همکاری دانشگاه آزاد و بنیاد شهید در توسعه استارتاپ‌های حوزه کشاورزی

مدیرکل تجاری سازی پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم امضای تفاهم‌نامه با بنیاد شهید گفت: تا پایان سال ۳۰ استارتاپ حوزه کشاورزی با همکاری بنیاد شهید ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، نشست امضای تفاهم نامه همکاری میان پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی و بنیاد شهید انقلاب اسلامی عصر امروز در پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

در ابتدای این نشست، جواد صدری مهر مدیرکل تجاری سازی پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اهمیت به کارگیری فناوری در حوزه کشاورزی اظهارکرد: فناوریِ کشاورزی در زمینه امنیت غذایی، از اهمیت زیادی برخوردار است به طوری که امروز بیش از آب، سرمایه انسانی موضوع کشاورزی را تهدید می کند. درحالی که در رشته های کشاورزی، شاهد صندلی های خالی دانشگاه هستیم.

وی افزود: یکی از ویژگی های دانشگاه آزاد اسلامی، داشتن هیئت علمی با کیفیت در هر منطقه جغرافیایی است به طوری که در برخی واحدها در رشته کشاورزی، نسبت اعضای هیئت علمی به دانشجویان، هفت به یک است یا در برخی واحدهای دانشگاهی اعضای هیئت علمی جزو کشاورزان هستند و در زمینه فناوری های کشاورزی نیز فعالیت دارند.

صدری مهر ادامه داد: همکاری بنیاد شهید و دانشگاه آزاد اسلامی، اتفاق مبارکی در کشور محسوب می شود زیرا که می توانند در جهت تکمیل چرخه فناوری، تجاری سازی و تولید علم، همکاری های خوبی داشته باشند. درحال حاضر دانشگاه آزاد اسلامی دارای ۱۶ الی ۱۷ هزار هکتار گلخانه است که البته این تعداد باید به ۵۰ هزار هتکار برسد.

مدیرکل تجاری سازی و پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: مشخص کردن منتورهای مشترک، فعال سازی شتاب دهنده های این حوزه طی ۲ هفته، استفاده از صندوق نوآوری و شکوفایی و توسعه فناوری های مالی از محورهای کلی تفاهم نامه امروز محسوب می شود. همچنین امیدواریم تا قبل از عید بتوانیم ۳۰ استارتاپ خوب را در این زمینه تشکیل دهیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1087955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =