دیپلماسی رسانه‌ای و مردم پایه، نیاز امروز انقلاب اسلامی است

استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران در دومین جلسه هم‌اندیشی با اساتید درس اندیشه ها و وصایای امام خمینی رحمة الله علیه با محوریت انقلاب اسلامی در گام دوم گفت: حوزه مغفول دیپلماسی کشور، دیپلماسی مردم پایه و رسانه‌ای است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)، دومین جلسه هم‌اندیشی با اساتید درس اندیشه ها و وصایای امام خمینی رحمة الله علیه با محوریت انقلاب اسلامی در گام دوم و مسائل بین‌المللی آن با حضور و سخنرانی محمدرضا مجیدی استاد دانشگاه تهران از طریق سامانه الکترونیکی مرکز امام خمینی و انقلاب اسلامی برگزار شد.

وی با طرح سوالی مبنی بر اینکه انقلاب اسلامی در گام دوم با چه مسائلی مواجه است و نگاهی اجمالی به موقعیت ایران در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی و عدم آشنایی نسل‌های جدید با وضعیت گذشته انقلاب اسلامی که واقعیت‌ها را مخدوش و کاریکاتوری جلوه می‌دهد مهمترین مسئله را تبیین انقلاب اسلامی در حوزه بین المللی در دو سویه ایجابی و سلبی و پاسخ به شبهات این حوزه دانست و این کار را از وظایف مهم نهادهای فرهنگی و علمی قلمداد کرد.

مجیدی با تاکید و تکیه بر بیانیه گام دوم بر سه وضعیت گذشته، حال و آینده به دلایل اصلی دشمنی نظام استکبار و سلطه با نظام اسلامی پرداخت. دوگانه سلطه شرق و غرب و نفی و خط بطلان بر آن در زمان پیروزی انقلاب اسلامی و طرح دوگانه جدید استکبار و اسلام در بیانیه گام دوم از اهم مباحث این جلسه بود.

استاد دانشگاه تهران با بیان اینکه مسائل اقتصادی امروز ایران دستاویزی برای غفلت از مسائل اصلی شده است، تشریح کرد: در حوزه بین‌المللی نیز ظهور داعش، القاعده، طالبان و اسلام ستیزی در شکل های مختلف از دسیسه های غرب برای مشوه کردن چهره تابناک اسلام رحمانی انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به این که انقلاب ما یک انقلاب رسانه‌ای بود و به قول معروف انقلاب ما یک انقلاب کاسِت بود، به ضعف دیپلماسی رسانه‌ای ما در مقابله با تصویرسازی های منفی جبهه رسانه‌ای غرب پرداخت.

مجیدی در ادامه شهید سلیمانی را یک سرباز و یک دیپلمات رسانه‌ای و فرهنگی معرفی کرد که علاوه بر کِسوت سربازی با دیپلماسی فرهنگی جبهه‌های مقاومت و جریان‌های مختلف ضد استکباری را ایجاد و متحد کرد که حوزه مغفول دیپلماسی کشور، دیپلماسی مردم پایه و رسانه‌ای است.

وی با بیان اینکه بعد از صفویه تا کنون قدرتمندترین دوره در ایران، دوره جمهوری اسلامی ایران است، چرا که چهل سال تحریم، فشار، جنگ و انواع موانع و مشکلات ایران به عنوان یک ابرقدرت منطقه‌ای و تاثیرگذار در نظام بین الملل است. نظام سلطه با دسیسه های مختلف انواع موانع را پیش روی انقلاب اسلامی قرار داده است اما حرکت اصلی انقلاب اسلامی متوقف نشده است. 
در پایان جلسه مجیدی به سوالات اساتید از جمله نقطه قدرت کانونی انقلاب اسلامی، سازگاری شعار نه شرقی نه غربی با مساله ارتباط ایران با چین و روسیه  پاسخ داد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1087974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =