سایپا قهرمان لیگ برتر والیبال بانوان شد/ برنامه مسابقات لیگ برتر هندبال اعلام شد

با بسته خبری منهای فوتبال با ما همراه باشید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، طاها کاردان؛ حجم اخبار ورزشی بسیار زیاد است و دنبال کردن آن ها عملا برای علاقه مندان به این اخبار نیز وقتگیر خواهد بود. در پروژه ورزشی ایسکانیوز، می‌کوشیم تا با گلچین کردن اخبار ورزشی منهای فوتبال، به شما این فرصت را بدهیم تا در وقت خود صرفه جویی کنید.

لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۱ متمرکز شد
نشست آنلاین شورای لیگ ملت‌های والیبال عصر سه‌شنبه ۷ بهمن  به صورت آنلاین و با حضور آری گراسا رئیس فدراسیون جهانی، فابیو آزوِدو مدیرکل فدراسیون جهانی، فرناندو لیما دبیرکل فدراسیون جهانی و روسای فدراسیون‌های ملی شرکت‌کننده در این مسابقات برگزار شد.
محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال ایران نیز در این نشست که به منظور بررسی نحوه برگزاری لیگ ملت‌ها در سال ۲۰۲۱ برگزار شد، حضور داشت. با رای اکثریت نفرات شرکت‌کننده در این نشست، لیگ ملت‌های سال ۲۰۲۱ به صورت متمرکز در دو گروه مردان و زنان برگزار خواهد شد.
فرمت مسابقات و تعداد بازی‌ها در این روش تغییری نخواهد کرد و فدراسیون جهانی والیبال تا پایان ماه فوریه و پس از مذاکره با کشورهای داوطلب میزبانی، زمان دقیق و مکان برگزاری لیگ ملت‌های سال ۲۰۲۱ مردان و زنان را اعلام خواهد کرد.

پیروزی تیم بسکتبال مهرام مقابل مس
در نخستین بازی هفته دهم مسابقات گروه ب لیگ برتر بسکتبال مهرام موفق شد مس کرمان را از پیش رو بردارد. در این بازی که یک طرفه بود، شاگردان علی آرزومندی موفق شدند حریف خود را ۸۶ بر ۴۵ شکست دهند و دهمین برد پیاپی خود را جشن بگیرند.
صمد نیکخواه بهرامی، کاپیتان مهرام با ۱۶ امتیاز، ۸ ریباند و ۸ پاس منجر به گل بهترین بازیکن میدان بود. در دیگری بازی امروز جوانان ۲۰۲۰ از ساعت ۱۷:۳۰ به مصاف نیروی زمینی می‌رود.

سایپا قهرمان لیگ برتر والیبال بانوان شد
هفته پایانی لیگ برتر والیبال بانوان سه‌شنبه و همین طور پنجشنبه این هفته پیگیری خواهد شد. در نخستین بازی سه شنبه تیم والیبال بانوان سایپا که تمامی مسابقات دور مقدماتی را با برد پشت سر گذاشته، به مصاف شهرداری قزوین رفت. سایپا در این دیدار با نتیجه ۳ بر صفر و با امتیازهای ۲۵ بر ۷، ۲۵ بر ۱۲، ۲۵ بر ۱۷ پیروز شد و عنوان قهرمانی را کسب کرد.
سایپا در مرحله نهایی لیگ برتر با ۵ بازی و ۱۵ امتیاز به این عنوان رسید. شاگردان مریم هاشمی در آخرین بازی خود روز پنج شنبه به مصاف پیکان می‌روند.

تلاش لیندر پائس تنیسور ۴۷ ساله هندی برای هشتمین حضور در المپیک
لیندر پائس دارنده قهرمانی در گرنداسلم ۲ نفره تصمیم گرفته تا در تنیس آزاد فرانسه ۲۰۲۱ شرکت کند و به المپیک توکیو راه یابد. این تنیسور ۴۷ ساله هندی پیش از این از شرکت در گرنداسلم استرالیا انصراف داد.
لیندر پائیس در این مورد گفت: برای من بازی کردن در تنیس آزاد استرالیا با آن شرایط دشوار سخت بود. سال گذشته با این رقابت‌ها خداحافظی کردم. امیدوارم تا زمان آغاز تنیس آزاد فرانسه به شرایط خوبی برسم. هدف من نمایندگی هند در المپیک برای هشتمین بار است. هرچند ۱۱ ماه است بازی نکردم اما باید خود را آماده نگه دارم.

مسابقات دوومیدانی قهرمانی آسیا لغو شد
با توجه به شیوع ویروس کرونا و با اعلام رسمی فدراسیون دوومیدانی چین، بیست و چهارمین دوره رقابت‌های قهرمانی بزرگسالان قاره کهن که قرار بود به میزبانی این کشور برگزار شود، لغو شد.
پیش از این طبق تقویم کنفدراسیون دوومیدانی آسیا، قرار بود این رقابت‌ها از ۳۰ اردیبهشت تا ۲ خرداد ماه سال ۱۴۰۰ برگزار شود.
کنفدراسیون دوومیدانی قاره آسیا تاریخ جدید برگزاری بیست و چهارمین دوره رقابت‌های قهرمانی بزرگسالان آسیا را اعلام نکرده است.

برنامه مسابقات لیگ برتر هندبال اعلام شد
برتر هندبال در مرحله مقدماتی با حضور ۱۲ تیم و در دو گروه انجام شد. با وجودی که قرار بود در پایان این مرحله از هر گروه ۳ تیم از هر گروه بالا بیایند اما با آرای کمیته انضباطی دیدار دو تیم فولاد و فرازبام، از هر گروه ۴ تیم به دور بعد صعود کردند بنابراین مرحله دوم مسابقات لیگ برتر هندبال مردان قرار است از ۱۳  تا ۲۰ بهمن و با حضور ۱۲ تیم برگزار می شود.
در گروه M هشت تیم صعود کننده یعنی نیروی زمینی شهید شاملی کازرون، فراز بام خاییز دهدشت، دوب آهن اصفهان، زغال سنگ طبس، پرسپولیس بهبهان، فولاد مبارکه اصفهان، پاس ناجا قم و مس کرمان برای کسب مقام اول تا هشتم با یکدیگر رقابت می کنند.
 در گروه N نیز ۴ تیم پرواز هوانیروز، ستارگان دشتستان،کیمیا کاشت کردستان و نفت و گاز گچساران برای کسب مقام نهم تا دوازدهم به مصاف هم خواهند رفت.
البته دوشنبه تیم فرازبام اعلام کرد که به خاطر حمایت از بازیکنانش قصد کناره‌گیری از لیگ را دارد.

قهرمان تیراندازی مدیرعامل باشگاه نیروی زمینی شد
چنگیز مسیب زاده که سابقه قهرمانی در رقابت های آزاد زمستانی سلاح های بادی در رشته تپانچه بادی را در کارنامه خود دارد، بنا به تصمیم امیر فرماندهی نیروی زمینی ارتش، به عنوان ریاست جدید تربیت بدنی نیروی زمینی و مدیرعامل باشگاه نیروی زمینی منصوب شد.
او در این سمت جایگزین سرهنگ‌ محمد خانی رئیس پیشین نیروی زمینی شد که در سال های اخیر مدیرعامل باشگاه نیروی زمینی بود. حضور یک قهرمان تیراندازی در راس باشگاه نیروی زمینی در نوع خود جالب توجه است. این باشگاه نظامی که در رشته های مختلفی تیمداری می کند، از این پس با مدیریت مسیب زاده به کار خود ادامه خواهد داد.

مهدی حیدری رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی شد
مجمع انتخاباتی فدراسیون نجات غریق و غواصی صبح امروز (سه‌شنبه) به ریاست مهدی علی‌نژاد معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان و با حضور کیکاووس سعیدی دبیرکل کمیته ملی المپیک در محل آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک برگزار شد.
برای این انتخابات ۶ نفر به نام‌های محمد بابایی، عابد حقدادی، مهدی حیدری، رضا زندی خوارزمی، فرهنگ شادنیا و فاطمه میرآخوری به عنوان نامزد ریاست تایید صلاحیت شده بودند.
عابد حقدادی در مجمع حضور نیافت. محمد بابایی، مهدی حیدری، فرهنگ شادنیا و فاطمه میرآخوری نیز برنامه‌های خود را ارائه کردند. البته رضا زندی پس انجام صحبت در فرصت ۱۰ دقیقه‌ای که در اختیار داشت، به نفع حیدری کنار رفت و میرآخوری نیز این اقدام را در قبال شادنیا انجام داد تا رای‌گیری میان سه نفر به نام‌های بابایی، حیدری و شادنیا انجام شود.
در پایان رای‌گیری مهدی حیدری با کسب ۲۷ از ۴۲ رای مأخوذه به عنوان رئیس جدید فدراسیون نجات غریق و غواصی انتخاب شد. ضمن اینکه شادنیا ۱۲ رای و بابایی ۳  رای به خود اختصاص دادند.

جمشید آبلو سرمربی تیم ملی کورش شد
از سوی محمد فرشاد شادکام رئیس کمیته کورش فدراسیون انجمن‌های ورزشهای رزمی، مربی تیم ملی این رشته رزمی انتخاب و معرفی شد. جمشید آبلو از قهرمانان، داوران و مربیان سابق کشتی و داور بین المللی آلیش تا پایان رقابتهای قهرمانی جهان عضو کادر فنی تیم ملی کورش خواهد بود.
حمید جعفر دبیر کمیته کورش در این رابطه گفت: مسئولیت هدایت تیم ملی برعهده شادکام است و آبلو در کنار وی کار آماده سازی تیم ملی را برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان انجام خواهند داد. رقابتهای قهرمانی جهان روزهای ابتدایی تیرماه به میزبانی روسیه برگزار می‌شود که بعد از انتخاب کادر فنی، به زودی برنامه‌های تشکیل اردوی تیم و نحوه آماده سازی و انتخاب اردونشینان را اعلام خواهیم کرد.

برگزاری لیگ اسلالوم برای نخستین بار
پس از برگزاری موفق هفته نخست لیگ برتر رشته‌های آبهای آرام و روئینگ، این بار فدراسیون قایقرانی در نظر دارد اولین دوره لیگ قایقرانی اسلالوم را در سال ۹۹ آغاز کند.
بر این اساس فدراسیون قایقرانی در بخشنامه‌ای از باشگاه‌های علاقه‌مند خواست تا آمادگی خود را برای حضور در این رقابت‌ها اعلام کنند. در بخشنامه فدراسیون قایقرانی اعلام شده که شرکت تیم‌ها تحت عنوان هیات‌های استانی میسر نیست و تنها باشگاه‌ها مجاز به حضور در مسابقات هستند.
باشگاه‌های علاقه‌مند تا پایان وقت اداری چهارشنبه ۱۵ بهمن ماه مهلت دارند تا آمادگی خود را برای حضور در لیگ اسلالوم، به فدراسیون اعلام کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1088087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =