پیشتازی دانشگاه آزاد اسلامی چهارمحال و بختیاری در طرح اندیشه تمدن ساز

مدیرکل تأمین محتوای دروس معارف نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری در طرح اندیشه تمدن ساز جزو ممتازین کشوری است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران (ایسکانیوز)، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری در این نشست، با تسلیت وفات حضرت ام البنین و روز تکریم از مادران و همسران شهدا گفت: دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری نقش بسیار موثری در ارتقا آموزش، پژوهش، فرهنگ و روابط اجتماعی دارد.

ابراهیم رحیمی ضمن تشکر از مسئول نهاد مقام معظم رهبری دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری افزود: راه اندازی صندوق کریمه اهل بیت، کمک های مومنانه به خانواده های دانشجویان کم بضاعت در قالب وام و کمک بلاعوض از تلاش نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری است.

وی بیان کرد: طرح اندیشه تمدن ساز یکی از طرح های موفق دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری است که باعث همبستگی بیشتر استادان شده که این موقعیت کرونایی را به یک فرصت تبدیل گرده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد در ادامه تصریح کرد: طرح بینش مطهر و کلاس های تفسیر قرآن نیز در دانشگاه آزاد اسلامی در حال بررسی و اجرا است.

مسئول نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری هم در این نشست گفت: طرح اندیشه تمدن ساز در دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری متشکل از 16 گروه و با حضور 68 نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه های آزاد اسلامی استان و تعداد 8 نفر از طلاب فاضل استان به عنوان مربی با پیشرفت کمی و کیفی در حال اجراست.

حجت الاسلام رضا قاسمی نژاد افزود: طرح اندیشه تمدن ساز به دلیل بدیع بودن و شاخصه هایی که به دلیل شکلی و محتوایی دارد، نسبت به برنامه های معرفت افزایی که تا کنون انجام شده از نقاط قوت و ویژگی های منحصر به فردی برخوردار است.

وی بیان کرد: نحوه برگزاری طرح اندیشه تمدن ساز در قالب گروه های مباحثه ای است که این شیوه باعث مشارکت صد در صد استادان در مباحث، بالندگی و نشاط و رضایتمندی آن ها است.

مسئول نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: حضور یک طلبه فاضل در جمع استادان دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری و وجود رشته های مختلف، به نوعی باعث عینیت بخشی به وحدت حوزه و دانشگاه است.

حجت الاسلام قاسمی نژاد تصریح کرد: محتوای طرح اندیشه تمدن ساز دارای نکات ویژه است که پایه ی اصلی محتوای جلسات، آموزه های قرآن کریم است.

وی عنوان کرد: در طرح اندیشه تمدن ساز، اندیشه های بنیادین انسان معاصر بر اساس آموزه های قرآن کریم با یک رویکرد اجتماعی و مورد نیاز جامعه امروزی که در شکل گیری جامعه توحیدی و در نهایت تمدن توحیدی نقش دارد، انجام می شود.

مسئول نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد گفت: مولف کتاب طرح اندیشه تمدن ساز، مقام معظم رهبری است که در این طرح استادان با وجهه ی علمی و متفکرانه مقام معظم رهبری آشنا می شوند.

حجت الاسلام رضا قاسمی نژاد در ادامه بیان کرد: نکته دیگری که در طرح اندیشه تمدن ساز قابل توجه است، تلاش جهادین و مخلصانه طراحان و مجریان این طرح است که مخلصانه و به عشق مقام معظم رهبری و مکتب اسلام و اهل بیت، تمام تلاش خود را برای اجرای این طرح گذاشته اند که شاهد پیشرفت آن هستیم.

مدیرکل تأمین محتوای دروس معارف نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی هم در این نشست گفت: دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری در طرح اندیشه تمدن ساز جزو ممتازین کشوری است.

حجت‌الاسلام حمزه شریفی‌دوست اظهار کرد: 400 مربی با روحیه جهادی در کل کشور در طرح اندیشه تمدن ساز مشارکت دارند.

وی افزود: به فضل الهی در کشور استادان دانشگاه آزاد اسلامی نشان دادند که نسبت به محتوای ارزشمند و معرفت افزا کاملا اهل آگاهی و بصیرت و اهل عمل و اقدام هستند.

مدیرکل تأمین محتوای دروس معارف نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه تعداد 700 گروه مباحثاتی در کل کشور در حال مشارکت هستند، بیان کرد: تعداد 3000 استاد دانشگاه بدون بحث امتیاز فرهنگی خاصی در این طرح مشارکت کردند که نشان دهنده این است که استادان ما تشنه مباحث معرفتی هستند.

وی تصریح کرد: محتوای طرح اندیشه تمدن ساز در حکم یک گنج ناشناخته ای بود و الان به لطف الهی این گنج شناسایی شده و در معرض انتخاب استادان قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام شریفی‌دوست گفت: محتوای جذاب و نفس معنوی رهبری و اندیشه عمیق ایشان و اراده الهی باعث رونق و گسترش این طرح شده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری علاوه بر ممتاز بودن، پیشتاز در این طرح است، تأکید کرد: یک دبیرخانه در استان چهارمحال و بختیاری تشکیل شود و نرم افزار طرح تمدن اندیشه ساز در دانشگاه آزاد استان چهارمحال و بختیاری است و اگر بخواهند در جای دیگر اجرا کنند باید از دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد کمک بگیرند.

حجت‌الاسلام حسین یوسفی فر مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی خراسان شمالی و مسئول مربیان طرح اندیشه تمدن ساز هم در این نشست مطالبی را در خصوص این طرح بیان کرد و در پایان مربیان اجرایی طرح در دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد نیز دیدگاه های خود را اعلام کردند.

کد خبر: 1088151

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =