در ماجرای فوت میناوند چه کسی مقصر است؟

کاش در استودیو فوتبالی برنامه پرسپولیس در روز دربی هم یکی پیدا می شد که مسئولانه به میناوند و انصاریان تذکر می داد که آقایان ماسک بزنید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، مسعود عطری؛ از فوت مهرداد میناوند پیشکسوت خوب فوتبال کشورمان بر اثر ابتلا به بیماری کرونا چند روزی می گذرد. خبر تلخی که خاطر همه ما را مکدر و همه اهالی فوتبال از قرمز گرفته تا آبی و حتی مردم کوچه و بازار را شوکه کرده است. اتفاق ناراحت کننده ای که فضای مجازی را هم تحت تاثیر قرار داده تا جایی که اگرچه او یک چهره محبوب برای پرسپولیسی ها بود اما استقلالیها هم برایش سنگ تمام گذاشته اند و در غم از دست دادنش با پرسپولیسی ها شریک شده اند. حالا وضعیت علی انصاریان دیگر پیشکسوت فوتبال ما هم چندان تعریفی ندارد و باید امیدوار باشیم و دعا کنیم که او لااقل از این مهلکه جان سالم به در ببرد تا خدایی ناکرده داغ مهرداد با یک داغ دیگر برایمان سخت تر و سنگین تر نشود که بدون شک تاب و توان تحملش برای همه ما سخت و جانکاه خواهد بود.

کرونای میناوند از کجا کلید خورد؟

ماجرای درگیری میناوند و انصاریان با ویروس منحوس کرونا قطعا به روز بیست و سوم دیماه برمی‌گردد، جایی که او به همراه علی انصاریان از میهمانان ویژه مسابقه دربی در ‌برنامه باشگاه پرسپولیس بودند و بدون رعایت پروتکل های بهداشتی و بدون ماسک و با فاصله اندک در کنار هم مسابقه را در استودیوی برنامه تماشا می کردند. اینکه آیا میناوند در این برنامه کرونا گرفته یا پیش از برنامه کرونا داشته شاید در هاله ای از ابهام باشد و نتوان با قاطعیت تمام از آن سخن گفت اما قطع به یقین مثبت شدن کرونای علی انصاریان به دلیل هم نشینی با میناوند و رعایت نکردن پروتکل ها در جریان تماشای دربی بوده که البته تصاویر هم گویاست و نشان می دهد که موارد بهداشتی از جمله زدن ماسک و رعایت فاصله ایمنی در آن برنامه به خوبی رعایت نشده و همین مساله زمینه ساز انتقال بیماری از میناوند به انصاریان بوده است.

چرا سهل انگاری ؟

آن طور که پزشکان بیمارستان لاله عنوان کردند یکی از دلایل درگیری شدید میناوند با این بیماری دیر مراجعه کردن او به بیمارستان و سهل انگاری او در برخورد با این ویروس بوده، طوری که زمان مراجعه میناوند به بیمارستان، ویروس هشتاد درصد ریه او را درگیر کرده بود و عملا مهرداد از همان زمان مراجعه در شرایط وخیم بیماری قرار داشت. به اینها اضافه کنید بیماری های زمینه ای مهرداد میناوند را که خودش، دوستانش و همبازیانش بارها از آن سخن گفته اند و حتی خودش در جمع های دوستانه خطاب به رفقایش اشاره کرده که به دلیل بیماری خودایمنی و استفاده از داروی کورتون در صورت ابتلا به کرونا شرایطم سخت خواهد بود و اگر کرونا بگیرم قطعا می میرم. جملاتی که از روز فوتش بارها از زبان دوستان و نزدیکانش شنیده شده و حالا در میان مردم و حتی در فضای مجازی دهان به دهان می‌چرخد!

نکته ناراحت کننده در خصوص میناوند و اظهاراتش البته این است که چرا او با علم به داشتن بیماری خودایمنی و آگاهی از اینکه سیستم ایمنی بدنش به احتمال زیاد نمی تواند در برابر ویروس مرموزی چون کرونا مقاومت کند باز هم در رعایت پروتکل های بهداشتی سهل انگاری کرده و در یکسال گذشته در برنامه های مختلف و متعدد و جمع های دوستانه پرشمار، بدون رعایت پروتکل های بهداشتی ( استفاده از ماسک و رعایت فاصله ایمنی) شرکت کرده و این احتمال را برای خودش متصور نبوده که شاید در یکی از همین جمع ها به کرونا مبتلا شود. شاید هم مثل هندوانه ای که خداداد عزیزی در یکی از همین برنامه ها زیر بغلش گذاشت که «مهرداد کرونا نمی گیرد» خیلی به خودش مطمئن بوده که بعید است کرونا بگیرد و اگر قرار بود این اتفاق بیفتد حتما در طول یکسال گذشته محقق می شد.

چه کسی مسئول است؟

یکبار دیگر این خبر را بخوانید. «مهرداد میناوند بازیکن پیشین تیم فوتبال پرسپولیس و تیم ملی فوتبال ایران شامگاه چهارشنبه ۸ بهمن ماه به دلیل ابتلاء به کرونا در سن ۴۵ سالگی درگذشت». این یعنی مهرداد میناوند از میان ما رفته و دیگر زنده نمی شود! اما در ابتلای او به کرونا و همچنین ابتلای علی انصاریان به کرونا خودشان چقدر مقصرند؟ به نظر می رسد علی انصاریان و مهرداد میناوند در بحث سهل انگاری و رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی در روز دربی همانقدر مقصرند که عوامل برنامه در رعایت نکردن پروتکل ها! و این یعنی یک سهم مشترک در سهل انگاری!
اینکه یک ویژه برنامه مخصوص دربی یا هر برنامه دیگری اعم از تلویزیونی و اینترنتی و اینستاگرامی با چندین و چندپرسنل و عوامل پشت صحنه، دو یا چندنفر را به عنوان میهمان و میزبان برنامه در کنار هم بنشاند و هیچ الزامی برای رعایت پروتکل های بهداشتی لحاظ نکند به همان میزان خطرناک است که یک نفر سرش را پایین بیندازد و بدون ماسک وارد یک جمعیت انبوه و بدون فاصله در یک فضای سربسته شود!

حالا در نظر بگیرید که میهمان برنامه یا میزبان یکی باشد مثل میناوند که از بیماری زمینه ای و مشکل خودایمنی رنج می برد و در همان اواسط برنامه و بین دو نیمه فوتبال هم روی پخش زنده خطاب به انصاریان می گوید که حالم بد است و بچه ها باید بین دو نیمه قرص هایم را بیاورند!

بنابراین در اینکه خود میناوند سهل انگاری کرده شکی نیست اما قصور عوامل برنامه فوق هم می بایست بررسی شود تا الگویی باشد برای سایر برنامه سازان و حتی همه اصناف و گروه هایی که شرایط کاری شان زیر سقف اتاق ها، تحریریه ها، استودیوها، دفاتر و به طور کلی مکان هایی است که نیروی انسانی در آن موج می زند اما پروتکل های بهداشتی در کمال خونسردی در آنها نادیده گرفته می شوند و امکان سرایت ویروس به دیگر افراد در اثر سهل انگاری دیگران وجود دارد.

یاد صحنه ای می افتم که کریستیانو رونالدو در کنار همبازیانش بازی پرتغال-کرواسی را از روی سکوها تماشا می‌کرد و به خاطر نزدن ماسک از یکی از مسئولان ورزشگاه تذکر گرفت.

آن صحنه مسئولانه ترین صحنه ای بود که در خاطرم ماند تا به این باور برسم که برای کرونا رونالدو و یا میناوند هیچ فرقی ندارند. همانطور که برای مسئول آن ورزشگاه رونالدو با بقیه بازیکنان تفاوتی نداشت و او به درستی به وظیفه خودش عمل کرد و به خاطر اینکه رونالدو بهترین بازیکن جهان بود برایش حق ماسک نزدن قائل نشد. کاش اینجا و در استودیو فوتبالی برنامه پرسپولیس در روز دربی هم یکی پیدا می شد که مسئولانه به میناوند و انصاریان تذکر می داد که آقایان ماسک بزنید و فاصله تان را رعایت کنید که اگر اینطور می شد شاید حالا میناوند کنار ما بود و باز هم برای همه ما کری می خواند و می خندید! کسی چه می داند؟!

انتهای پیام/

کد خبر: 1088364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =