سرای استراحتگاه دانشجویان علوم پزشکی راه‌اندازی می‌شود

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران گفت: ایجاد سرای استراحتگاه دانشجویی در پردیس مرکزی به‌منظور رفاه حال دانشجویان و برای استراحت در زمان بین کلاس‌ها در دست اقدام است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)،‌ حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسین رسولی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران از اجرای طرح خادمان سلامت با همکاری معاونت فرهنگی حرم حضرت معصومه (س) خبر داد و گفت: خادمان سلامت در واقع به افرادی گفته می شود که در رشته‌های مختلف پزشکی به‌صورت بومی به شهر قم رفت و آمد می‌کنند و تعامل بیشتری با روحانیون شهر قم خواهند داشت.

وی ادامه داد: در قالب تفاهم‌نامه‌ای که تا پایان هفته آینده با تولیت حرم حضرت معصوم (س)‌ برگزار می‌شود، استادان دانشگاه و حتی رزیدنت‌ها و کارآموزها می‌توانند به‌عنوان خادمان سلامت با حرم حضرت معصومه همکاری کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رسولی اظهار داشت: برگزاری اردوهای جهادی یکی دیگر از اولویت های معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم پزشکی تهران است، یکی از حربه‌های دشمنان هویت زدایی است و هر چه پیوند مستحکم‌تری بین مردم و هویت‌های اصیل، مذهبی و معنوی ایجاد کنیم، اثرات مثبتی بیشتری برای جامعه خواهد داشت.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران با اشاره به ایجاد صندوق حمایت از دانشجویان نخبه گفت: این معاونت به دنبال ایجاد ارتباطی بین خیرین و دانشجویان بی‌بضاعت است و از خیرین دعوت می‌کند اگر می‌خواهند برای آیندگان این کشور سرمایه گذاری در امور خیر داشته باشند، می‌توانند از طریق صندوق حمایت از دانشجویان نخبه در این مسیر قدم بردارند.

وی خاطرنشان کرد: این دانشگاه با همکاری برخی مراکز علمی ازجمله دانشگاه علوم قرآن و حدیث قم، سرفصل‌های اخلاق پزشکی که وزارت بهداشت قبلاًً در قالب رشته تحصیلی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی تدوین کرده را ایجاد کرده است.

مرکز خدمات خبرنگاران سلامت راه اندازی می‌شود

وی از ایجاد مرکز خدمات خبرنگار سلامت هستند خبر داد و گفت: وقتی خدمت بزرگی به‌خصوص در حوزه‌های پزشکی و موضوع سلامت در حال رخ دادن است، خبرنگاران می‌توانند در این زمینه‌ها اطلاع‌رسانی کنند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران اظهار داشت: در رشته‌هایی مانند پزشکی که باجان مردم سروکار دارند خبرنگاران این حرفه باید توجه زیادی به پوشش اخبار داشته باشند، چراکه در مواردی به دلیل اطلاع‌رسانی غیردقیق آسیب‌های زیادی به سلامت مردم وارد می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین رسولی با بیان اینکه در ایام سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی جشنواره سلام سردار با موضوع دلنوشته هایی برای سردار سلیمانی برگزار شد،‌ افزود: طی فراخوان ارسال آثار از ۱۲ دی تا ۱۲ بهمن آثار بسیار زیادی به دست ما رسید که اسامی برندگان و اعطای جوایز تا ۲۲ بهمن اعلام خواهد شد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم پزشکی تهران با اشاره به علاقه‌مندی دانشجویان شهرستان‌ها و همچنین جذب دانشجویان بین‌الملل برای تحصیل در این دانشگاه گفت: ایجاد خوابگاه یکی از اولویت‌های مهم معاونت فرهنگی است. در این راستا با دو مجموعه با ظرفیت ۲۰۰ نفری در اطراف دانشگاه وارد مذاکره شده‌ایم و قرارداد اجاره یکی از خوابگاه‌ها تا دهه فجر منعقد می‌شود.

وی اظهار داشت: ایجاد سرای استراحتگاه دانشجویی در پردیس مرکزی نیز به‌منظور رفاه حال دانشجویان و برای استراحت در زمان بین کلاس‌ها در دست اقدام است و امیدواریم تا قبل از سال تحصیلی جدید و برطرف شدن مشکلات کرونا این خوابگاه‌ها شروع به کار کرده و خدمات به دانشجویان ارائه کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1088978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =