رونمایی از «کوره آزمون سرباره» در دانشگاه آزاد اسلامی کرج

در مراسمی با حضور رئیس واحد البرز، «کوره آزمون سرباره» در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج رونمایی شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)، با حضور محمد حسن برهانی فر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج و اعضای هیأت رئیسه از محصول «کوره آزمون سرباره» دراین واحد دانشگاهی رونمایی شد.

برهانی فر در این باره گفت: جدار داخلی کوره های صنعتی ذوب فلزات و همچنین کوره های ذوب شیشه از آجرهای نسوز ساخته می شوند که عمدتاً از مواد سرامیکی نظیر دیرگدازهای اکسیدی نظیر آلومینا، زیرکونیا، سیلیس و ... تهیه می شود.

وی افزود: سرباره به مواد اکسیدی، نیتریدی،کاربیدی و ... اطلاق می شود که حین فرآیند ذوب فلزات بواسطه واکنش فلز مذاب با اتمسفر محیط بر روی مذاب ایجاد می شود و به علت ماهیت خوردگی آن و واکنش این سرباره با آجر نسوز، تخریب در آجرهای نسوز کوره رخ می دهد که هزینه های سنگینی ایجاد می کند.

وی اظهار داشت: یکی از مهمترین نیاز های سازندگان کوره های صنعتی دوام آجرهای نسوز در برابر خوردگی و فرسایش ناشی از تماس آن با سرباره کوره های ذوب فلزات است که بر اساس استانداردASTM C 874 انجام می پذیرد. در این آزمون آجر نسوزهای مورد بررسی با شکل و هندسه مشخص برش خورده و در یک کوره با مشخصات معینی قرارداده می شود و آزمون بصورت کمی و کیفی بر روی آجرهای نسوز مورد بررسی انجام می گیرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج خاطر نشان کرد: کوره تولیدی حاضر کاملاً بر اساس استانداردASTM C 874 توسط شرکت فناور مهندسی فرتاک زیست سازگار مستقر در مرکز رشد و سرای نوآوری فناوری مواد واحد کرج طراحی و ساخته شده که قابلیت تخلیه در حالت عمودی را داشته و قابلیت دورانی حین کارکرد مشعل را دارد. در طراحی و ساخت کوره سعی شده است تا ضمن رعایت اصول استاندارد و ایمنی، عملکرد آسان برای کاربر ایجاد شود.

در حال حاضر دانش فنی تولید محصول فوق تدوین شده و واحد فناور مذکور آماده تولید آن در ابعاد و اندازه های مختلف است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1089058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =