«سند کاهش خطرپذیری بلایا در محلات تهران» جایزه بین المللی گرفت

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از انتخاب طرح «سند کاهش خطرپذیری بلایا در محلات شهر تهران» به عنوان طرح برتر و شایسته تقدیر در پنجمین دوره جایزه بین المللی گوانجو خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ رضا کرمی محمدی تصریح کرد: با اعلام نتایج اولیه پنجمین دوره جایزه بین المللی گوانجو، که یکی از معتبرترین رویدادها در حوزه نوآوری شهری است، طرح «سند کاهش خطرپذیری بلایا در محلات شهر تهران» در لیست طرح‌های برتر و شایسته تقدیر این جشنواره قرار گرفت.

کرمی محمدی افزود: در این دوره ۲۷۳ طرح از ۱۷۵ شهر و ۶۰ کشور ارسال شده بود که از میان تمام طرح‌های ارسالی از ایران طرح «سند کاهش خطرپذیری بلایا در محلات شهر تهران»، در لیست طرح‌های برتر و شایسته تقدیر این جشنواره قرار گرفت و در مجموع ۴۵ طرح در این جشنواره شایسته تقدیر شناخته شد.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: این جایزه جهانی مورد حمایت شهر گوانجو چین، سازمان شهرهای متحد و دولت‌های محلی (UCLG) و سازمان کلانشهرهای مهم جهان (Metropolis) و همچنین همکاری شبکه جهانی دولت‌های محلی حامی پایداری (ICLEI) و گروه شهرهای C40 قرار دارد.

کرمی محمدی تصریح کرد: هدف از برگزاری این رویداد جهانی، معرفی سیاست‌های نوآورانه، پروژه‌ها و مدل‌های تجاری و سایر فعالیت‌های مرتبط با شهرها با تأکید بر اهمیت نوآوری در بخش دولتی و رهبری محلی در جهت تقویت تاب آوری چند جانبه شهری بویژه در زمینه اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی است. همچنین تحقق اهداف چندجانبه توسعه پایدار و ایجاد انگیزه در شهرها و دولت‌های محلی برای به اشتراک گذاری، تبادل دانش و آموختن از دستاوردهای یکدیگر از دیگر اهداف آن بشمار می‌آید.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در تشریح سند کاهش خطرپذیری بلایا در سطح محلات تهران افزود: این طرح با تمرکز بر سه مخاطره مهم تهران یعنی زلزله، سیل و زمین لغزش، شناسایی و نقشه آن‌ها برای بلوک‌های جمعیتی تهیه شده است. در این نقشه‌ها وضعیت آسیب‌پذیری بلوک‌های جمعیتی محلات در پنج گروه آسیب‌پذیری جمعیتی، اجتماعی – اقتصادی، دسترسی، زیرساخت و زیرساخت لرزه‌ای شناسایی و با وزن‌های مختلف محاسبه شده و با ترکیب آسیب پذیری و مخاطرات شناسایی شده، ریسک نهایی به صورت نسبی در بلوک‌های مختلف آماری در محله برآورد می‌شود. در نهایت تصمیمات و راهکارهای عملی برای کاهش ریسک اتخاذ و جهت اجرا به شهرداران مناطق ۲۲ گانه ابلاغ شده است. این پروژه به صورت محله محور، با همکاری سازمان‌های مردم نهاد فعال در حوزه مدیریت بحران و نیز نهادهای اجرایی در سطح منطقه، برگزاری نشست‌های همفکری و مشارکتی با ذی نفعان محلی تدوین شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1089286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =