در روز اول «نشست آستانه» چه گذشت؟/ موضع مسکو در قبال تروریست‌ها

یک روزنامه سوری با اشاره به تحولات روز اول گفتگوهای صلح سوریه موسوم به «نشست آستانه» در «سوچی» روسیه، تأکید کرد: مسکو معتقد است که در قبال تکفیریها چیزی به نام «راه‌حلِ میانه» وجود ندارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ روزنامه «الوطن» سوریه گزارشی را در خصوص تحولات روز اول پانزدهمین دور از گفتگوهای صلح سوریه منتشر کرد. این روزنامه تأکید کرد که در روز اول گفتگوهای صلح سوریه، هیأت نمایندگی دمشق فعالیت های دیپلماتیک فشرده ای را در دستور کار خود قرار داد.

بر اساس این گزارش، روزنامه الوطن در ادامه مطلب خود آورده است: هیأت نمایندگی دمشق پس از ورود به شهر «سوچی» روسیه به منظور مشارکت در نشست آستانه، سلسله گفتگوهای مختلفی را انجام داد. این هیأت مذاکرات و گفتگوهای خود با طرف های مختلف را در پشت درهای بسته انجام داد.

این روزنامه همچنین عنوان کرده است: مهمترین گفتگوهای هیأت دمشق در شهر سوچی با هیأت روسی و نیز «گیر پدرسون» فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه، انجام شد. در جریان نشست آستانه این «أیمن سوسان» معاون وزیر خارجه سوریه است که ریاست هیأت سوری را برعهده دارد.

هیأت روسیه در نشست آستانه تأکید کرده است که چیزی تحت عنوان «راه حل میانه» در برخورد با تکفیریها در سوریه، وجود نداردالوطن در گزارش خود خاطرنشان کرده است: هیأت سوری به ریاست ایمن سوسان در جریان دیدار با نمایندگان روسیه در سوچی بر لزوم اهمیت فعالیت در چارچوب توافقاتی که در ادوار گذشته نشست آستانه حاصل شده است، تأکید کرد.

کما اینکه نمایندگان کشور روسیه نیز تأکید کردند که ادوار گذشته نشست آستانه نتایج مثبتی به دنبال داشته است.

این روزنامه سوری همچنین تصریح کرده است: رئیس هیأت سوریه در پانزدهمین دور از نشست آستانه تأکید کرد که اگر ترکیه به تعهدات پیشین خود در قالب سلسله گفتگوهای آستانه عمل کند، نتایج بهتری در سوریه رقم خواهد خورد. طرف روسی نیز این دیدگاه معاون وزیر خارجه سوریه را تأیید کرده است.

روزنامه الوطن سوریه در ادامه گزارش خود آورده است: طرف های سوری و روسی در جریان نشست مشترک خود در شهر سوچی بر لزوم مقابله با تکفیریها و ممانعت از نقض توافق مناطق کاهش تنش در ادلب توسط آنها تأکید کردند؛ کما اینکه طرف روسی صراحتاً اعلام کرد که چیزی تحت عنوان «راه حل میانه» در برخورد با تکفیریها، وجود ندارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1089523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =