ادعای عجیب وزیر خارجه آلمان در خصوص ایران

وزیر خارجه آلمان که این روزها وکیل مدافع طرف آمریکایی شده، مدعی شد که این ایران است که باید برای بازگشت به تعهدات برجامی همکاری کامل به خرج دهد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ هایکو ماس وزیر خارجه آلمان امروز دوشنبه نیز مدعی شد که دولت برلین خواهان تبعیت کامل ایران از برجام، شفافیت کامل و همچنین همکاری کامل از سوی این کشور است. این در حالی است که او چند روز پیش ایران را به سنگ اندازی در مسیر بازگشت آمریکا به برجام متهم کرده بود.

وی همچنین مدعی شده که تغییر این روند آن هم قبل از آنکه توافق هسته ای خسارت جبران ناپذیری ببیند؛ به نفع ایران است.

آلمان که گویا فراموش کرده آمریکا بود که با خروج یک جانبه از توافق هسته ای، راه دیپلماسی را بست، این روزها تلاش می کند مسئولیت گام برداشتن در جهت احیای کامل برجام را به دوش ایران بیندازد.

ایران از روز پنجم اسفند، پروتکل الحاقی را مادامی که آمریکا با برداشتن تحریم ها گام محسوسی در راستای بازگشت به برجام برندارد؛ متوقف خواهد کرد حال آنکه بعد از سفری که رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران داشت؛ مقرر شد که آژانس برای سه ماه فعالیت های راستی آزمایی خود را ادامه دهد- راه حلی موقت که به رغم کاهش سطح دسترسی ها، سطح نظارتی آژانس را در حد مقبولی حفظ می کند و می تواند پلی باشد برای انجام مذاکرات سیاسی.

انتهای پیام/

کد خبر: 1089732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =