حمله آمریکا به سوریه؛ مانعی برای گفتگو در خصوص برنامه هسته‌ای ایران

مدیر برنامه ابتکار ایران اندیشکده شورای آتلانتیک معتقد است پنجره محدودی برای نجات برجام وجود دارد و هر آنچه حضور دولت ایران برای مذاکره با ایالات متحده را با مشکل مواجه کند، نگران کننده است.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری ایسکانیوز، در پی حمله هوایی ارتش آمریکا به یک پایگاه نظامی در شرق سوریه که در روز 25 فوریه (برابر با 8 اسفند ماه) صورت گرفت، اندیشکده شورای آتلانتیک واکنش کارشناسان خود در خصوص این موضوع را منتشر کرد.

«باربارا اسلاوین» -مدیر برنامه ابتکار ایران اندیشکده شورای آتلانتیک- که از تحلیلگران شناخته‌شده حوزه ایران به حساب می‌آید، ضمن انتقاد از زمان انتخاب شده برای حمله مذکور، آن را مانعی بر سر راه مذاکرات هسته‌ای با ایران معرفی کرده است. از نظر وی، بایدن این اقدام را با هدف ارسال پیامی به ایران انجام داده و علت اینکه پایگاهی در سوریه را –و نه در عراق- برای این کار انتخاب کرده، آن بوده که قصد نداشته شرایط دشوار عراق را پیچیده‌تر کند. اسلاوین ضمن ابراز تردید از تاثیرگذاری چنین اقداماتی بر ایران و نیروهای متحدش در سوریه، زمان انتخاب شده برای این پیام را نامناسب دانسته که می‌تواند مانعی بر سر راه تلاش آمریکا برای گفتگو در خصوص برنامه هسته‌ای ایران شود.

از نظر اسلاوین: «پنجره محدودی برای نجات برجام وجود دارد و هر آنچه حضور دولت ایران برای مذاکره با ایالات متحده را با مشکل مواجه کند، نگران کننده است».

لازم به ذکر است، حمله مذکور که اولین اقدام نظامی بایدن از زمان تصدی ریاست جمهوری آمریکاست، در تلافی آنچه «حمله موشکی به نزدیکی فرودگاه اربیل در 15 فوریه  که منجر به کشته شدن یک پیمانکار ارتش آمریکایی و زخمی شدن تعداد زیادی از جمله یک سرباز آمریکایی» خوانده شده، صورت گرفته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1090088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =