اعتراض دانشجویان پزشکی؛ ما هم واکسن می‌خواهیم

دبیرکل شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: متاسفانه مسئولان، دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور را جز کادر درمان محسوب نمی‌کنند در حالی که آنها روزانه در بیمارستان‌ها حضور و در مواجهه با ویروس کرونا قرار دارند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، طبق برنامه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اولین گروهی که در ایران برای مقابله با کرونا واکسینه می‌شوند کارکنان پزشکی و درمانی بیمارستان‌ها هستند که در بخش‌های مراقبت ویژه درمان بیماران کرونا فعالیت می‌کنند و در مرحله دوم هم افراد بالای ۶۵ سال مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای این واکسن را دریافت می‌کنند. ظاهرا در این میان اما دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی که مشغول گذراندن طرح‌های در بیمارستان‌ها هستند جزو کادر درمان محسوب نمی‌شوند.

وحید ورمزیار در گفت‌وگو با ایسکانیوز درباره واکسیناسیون بیان کرد: مدتی است که طرح واکسیناسیون در کشور آغاز شده و کادر درمان در اولویت دریافت واکسن به دلیل حضور در بیمارستان و مواجهه مستقیم با بیماران کرونایی قرار دارند اما متاسفانه مسئولان بازهم قشر دانشجو را فراموش کردند در حالی که آنها شیفت‌های بیمارستای 24 ساعته دارند.

وی با بیان اینکه متاسفانه مسئولان، دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور را جزو کادر درمان محسوب نمی‌کنند، گفت: دانشجویان رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی نظیر انترن‌ها و دانشجویانی که طرح خود را می‌گذرانند، به صورت روزانه در بیمارستان‌ها حضور دارند و آنها نیز در معرض خطر و مواجهه با بیماران یا افراد ناقل ویروس کرونا قرار دارند.

دانشجویان هم واکسن می‌خواهند

دبیرکل شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان  ادامه داد: دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درخواست دارند تا دانشجویان حاضر در بیمارستان‌ها را جزو کادر درمان قرار دهند چراکه این وزارتخانه باید تصمیم نهایی را در این باره اخذ کند.

وی ادامه داد: مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی هنوز اقدام جدی برای آغاز واکسیناسیون دانشجویان پزشکی انجام ندادند و  هیچگونه طرحی نیز ندارند.

ورمزیار با انتقاد از اینکه روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی همواره به دنبال شانه خالی کردن از مسئولیت هستند و تصمیمات مهم را به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  واگذار می‌کنند، گفت: روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور برای واکسینه کردن دانشجویان، نیز منتظر تصمیمات وزارت بهداشت هستند و به جز دانشگاه علوم پزشکی تهران، هیچ دانشگاهی اقدامی انجام نداده است.

این دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اضافه کرد: معاونان فرهنگی -دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی باید با معاونت درمان وزارت بهداشت در اقدامی هماهنگ شورایی را  با هدف نام‌نویسی از دانشجویان این دانشگاه‌ها که در بیمارستان‌ها فعالیت دارند، تشکیل دهند. 

شورای صنفی مطالبه‌گر حقوق دانشجویان از مسئولان دانشگاهی

وی با تاکید بر اینکه کاهش فعالیت و نفوذ شورای صنفی-دانشجویی باعث نادیده گرفتن حق دانشجویان توسط مسئولان دانشگاهی می‌شود، گفت: شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان هنوز نتوانسته انتخابات خود را برگزار و اعضای جدید را جذب کند، همچنین با توجه به فارغ‌التحصیل شدن برخی از اعضا، فعالیت این شورا به حداقل رسیده است. زمانی که شورای صنفی فعال نباشد و حقوق دانشجویان را از مسئولان دانشگاهی مطالبه نکند، مسئولان نیز درخواست و مشکلات دانشجویان را جدی نخواهند گرفت.

 ورمزیار با بیان اینکه فعالیت اثربخش شورای صنفی در دانشگاه‌ها به رفع نقص و ضعف مدیریتی روسای دانشگاه‌ها کمک خواهد کرد، گفت: امیدواریم با برگزاری انتخابات و جذب اعضای جدید در دانشگاه علوم پزشکی بتوانیم مطالبه به حق دانشجویان مبنی بر دریافت واکسن برای مقابله با کرونا را از مسئولان پیگیری کنیم. 

دبیرکل شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در پایان خاطرنشان کرد: معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به فعالان دانشجویی وعده داده است که تا 15 اردیبهشت ماه انتخابات تمام انجمن‌ها و کانون‌های این دانشگاه را برگزار کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1090142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =