تساوی بی حاصل در رفسنجان/ آبی ها از کورس قهرمانی دور شدند

دیدار تیم‌های استقلال و مس رفسنجان در پایان ۹۰ دقیقه با نتیجه مساوی به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)،علیرضا بابک؛ در ایستگاه نخست از نیم فصل دوم لیگ برتر، آبی پوشان پایتخت میهمان رقیب رفسنجانی خود بودند که در پایان به نتیجه تساوی رضایت دادند.

ترکیب اولیه

نکته عجیب در ترکیب اولیه آبی‌ها تغییر شش بازیکن بود که یک پیغام واضح داشت: سرمربی، سردرگم تر از همیشه شده است.

۴۵ دقیقه نخست

نیمه اول، نیمه هماهنگی بازیکنان جدید بود که البته با شکست استقلال به پایان رسید. اگر به صحنه به ثمر رسیدن تک گل مسی‌ها دقت کنید، متوجه یک ضعف آشکار خواهید شد؛ پس از دفع ناقص حسینی، توپ زیر پای بازیکن مس قرار می‌گیرد و در ریباند این حمله که منجر به گل می‌شود، جاگیری مدافعان استقلال وحشتناک است.

این همان سازمان دفاعی لجام گسیخته‌ای است که محمود فکری در شانزدهمین هفته حضورش روی نیمکت هم نتوانست آن را ترمیم کند. مدافعان به تنهایی شاید عملکرد خوبی داشته باشند اما چیزی که بیش از این عملکرد شخصی مهم است، ایجاد سازمان دفاعی منظم است.

نیمه مربیان

با شروع نیمه دوم شاگردان محمود فکری رو به بازی احساسی آوردند و برای زدن گل تساوی بی نظمی زیادی ایجاد کردند. نبود تاکتیک مشخص برای گلزنی باعث می شد، هرکدام از بازیکنان بر مبنای حرکتی فردی به فکر زدن گل مساوی باشند و حرکت ترکیبی خاصی دیده نشود. در این بین جناح راست آبی ها با وریا غفوری نظم بیشتری داشت و سانتر از این جناح را به خوبی انجام می داد.

سرانجام یک ضربه ایستگاهی و اشتباه مدافع مس باعث شد، محمود فکری بازنده اولین دیدار نیم فصل دوم نباشد اما از کورس قهرمانی دور شود.

کلام آخر

باید به محمد ربیعی تبریک گفت. او با بازیکنان جوان و نه چندان شاخص، توانست بارها استقلال را تحت فشار بگذارد و اگر حسینی با مهارهایش دروازه آبی ها را نجات نمی داد، ممکن بود یک پیروزی خانگی با ارزش به دست آورند.

مهم‌ترین نکته درباره محمد ربیعی، ارتباط خوب با بازیکنانش بود. اما درباره محمود فکری، اوضاع به خوبی پیش نمی‌رود. کسب ۵ امتیاز از ۵ بازی آخر عملکرد قابل دفاعی نیست و ادامه این روند نمی‌تواند آبی‌ها را به روزهای خوب امیدوار کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1090199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =