دانشجویان پزشکی بلاتکلیفند؛ نه جزو کادر درمانیم نه مزایا داریم

دبیر مرکزی مجمع شوراهای صنفی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور گفت: تاسفانه قانون مشخصی وجود ندارد که دانشجویان رشته‌های پزشکی جزو کادر درمان محسوب می‌شوند یا خیر و اینکه آیا می‌توانند مانند کادر درمان از تسهیلات و مزایاهای خاص استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، طبق برنامه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اولین گروهی که در ایران برای مقابله با کرونا واکسینه می‌شوند کارکنان پزشکی و درمانی بیمارستان‌ها هستند که در بخش‌های مراقبت ویژه درمان بیماران کرونا فعالیت می‌کنند و در مرحله دوم هم افراد بالای ۶۵ سال مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای این واکسن را دریافت می‌کنند. ظاهرا در این میان دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی که مشغول گذراندن طرح‌های در بیمارستان‌ها هستند جزو کادر درمان محسوب نمی‌شوند.

ودود نوروزی در گفت‌وگو با ایسکانیوز درباره مطالبه دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور برای دریافت واکسن کرونا بیان کرد: سیما سادات لاری معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پیش‌تر اعلام کرده بود که دانشجویان حاضر در بیمارستان‌ها بعد از کادر درمان، در مرحله دوم  برای مقابله با کرونا واکسن دریافت کنند.

وی ادامه داد: بنا به وعده وزارت بهداشت دانشجویان مشغول به خدمت در بخش «ای سی یو» بیمارستان‌ها در مرحله نخست و همزمان با کادر درمان باید واکسن مقابله با کرونا را دریافت کنند اما متاسفانه این موضوع محقق نشد و بهانه وزارتخانه تعداد کم واکسن بیان شده است.

دبیر مرکزی مجمع شوراهای صنفی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور درباره اینکه دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی جزو کادر درمانی کشور محسوب می‌شوند یا خیر، گفت: متاسفانه قانون مشخصی وجود ندارد که دانشجویان رشته‌های پزشکی جزو کادر درمان محسوب می‌شوند یا خیر و اینکه آیا می‌توانند مانند کادر درمان از تسهیلات و مزایاهای خاص استفاده کنند. نامشخص بودن این قانون در موضوع دریافت واکسن برای مقابله با بیماری کرونا مشخص شده است.

نوروزی با تاکید بر اینکه مطالبه دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی برای دریافت واکسن مطالبه درستی است، گفت: دانشجویان رشته‌های پزشکی، پرستاری، اتاق عمل و سایر رشته‌های پیراپزشکی به دلیل گذراندن دروس عملی یا طرح خود مانند کادر درمان در بیمارستان‌ها حضور داشته و امکان آلوده شدن آنها به ویروس کرونا وجود دارد.

علت تاخیر در برگزاری انتخابات شوراهای صنفی دانشگاه‌های علوم پزشکی

دبیر مرکزی مجمع شوراهای صنفی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با بیان اینکه انتخابات شوراهای صنفی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور تا 15 اردیبهشت ماه باید برگزار شود، گفت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی متاسفانه برای اصلاح آیین نامه انتخابات شوراهای صنفی زمان زیادی را صرف کرد. همچنین در چند ماه گذشته سامانه‌ای برای برگزاری این انتخابات طراحی شد که به دلیل ناکارآمدی در اختیار دانشجویان قرار نگرفت.

وی ادامه داد: سامانه خاصی برای برگزاری انتخابات شوراهای صنفی دانشگاه‌های علوم پزشکی توسط  وزارت بهداشت طراحی نشده و نظارت و تهیه سامانه برای این انتخابات به دانشگاه‌ها واگذار شده است.

نوروزی در پاسخ به گلایه‌های برخی از دبیران شوراهای صنفی دانشگاه‌های علوم پزشکی مبنی بر فارغ التحصیل شدن اعضا و غیر فعال شدن این شوراها در اثر برگزار نشدن انتخابات خاطرنشان کرد: انتخابات صنفی در اوایل سال تحصیلی جاری به دلیل احتمال حضوری  شدن دانشگاه‌های علوم پزشکی به تاخیر افتاد و در گام دوم زیر ساخت‌های لازم برای برگزاری الکترونیک این انتخابات فراهم نبود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1090218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =