پاسخ معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی به نامه حسین دهقان

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در یک پست اینستاگرامی پاسخ نامه انتقادی حسین دهقان درباره وضعیت معیشت کارکنان دانشگاه آزاد را داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)؛ فرزاد جهانبین در صفحه شخصی خود در فضای مجازی  به نامه حسین دهقان که درباره وضعیت معیشت کارکنان خطاب به رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی نوشته بود، پاسخ داد. 

در ابتدای این متن آمده است: اخیرا نامه‌ای منتسب به جنابعالی خطاب به ریاست محترم هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی در مورد معیشت همکاران عزیز و محترم این دانشگاه منتشر شد.لازم دانستم نکاتی بیان کنم: امام صادق(ع) فرمودند که هرگاه گرانی باشد، مردم بدخلق می شوند. در بحث مدیریت فرهنگ، بارها عرض کردم که نمی‌توان به دنبال اعتلای فرهنگی بود بدون آنکه به معیشت و اقتصاد توجه کرد. خداوند متعال نیز در قرآن کریم می‌فرمایند: «عبادت کنید خدای این خانه را که شما را از گرسنگی رهانید و از ترس، امنیت بخشید.»

جهانبین در نکته دوم با اشاره به اینکه به جای بیانیه دادن باید راه‌حل داد، نوشت: مشکلات اقتصادی امروزه گریبانگیر بسیاری از مردم است؛ اما توجه یکباره جنابعالی به دانشگاه آزاد اسلامی جالب است. اما به هر نیتی که بوده است تقاضا می‌کنم با توجه به نکات زیر، به جای بیانیه دادن، راه‌حل ارائه دهید که کشور هرچه بدبختی دارد از شعار بدون طرح و برنامه هست. یک زمانی، منابع دانشگاه فقط به شهریه اتکا داشت و به یکباره جمعیت دانشگاه از یک میلیون و هشتصد هزار در سال ۹۲ به یک میلیون و بیست هزار نفر در سال ۹۶ رسید. الان درآمد دانشگاه تقریبا نزدیک درآمد آن سالهاست اما هزینه ها قابل مقایسه نیست.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه این پست اینستاگرامی نوشته است: با تحلیل غلط از رشد تعداد دانشجو و نیز با افزایش بی رویه رشته محل، نیروهای زیادی جذب شدند به نحوی که در یکی از استانها هزار نفر نیروی فراتر از نیاز هست.تعدادی از این عزیزان به خاطرکاهش دانشجو چنین وضعیتی پیدا کردند اما در موارد متعددی هم بعضا نیروهایی جذب شدند که از ابتدا دانشجو و رشته نداشتند! علی رغم زحمات،سرمایه های دانشگاه به جای تبدیل شدن به سرمایه مولد تبدیل به سرمایه راکد شدند.

جهانبین در پایان با اشاره به حقوق دریافتی مدیران اسبق این دانشگاه نوشت: حقوق پایین همکاران دانشگاه آزاد اسلامی در شرایطی بوده که روسای وقت، علاوه بر حقوق دریافتی از دانشگاه مبدا خود،۲۷میلیون تومان حق مدیریت می گرفتند آنهم با دلار هزار تومان! امروزه مدیریت دانشگاه تمام تلاش خود را به کار گرفته تا به صورت منطقی، شرایط را پس از تثبیت، بهبود ببخشد.افزایش دانشجو، تلاش برای ایجاد و گسترش سراهای نوآوری و افزایش درآمدهای غیرشهریه‌ای، انعقاد قرارداد با صنعت مانند آنچه در اصفهان و سیرجان و رفسنجان و اردبیل و ارومیه و... در حال انجام است. افزایش بهره‌وری مانند تبدیل زمین زراعی زیان‌ده در جیرفت به زمین سودده، طبقه بندی اساتید به نوع الف و ب،صرفه جویی،ارتقای بیمه،تلاش برای معافیت مالیاتی دانشگاه و... تقاضا میکنم جنابعالی که اعلام کاندیداتوری کردید از همان ابتدا امر مهم معیشت مردم را بازیچه مسائل سیاسی قرار ندهید واگر راه حلی دارید ارائه فرمایید

انتهای پیام/

کد خبر: 1090256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • عبدی IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
      0 0
      با سلام نکته سنجی دکتر جهان بین واقعا ستودنی است. اقای دهقان هم به جای اینکه معیشت کارکنان دانشگاه ازاد را دستمایه رای اوری خود کنند لطفا سکه های برجامی را پس بدهند وضعیت معیشت امروز کارکنان دانشگاه ازاد مثل بقیه مردم جامعه محصول فکر دوستان برجامی اقای دهقان است لطفا جوابگوی حمایتتان از دولت بی تدبیر روحانی باشید بجای فرافکنی