صرفا جهت انتقام!/ کدام تیم به کورس قهرمانی باز می گردد؟!

دو تیم استقلال و فولاد در حالی به مصاف هم خواهند رفت که این دیدار تحت تاثیر تغییر سرمربی آبی پوشان قرار دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)،علیرضا بابک؛در ایستگاه هفدهم لیگ برتر، پسرانِ آبی پایتخت در ورزشگاه آزادی از فولادی ها پذیرایی خواهند کرد.

آبی ها پس از پشت سر گذاشتن یک هفته پر تلاطم، سرمربی جدید خود را شناختند و حالا با تغییراتی وسیع پا به این دیدار حساس خواهند گذاشت.

فرهاد مجیدی برای سومین فصل متوالی از میانه های فصل هدایت آبی ها را به عهده گرفت تا باز هم در نقش ناجی، این تیم را به ساحل موفقیت برساند.

نتایج دو تیم در هفته های اخیر

شاگردان جواد نکونام در ۵ هفته اخیر لیگ برتر نتایج خوبی کسب کردند و همین نتایج خوب باعث شد به یک قدمی آبی ها برسند. فولادی ها با کسب ۳ پیروزی و ۲ تساوی از ۵ بازی آخر، حالا با کسب ۲۶ امتیاز در جایگاه چهارم جدول قرار دارند.

در طرف مقابل اما، استقلال اصلا حال و روز خوبی نداشت. شاگردان محمود فکری با کسب ۵ امتیاز از ۵ بازی آخر نه تنها صدر جدول را واگذار کردند، بلکه از کورس قهرمانی نیز دور شدند.

کسب نتایج ضعیف در این ۵ هفته، عامل اصلی اخراج محمود فکری بود. کسب ۱ پیروزی، ۲ شکست و ۲ تساوی از ۵ بازی آخر باعث شد تا آبی ها با کسب ۲۷ امتیاز در جایگاه سوم جدول قرار بگیرند.

نتایج رو در رو

از زمانی که جواد نکونام سکان هدایت فولاد خوزستان را به عهده گرفته است، آبی های پایتخت هرگز نتوانسته اند که آن ها را شکست دهند.

جواد نکونام در آغاز راه، استراماچونی را متوقف کرد و پس از آن در دو دیدار جنجالی در خوزستان، توانست فرهاد مجیدی و محمود فکری را شکست دهد و حالا باید در گام چهارم باز هم به مصاف فرهاد مجیدی برود.

اگرچه فرهاد مجیدی تنها ۳ روز است که هدایت استقلال را به عهده گرفته است اما او به خوبی می داند که ۳ امتیاز این مسابقه، حکم بقا در کورس قهرمانی را دارد و با پیروزی در این دیدار هم می تواند طلسم نکونام را بشکند و هم انتقامش را بگیرد.

آرایش دو تیم

نکونام تبحر خاصی در پیاده سازی آرایش مورد علاقه استادش یعنی کارلوس کی‌روش دارد. او تیمش را با سیستم ۱-۳-۲-۴ وارد میدان می کند و توپ را در اختیار حریف قرار می دهد.

سپس با ارائه یک بازی تخریبی و اعمال خطاهای زیاد، تمرکز حریف را بر هم می زند و در گام آخر با ضد حمله های بی نقص زهر خود را به حریفش می ریزد.

در طرف مقابل این اولین بازی فرهاد مجیدی است و کسی نمی داند او با چه سیستمی می خواهد تیمش را روانه میدان کند. برعکس نکونام، فرهاد مجیدی به بازی کنش گرایانه و هجومی علاقه زیادی دارد و در ارائه سیستم ۳-۳-۴ و ۲-۴-۴ تبحر خاصی دارد و باید دید انتخاب او برای این بازی کدام آرایش خواهد بود.

غایبان دو تیم

تنها غایب استقلال در این بازی، مثل هفته های قبل داریوش شجاعیان است. روند مصدومیت داریوش حالا کمی طولانی شده است. البته او از بازی آینده می تواند تیمش را همراهی کند.

نکونام اما با همه نفرات به این مسابقه می آید و غایبی نخواهد داشت.

کلام آخر

فرهاد مجیدی آمده تا بحران را از استقلال دور کند. جدا از مسابقات جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا، او ۱۴ فینال حساس را در لیگ برتر پیش رو خواهد داشت. هر امتیازی که از دست برود، شانس قهرمانی آبی ها را کمرنگ تر می کند و فرهاد به خوبی به این موضوع آگاه است.

اگر هواداران استقلال کمی صبوری به خرج دهند و حمایتی درست و منطقی را در دستور کار خود قرار دهند، می توانند روی شانه های سرمربی جدید، رویاپردازی های خودشان را به ثمر برسانند.

تغییرات، همواره مثل یک شمشیر دو لبه است و هواداران استقلال منتظر دیدن یک شوک مثبت هستند. اما در طرف مقابل صخره سختی به آبی ها برخورد کرده است. جواد نکونام، می خواهد بار دیگر ثابت کند که راه بردن تیم سابقش را از یاد نمی برد و آماده است تا زخمی دیگر بر پیکر آبی ها بنشاند و خودش را در قامت یک مدعی به لیگ برتر معرفی کند.

آیا باز هم نکونام برنده این دوئل حیثیتی می شود یا این بار فرهاد طعم شیرین انتقام را به آبی ها هدیه می دهد؟!

انتهای پیام/

کد خبر: 1090455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =