فرودگاه های خوزستان تست رپید کرونا می گیرند

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از الزام مسافران پروازهای خوزستان به ارائه گواهی تست منفی کرونا خبر داد و گفت: در صورت همراه نداشتن گواهی، از مسافران در فرودگاه تست رپید گرفته می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از وزارت راه و شهرسازی؛ محمدحسن ذیبخش از تشدید نظارت‌های بهداشتی در فرودگاه‌های استان خوزستان خبر داد و اظهار کرد: هم‌اکنون در تمامی فرودگاه‌های خوزستان شامل اهواز، آبادان، دزفول، ماهشهر و آغاجری تست رپید (آزمایش تشخیص سریع) انجام می‌شود.

وی گفت: مسافران جهت انجام پرواز هوایی از این استان، ملزم به ارائه تست گواهی عدم ابتلاء به کرونا که به تأیید وزارت بهداشت رسیده باشد، هستند. در صورت همراه نداشتن گواهی، از مسافران تست رپید گرفته خواهد شد.

ذیبخش با بیان اینکه دستورالعمل‌های جدیدی به ایرلاین‌ها جهت انجام پرواز از فرودگاه‌های خوزستان ابلاغ شده است، افزود: شرکت‌های هواپیمایی ملزم شده‌اند تا با ارسال پیامک، شرایط بحران را به مسافران اعلام کنند تا آن‌ها را نسبت به تعویق سفر ترغیب نمایند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری عنوان کرد: همچنین به فرودگاه‌های استان اعلام شده از ورود مشایعت‌کنندگان مسافر به ترمینال فرودگاه‌ها جلوگیری به عمل آورند و همچنین تمامی ایرلاین‌ها موظف به رعایت استفاده از ظرفیت ۶۰ درصد هواپیماهای خود هستند.

وی تأکید کرد: تاکنون گزارشی مبنی بر تخطی از پروتکل‌های بهداشتی از فرودگاه‌های خوزستان به سازمان هواپیمایی ارائه نشده است و تنها گزارش‌های دریافتی، مبنی بر ازدحام مسافران جهت انجام تست رپید بوده است.

ذیبخش گفت: در حال حاضر این مقررات سخت‌گیرانه فقط مربوط به استان خوزستان است و سایر استان‌ها، از پروتکل‌های بهداشتی رایج پیروی می‌کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1090537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =