آیین رونمایی از محصول ماسک نانو مس در ولی عصر(عج) رفسنجان

آیین رونمایی از محصول ماسک نانو مس، با حضور مجازی معاون پژوهش و فناوری وزرات علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران (ایسکانیوز)، با حضور مجازی غلامحسین رحیمی، معاون پژوهش و فناوری وزرات علوم، تحقیقات و فناوری ، آیین رونمایی از محصول ماسک نانو مس، ساخته شده توسط شرکت نانوفناوران ثمین آرمان کارمانیا از واحدهای فناور مرکز رشد دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان برگزار شد.

در این آیین که حجت الاسلام عسکری امام جمعه شهرستان رفسنجان، مهرابی سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمان، فصیحی هرندی فرماندار شهرستان و رنجبر عسکری رییس این دانشگاه نیز حضور داشتند، رحیمی با بیان اینکه وجود واحدهای فناور در دانشگاه‌ها، در مسیر کارآفرینی و توسعه کشور بسیار ارزشمند است، اظهار کرد: تولید ماسک نانومس توسط واحد فناور دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان، تاییدی بر این مقوله است.

وی در ادامه از کار تخصصی در تولید این نوع ماسک صحبت کرد و افزود از اینکه توانسته‌اید نانوذرات مس را بر روی پارچه بنشانید، تثبیت و پایدار کنید و این خاصیت آنتی باکتریال را به دست آوریدکه ویروس را غیرفعال می‌کند، کار فناورانه و نوینی است.

رنجبر عسکری نیز در سخنانی درمورد این محصول تولید شده گفت: ماسک نانو مس، ماسکی سه لایه است که نانوذرات مس به کار رفته در آن بعد از یک دقیقه ویروس کرونا را از بین می‌برد.

وی افزود: بعد از مدت‌ها تحقیق و پژوهش به محصولی دست یافته‌ایم که دانش آن فقط در دست شرکت‌های مطرح آمریکایی و اروپایی است.

گفتنی است در پایان رونمایی از محصول ماسک نانو مس توسط مسئولان شهرستان رفسنجان انجام شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1090622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =