نتایج پایان‌نامه‌ها و پژوهش‌ها باید کاربردی شوند

وزیر علوم گفت: باید با معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌هایی که در محیط‌های علمی وجود دارد به سمت کاربردی کردن پژوهش‌ها اعم از کاربردی کردن نتایج پایان‌نامه‌ها و پژوهش‌ها حرکت کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، منصور غلامی در جمع خبرنگاران حاضر در نمایشگاه اولین رویداد ثریا که در سازمان بسیج برگزار شد، گفت: وزارت علوم برای ترویج علم و فناوری اقدامات مؤثری در کشور انجام داده است.

وی ادامه داد: ترویج علم و فناوری، ‌دو بخش مهم دارد. یک بحث اینکه مخاطب ما کیست؟ ما قاعدتاً در بحث ترویج علم مخاطب عام داریم.

وزیر علوم بیان کرد: در سال‌های اخیر خوشبختانه ما ظرفیت آموزش بیش از متقاضیان و داوطلبان بوده است. 

وی با اشاره به علم نافع بیان کرد: ما در این جهت سعی کرده‌ایم با معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌هایی که در محیط‌های علمی وجود دارد به سمت کاربردی کردن پژوهش‌ها اعم از کاربردی کردن نتایج پایان‌نامه‌ها و پژوهش‌ها حرکت کنیم.

وزیر علوم مطرح کرد: پژوهش‌های علمی در جهت یافته‌های جدید علمی است و می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل کند.

وی ادامه داد: خیلی از ایده‌های پژوهشی شاید در همان زمان و در مقطع کوتاه کاربرد نداشته باشند؛ اما حتماً پایه علوم دیگر، پایه تحقیقات دیگر و پایه فناوری‌هایی است که بر مبنای تجمیع چندین زمینه و حوزه علمی شکل می‌گیرند، خواهند بود.

غلامی خاطر نشان کرد: خوشبختانه ظرفیت جامعه ما به دلیل بالا بودن میزان تحصیل‌ کرده‌های کشور هم در حوزه تحصیلات دانشگاهی و هم سواد عمومی ایجاب می‌کند، که عموماً با آسانی و با رویکرد مثبت از دستاوردهای علمی استفاده کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1090720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =