نفت امیدیه به دنبال تاریخ سازی/ خطر در کمین سردار

لیگ دسته دوم فوتبال باشگاهی ایران جایی است که به وضوح مولفه عشق را در ساق پای بازیکنانش می‌توان دید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، عرفان یوسفی خوشقلب؛ هیجان فوتبال تنها در ساق‌های بازیکنان میلیاردی لیگ برتر نیست. فقط کافی است نگاهی به لیگ دسته دوم داشته باشیم تا ببینیم فوتبال با تمام کم و کاستی هایش هنوز نفس می کشد.

رقابت های لیگ دسته دوم فوتبال کشور در حالی در دو گروه ۱۴ تیمی دنبال می شود که هیجان و استرس تیم ها و مربیان برای رسیدن به لیگ دسته اول، رفته رفته افزایش پیدا می کند.ب

در جدول گروه ب؛ تیم نفت امیدیه با دو بازی کمتر و با اختلاف دو امتیازی نسبت به مس شهر بابک رنگ و بوی نفتی به صدر جدول گروه داده تا حالا یکی از مدعیان اصلی صعود به لیگ دسته اول باشد.در پشت سر این شاهین بندر عامریست که خود را به جمع مدعیان اضافه کرده.تیم های ارتشی ، نیروی زمینی و عقاب نیز به دنبال مهر صعود پای عملکرد خود هستند.در انتهای جدول اما اوضاع برای نماینده کرمان جالب نیست و شهرداری بم از گزینه های احتمالی سقوط به لیگ دسته سوم فوتبال ایران است.

در همین خصوص بیشتر بخوانید؛

تلاش پیوس برای تکرار موفقیت/ وضعیت قرمز تیم ستاره ساز

در جدول گلزنان نیز نیما اسکندزاده از نفت امیدیه با ۶ گل پیشتاز است و کیوان مارابی(آوالان کامیاران)، حیسین غره داغی (سردار بوکان) و جهانگیر عسگری (ویستاتوربین تهران) نفراتی هستند که با ۵ گل در تعقیب کفش طلای رقابت‌ها هستند.

در بخش پایانی گزارش نگاهی می اندازیم به وضعیت تیم‌های گروه ب رقابت‌ها؛

امید نفت امیدیه به تاریخ سازی!

تیم نفت امیدیه که در حال حاضر صدرنشین مقتدر جدول گروه ب رقابت های لیگ دسته دوم است به دنبال این است تا با علیرضا آلبوغبیش دست به کار بزرگی بزند و به صورت مستقیم به لیگ یک صعود کند.آن ها تا بدین جای فصل هیچ باختی را ثبت نکرده اند و با ۷ پیروزی و ۴ تساوی با کسب ۲۵ امتیاز یکه تاز هستند.

رکوردهای نارنجی در شهر بابک!

بهترین خط حمله و بهترین خط دفاع و بهترین تفاضل گل لیگ دسته دوم تیمی نیست جز مس شهربابک! لاله های نارنجی شهربابک که با وحید رضایی با تجربه و امکانات خوب شرکت مس تیم خوبی را روانه مسابقات کرده اند خیلی امیدوارند تا بتوانند به لیگ یک برسند.شاگردان رضایی با آمار خوب ۶ پیروزی ، ۵ تساوی و تنها یک باخت و با تفاضل گل بی نظیر +۱۳ با کسب ۲۳ امتیاز پشت گوش نفت امیدیه در جایگاه دوم هستند.

شاهین در اندیشه شگفتی!

شاهین بندرعامری که اولین فصل حضور خود در لیگ دسته دوم را تجربه میکند پس از جدایی محمود آرامش ، رضا نظرزاده را به عنوان سرمربی روی نیمکت خود می بیند.نظرزاده با جمعی از بازیکنان جوان و بومی تا همین جای فصل نیز دست به کار بزرگی زده و تیمی مدعی را روانه میدان کرده است.شاهینی ها با انجام ۱۲ دیدار و کسب ۱۸ امتیاز در جایگاه سوم قرار دارند و امیدوارند تا در دیدارهای آتی با لغزش بالانشینان خود را به صدر جدول نزدیک نمایند.

نیروی زمینی از زمین به فکر پرواز!

نیروی زمینی که در فصل گذشته و با هدایت امیدرضا روانخواه طعم تلخ سقوط به لیگ دو را چشیده با رضا کیانی شانس خود را برای بازگشت به سطح دوم فوتبال ایران امتحان می کند.سربازان نیروی زمینی که نسبت به همتایان خود دو دیدار کمتر انجام داده اند با ۱۷ امتیاز در جایگاه چهارم جدول حضور دارند.

پرواز عقاب به سمت صعود!

عقاب تهران که متعلق به نیروی هوایی ارتش است فصل را با مهدی تقی پور آغاز کردند اما در پی نتایج ضعیف ، سکان هدایت عقاب به مرتضی اسدی سپرده شد.مرتضی اسدی کاپیتان سابق تراکتور که سابقه دستیاری فراز کمالوند را دارد اولین تجربه سرمربیگری خود را دنبال می کند.شاگردان اسدی با ۱۶ امتیاز پایین تر از نیروی زمینی در رتبه پنجم جدول قرار گرفته اند.

پاس هنوز نفس می کشد!

آخرین قهرمان ایرانی آسیا فصل را با مهدی پاشازاده شروع کرد اما پس از چند هفته از بازی ها،او به دلیل مشکلات مالی همدان را ترک کرد.عظیمی مدیرعامل پاس معتقد است مسائل مالی بهانه بوده و پاشازاده دنبال جدایی بوده است.پس از رفتن پاشازاده هدایت پاس را قاسم سیانکی برعهده گرفت.شاگردان سیانکی که رکوردار تساوی در این فصل هستند با۱۴ امتیاز در رده هفتم قرار دارند

میانه جدول در تسخیر بابلسری‌ها!

تیم شهدای بابلسر که در ابتدای فصل مسئولان این تیم با نادر دست نشان توافق کرده بودند و آن را در بوق و کرنا کردند ، اما با انصراف دست نشان هدایت شهدای بابلسر نصیب حسین رحمانی شد.رحمانی نتایج نسبتا خوبی را بدست آورده و با سه پیروزی ، ۵ تساوی و سه شکست با ۱۴ امتیاز در رده هفتم قرار دارند.

اترک به دنبال پاک کردن خاطرات تلخ!

اترک بجنورد فصل گذشته با وجود هزینه های زیاد با هدایت فیروز کریمی به رتبه ای بهتر از یازدهمی دست پیدا نکرد.البته حضور کریمی در اترک چندان هم بی حاشیه نبود و عملکردش صدای منتقدان و هواداران را بلند کرده بود.با عدم حضور فیروز کریمی در تمرینات به بهانه کرونا، حسن سروری به عنوان سرمربی جدید اترک بجنورد انتخاب شد.بجنوردی ها با کسب ۱۳ امتیاز در جایگاه هشتم جدول حضور دارند.

این ماهشهر نوسانی!

فصل گذشته پس از قطع همکاری توافقی باشگاه شهرداری ماهشهر با پاشازاده ، هدایت طلایی پوشان ماهشهری تا پایان فصل به حسن شیرعلی واگذار شد.شیرعلی با عملکرد نسبتا خوب منجر شد تا با تمدید قرارداد فصل جدید نیز بر روی نیمکت شهرداری ماهشهر بنشیند.عملکرد شاگردان شیرعلی در این فصل نوسانی بوده تا با ۳ پیروزی ،۴ تساوی و ۴ شکست و کسب ۱۳ امتیاز در جایگاه نهم جدول چهارده تیمی گروه ب قرار گیرند.

ردپای کریمی در قزوین!

شمس آذر قزوین در ابتدای فصل با توافقی که با فیروز کریمی انجام داد این مربی را رسما سرمربی خود معرفی کرد اما جنجال ها و حاشیه های بسیار باعث شد تا کریمی جای خود را به یوسف بخشی زاده بدهد.قزوینی ها با ۱۳ امتیاز و البته تفاضل گل کمتر نسبت به شهرداری ماهشهر در رده دهم قرار دارد.

چشم شهید قندی به جادوی حسن زاده!

شهید قندی یزد که پس از انحلال با خرید امتیاز استقلال رامشیر دوباره احیا شد ابتدای فصل با وحید مظاهری پا به مسابقات گذاشت.اما فوتبال روی خوشش را به مظاهری نشان نداد تا سرمربی شهید قندی پس از شکست برابر اترک بجنورد در هفته هشتم از سمت حود استعفا کند.پس از مطرح شدن نام گزینه های مختلف ،این رضا حسن زاده،مدافع سابق استقلال، بود که هدایت شهید قندی را بر عهده گرفت.شهید قندی تا اینجای فصل با ۲ پیروزی،۵ تساوی و ۴ شکست و کسب ۱۱ امتیاز وضعیت خوبی در جدول ندارد و مسئولان تیم امیدوارند حضور رضا حسن زاده بتواند باعث بهبود شرایط تیم شود.

خطر در کمین سردار!

سردار بوکان از تیم های محبوب کرد ها و نماینده آذربایجان غربی است که نه تنها در بوکان بلکه در سایر شهرهای کردنشین نیز طرفدار دارد.عقاب های کرد، فصل را با حضور مهدی آقا محمدی در راس کادرفنی آغاز کرد اما در پی نتایج ضعیف کنار رفت و صابر میرقربانی هدایت سرداربوکان را برعهده گرفت.میرقربانی امیدوار است با کمک ستاره هایی همچون حسین قره داغی که با ۵ گل بهترین گلزن سردار بوکان است وضعیت تیم را بهبود ببخشد.سردار بوکان تا بدین جای فصل با ۱۰ امتیاز در رده یازدهم جدول است.

میلاد مهر در محدوده خطر!

تیم میلاد مهر که ابتدای فصل اردلان آشتیانی ، فرزند مرحوم آشتیانی را به عنوان سرمربی می دید اما تنها پس از گذشت سه هفته آشتیانی به دلیل مشکلات مالی و مدیریتی تصمیم گرفت تا از سمت خود استعفا دهد. میلادمهر با آشتیانی در سه تقابل فصل جدید، دو شکست را متحمل شد و مقابل شهید قندی یزد نیز به تساوی بدون گل رضایت داد تا با کارنامه‌ای ناموفق آشتیانی از سمت خود استعفا داده باشد.هم اکنون هدایت میلاد مهر تهران بر عهده علی عبادی است و تا بدین جا با کسب ۹ امتیاز از مدعیان سقوط به لیگ پایین تر است.

خداحافظی زودهنگام با شهرداری بم؟

گذشت ۱۱ هفته و کسب تنها ۴ امتیاز ،ثمره عملکرد شهرداری بم در این فصل است.بمی ها که به سبک تیم های عربی مدام مربی خود را تغییر دادند فصل را با علی اکبر شکرانی آغاز کردند و سپس نوبت به حسین چاردانگی رسید و بالاخره این مهدی جزینی بود که بر نیمکت شهرداری بهم نشست.اما این تغییرات دوای درد نبود و شهرداری بم بدون هیچ بردی در این فصل نشان داده که از پتانسبل بالایی برای حضور در لیگ دسته سوم برخوردار است.

نکته پایانی

در رقابت‌های لیگ دسته دوم فوتبال باشگاه کشور، تیم‌های اول هر گروه به طور مستقیم به رقابت‌های لیگ دسته اول صعود می‌کنند و تیم‌های دوم هر گروه در مسابقه پلی آف به مصاف هم خواهند رفت تا تکلیف سومین تیم صعود کننده به لیگ دسته اول هم مشخص شود.

دو تیم انتهای جدولی هر گروه نیز به رقابت‌های لیگ دسته سه سقوط خواهند کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1091008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =