آرامش، هدیه فرهاد و سربازان به هواداران در آخرین بازی سال

در چارچوب هفته هجدهم رقابت‌های لیگ برتر و در آخرین بازی سال ۹۹ پسرانِ آبی پایتخت موفق شدند با دو گل ماشین سازان را شکست دهند و یک پیروزی ارزشمند خارج از خانه کسب کنند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)- علیرضا بابک؛ در چارچوب هفته هجدهم رقابت های لیگ برتر و در آخرین بازی سال ۹۹ پسرانِ آبی پایتخت موفق شدند با دو گل ماشین سازان را شکست دهند و یک پیروزی ارزشمند خارج از خانه کسب کنند.

اما این بازی حاوی چند نکته فنی بود:

ثبات با فرهاد ممکن شد

فرهاد مجیدی در سومین حضور خود روی نیمکت آبی‌ها، نشان داد که قصد دارد ثبات را به آبی‌ها برگرداند. او باز هم با همان سیستم شناور ۱-۳-۲-۴ شاگردانش را روانه میدان کرد.

فرهاد ۳ تغییر در ترکیب اولیه اش نسبت به بازی قبل انجام داد. دانشگر محروم بود و دیاباته به مرخصی رفته بود تا به این ترتیب دو تغییر آبی‌ها اجباری باشد.

اما حضور بابک مرادی در ترکیب اولیه به جای احمد موسوی یک پیغام واضح داشت. فرهاد قصد داشت بار هجومی تیمش در سمت راست را بیشتر کند و البته جواب هم گرفت.

 ۱۵ دقیقه اول؛ تحت فشار

در ۱۵ دقیقه ابتدایی آبی‌ها زیر فشار پرس از جلوی ماشین سازان قرار گرفتند و شرایط بد چمن ورزشگاه شهید قاسم سلیمانی اجازه پاس کاری های کوتاه را نمی داد. عامل سومی که استقلال را تحت فشار قرار داده بود خشونت بیش از حد بازیکنان ماشین سازی بود. البته داوری هم اجازه اجرای این خشونت را به آنها داده بود.

 کنترل شرایط و سرانجام همان استقلال همیشگی

بالاخره آبی ها توانستند خودشان را با شرایط زمین وفق دهند و پاسکاری‌های کوتاه و سریع خود را انجام دادند. ضربات ایستگاهی در این ۳ هفته به خوبی به استقلال کمک کرده است و فرهاد مجیدی نشان داده که روی این ضربات برنامه ریزی درستی دارد.

سرعت و ممانعت از اضافه کاری

اگر به صحنه گل دوم دقت کنید، متوجه خواهید شد که آبی‌ها روی ضد حملات هم برنامه خاص خودشان را دارند. بابک یک پاس طلایی داد تا زوج خط حمله استقلال به گل دوم برسند.

آموزش مدیریت بازی

استقلال در بازی با پیکان هم با پیروزی دو بر صفر به رختکن رفت اما در نیمه دوم با دریافت یک گل، کمی تحت فشار قرار گرفت. کادر فنی آبی‌ها در این بازی یک پیشرفت محسوس داشتند.
آنها نیمه دوم موقعیتی به حریف ندادند و توانستند به خوبی بازی را کنترل کنند.

کلام آخر

۹۹ اگر چه تلخ و شیرین های زیادی برای آبی‌ها داشت اما سرانجام فرهاد توانست حسن ختام خوبی برای هواداران استقلال بنویسد. حالا آنها با آرامش به تعطیلات خواهند رفت.
تعطیلاتی که قرار است سرنوشت آن ها را در ۳ جام رقم بزند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1091300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =