استارت سال نو با تیم ملی

نخستین اتفاق فوتبالی در سال جدید، بازی دوستانه تیم ملی کشورمان در مسیر آماده سازی جهت حضور در ادامه رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)،امیر کریمی(کارشناس و تحلیلگر فوتبال)؛ اولین خبر فوتبالی قبل از این که حتی به صورت رسمی به اولین روز فروردین برسیم در مورد لیست تیم ملی بود که در هیاهوی کرونا و بحث داخلی لیگ کمرنگ‌تر از همیشه خودش را نشان داد تا در این نکته تامل کنیم که شاید فوتبال ملی تا حدودی درگیر فراموشی و مرور زمان شده است. حالا با توجه به شوک ای‌اف‌سی در مورد عدم حق میزبانی ایران چه در سطح ملی چه باشگاهی باید با حمایت و ایجاد فضای آرام به استقبال روزهای سخت پیش رو برویم.

اسکوچیچ؛ خوش شانس یا بد شانس؟

دراگان اسکوچیج در دوره پسا کی‌روش و بعد از افتضاح ویلموتس شاید به زعم خیلی‌ها بر اثر استیصال فدراسیون و با چاشنی شانس سرمربی تیم ملی شد. چرا که او بیشترین فرصت مربیگری خود را در تیم‌های داخلی و با اغماض در سطح متوسط رو به بالا گذرانده بود و در خوش بینانه‌ترین حالت او یکی از گزینه‌های باشگاه‌های پر اسم و رسم لیگ برتر بود نه تیم ملی بخصوص بعد از جو سنگین پسا کی‌روش که حتی ویلموتس هم اقناع کننده افکار عمومی نبود چه رسد به اسکوچیچ. اما شانس در خانه اسکوچیچ را زد و او هم همه جوره از این پیشنهاد استقبال کرد حتی به قیمت پرداخت ریالی دستمزد. اما این خوش اقبالی، یک طرف ماجرا بود چراکه داستان فوتبال ملی دراگان با بدشانسی شروع شد، ویروس کرونا و دوران پسا کرونا احتمالا تمام محاسبات اسکوچیچ نسبت به پتانسیل‌های موجود داخلی فوتبال ملی ما را بخصوص برای میزبانی این چند بازی که روی آن در این شرایط بغرنج حساب کرده بود به هم ریخت و بدتر از آن به تعویق افتادن بازی‌ها و دور شدن از فضای تیم ملی چه از نظر نگاه جامعه و رسانه و چه از لحاظ فنی و تحت شرایط بودن و از این دست موارد که لازمه موفقیت تیم ملی هست کاملا دور شد و دست آخر هم گرفتن میزبانی و دادن آن به بحرین که اتفاقا یکی از رقبای اصلی ما در این گروه هست هم از شاهکارهای  فدراسیون و بدشانسی های این مربی می توان نام برد.

لیست تیم ملی

زمان زیادی تا شروع مسابقات به میزبانی بحرین نمانده و اعلام اسامی بازیکنان مدنظر اسکوچیچ برای بازی تدارکاتی دهم فروردین مقابل سوریه اتفاق اول فوتبال ما در سال جدید در سطح ملی را رقم زد. با نگاهی به اسامی بازیکنان انتخاب شده معلوم می‌شود که اسکوچیچ استخوان بندی بازیکنان تیم ملی را از خط دروازه تا خط حمله حتی برای بازی تدارکاتی را حفظ کرده و در کنار اسکلت اصلی شناخته شده بازیکنان کم نام و نشان‌تر و یا بی‌تجربه‌تر از لحاظ بازی‌های ملی را هم دعوت کرده است. هرچند انتخاب نشدن و شدن بعضی از بازیکنان این لیست جای سوال دارد اما باید توجه داشت که در این زمان کم حتما اسکوچیچ دنبال خواسته‌های خود با بازیکنان مدنظر خود می‌باشد. توجه کنیم که بازی‌ها در بحرین و در شرایط آب و هوایی سختی برگزار خواهد شد پس احتیاج به محک و تست بر اساس ساختار و خواسته های سرمربی می‌باشد.

حمایت

عادت کرده‌ایم که در طبل تو خالی تئوری "توطئه علیه ما" بکوبیم غافل از اینکه هر چه هست از ماست که برماست. حدود یک سال پیش برای بازی‌های باشگاهی، کنفدراسیون آسیا به دلیل نداشتن شرایط سخت افزاری و نرم افزاری مناسب تهدید به گرفتن میزبانی از کشور ما گرفت اما در همان زمان با فشار رسانه‌ها و افکار عمومی و در نتیجه با پرواز مستقیم چند مدیر باشگاه در آن روزها و چانه زنی بطور موقت ای‌اف‌سی روی این مشکلات چشم پوشید اما واقعیت این هست که با اشراف ای‌اف‌سی روی فوتبال ما این مسئله اخیر دور از ذهن نبود و ما عملا در این فرصت موجود کاری نکردیم. اما حالا در این شرایط سخت تیم ملی جز حمایت از کادر و شرایط ایجاد شده از طرف آنها چاره‌ای برای فوتبال ما نیست. اینکه اختلاف سلیقه ها و شاید رنگی دیدن خیلی از آیتم ها در ادامه راه تیم ملی در راه سخت رسیدن با جام جهانی را دچار مشکل می کند. آوردگاهی که آینده یک نسل از فوتبال ما شاید به حضور در آن بستگی دارد پس چاره‌ای جز حمایت همه جانبه از این تیم ملی برای اهالی فوتبال وجود ندارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1091488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =