از مدعیان صعود به لیگ برتر تا فانوس به دستان لیگ یک

پس از گذشت نوزده هفته از رقابت‌های لیگ دسته یک کشور، حالا با سر و شکل گرفتن جدول رده‌بندی، مدعیان صعود به لیگ‌برتر و همچنین گزینه‌های اصلی سقوط به دسته پایین‌تر از این فصل از مسابقات لیگ آزادگان مشخص شده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، محمدرضا ولی‌زاده؛ هرساله مسابقات لیگ دسته یک از جذابیت و حساسیت بالایی برخوردار است، حضور تیم‌های شهرستانی و پرهوادار فوتبالِ ایران، لیگ آزادگان را جزو رقابت‌های پرمخاطب فوتبال ما تبدیل کرده است.

حالا طی گزارشی قصد داریم شرایط هجده تیم حاضر در لیگ دسته یک را بررسی کنیم:

در حوالی لیگ‌برتر

مس کرمان: شاگردان رضا مهاجری در مس کرمان که فصل گذشته تنها به علت یک تفاضل گل موفق به صعود به لیگ‌برتر نشدند، در این فصل از مسابقات اصلی‌ترین مدعی صعود به لیگ‌برتر هستند، مس، بدون شک پُرمهره‌ترین تیم حاضر در لیگ دسته یک هستند و درحل حاضر با کسب ۳۵ امتیاز از ۱۹ هفته در صدر جدول رده‌بندی قرار گرفته‌اند.

فجر شیراز: سربازان شیرازی در این فصل از رقابت‌ها با هدایت اصغر کلانتری، نتایج بسیار خوبی را گرفته‌اند و باوجود بودجه محدود و تیم جوانی که دارند، شیرازی‌ها را برای داشتن نماینده در لیگ‌برتر امیدوار کرده‌اند، فجری‌های شیراز با ۳۱ امتیاز در رده دوم جدول رده‌بندی قرار گرفته اند.

استقلال خوزستان: قهرمان اسبق لیگ برتر ایران و مدعی این روزهای لیگ دسته یک، با هدایت خلیفه اصل در این فصل از رقابت‌ها، با کسب نتایج مطلوب خود را جزو مدعیان قرار داده‌ است، خوزستانی‌ها با داشتن بازبکنان جوان و بومی از امیدهای اول صعود به لیگ‌برتر هستند، اس اسی‌های خوزستان با ۳۱ امتیاز و تفاضل کمتر نسبت به فجر سپاسی در رده سوم قرار دارند.

شهرداری آستارا: تازه واردهای لیگ یک، که با حسن اشجاری طی دو فصل از لیگ سه به لیگ دو و از لیگ دو به لیگ دسته یک صعود کرده بودند، در این فصل از رقابت‌ها با هدایت پایان رافت نتایج درخشانی گرفتند و به عنوان قهرمانی نیم فصل هم رسیدند، اما مشکلات مالی باعث جدایی سرمربی و بازیکنان این تیم سد و در نیم فصل دوم شاهد افت محسوسی از آستارایی‌ها هستیم، البته شهرداری آستارا هم ۳۱ امتیازه است و از مدعیان صعود به لیگ‌برتر خواهد بود.

هوادار تهران: شاگردان رضا عنایتی در هوادار که در فصل گذشته با تغییر نام از سرخپوشان پاکدشت به هوادار تهران با هدایت رضا عنایتی نتایج درخشانی را کسب کرده بودند، در این فصل از رقابت‌ها هم موفق به ادامه آن روند رو به رشدشان شده‌اند اما شاگردان عنایتی هم برخلاف تصور با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کنند و همین موضوع موجب سینوسی شدن نتایج آن‌ها بوده است، بنفش‌های تهران با ۳۰ امتیاز در رده پنجم جدول قرار دارند.

بادران تهران: نارنجی پوشان تهرانی که بدون شک از پُرمهره‌ترین تیم‌های لیگ یک محسوب می‌شوند و حالا مدیرعاملشان به عنوان نایب رئیس سوم فدراسیون فوتبال فعالیت می‌کند، از شرایط مطلوبی برای صعود برخوردار هستند، البته باخت‌های بدموقع شاگردان عاشوری کمی آن‌ها را از صدر جدول دور کرده است، اما هنور بادران با هدایت عاشوری از اصلی‌ترین گزینه‌های صعود به لیگ‌برتر است، بادرانی‌ها با ۲۹ امتیاز در رده ششم جدول رده‌بندی قرار گرفته‌اند.

لیست انتظارِ جدول

ملوان انزلی: انزلی‌چی‌های لیگ یک با هدایت مازیار زارع روند خوبی را در این فصل از مسابقات داشته‌اند، اما نتایج سینوسی و باخت و مساوی‌های بدموقع، شانس ملوانی‌ها را برای صعود به لیگ‌برتر کم‌تر کرده است، البته باتوجه به شرایط امتیازی و اختلاف امتیاز نچندان زیاد ملوان با مدعیان، شاگردان زارع می‌توانند نیم نگاهی هم به لیگ‌برتر داشته باشند، ملوانی‌ها با ۲۸ امتیاز در رده هفتم جدول قرار دارند.

شاهین شهرداری بوشهر: شاهینی‌ها که فصل گذشته در لیگ‌برتر حضور داشتند و سقوط را تجربه کردند، در ابتدای فصل با فراز کمالوند کار را آغاز کردند و حالا با هدایت داوود مهابادی با ۲۷ امتیاز در رده هشتم جدول رده‌بندی قرار گرفته‌اند.

پارس جنوبی جم: دیگر تیم سقوط کرده در فصل گذشته لیگ‌برتر، پارسی‌ها هستند، شاگردان محمد نصرتی در این فصل از رقابت‌ها، شروعی قدرتمتدانه داشتند اما مشکلات مالی، روند خوب آنها را ازبین برد، پارسی‌های جم هم با ۲۵ امتیاز در رده نهم جدول رده‌بندی قرار گرفته‌اند.

نه امید صعود و نه ترس از سقوط

رایکا بابل: شاگردان نادر دست‌نشان که فصل گذشته در هفته پایانی بقا در لیگ یک را جشن گرفتند، در این فصل از مسابقات یک عملکرد متوسط داشته‌اند، بابلی‌های لیگ آزادگان با ۲۵ امتیاز در رده دهم جدول رده‌بندی هستند و با شرایط فعلی جزو تبم‌های خنثی لیگ یک محسوب می‌شوند.

خوشه طلایی ساوه: ساوه‌ای‌ها که در فصل گذشته تا روز پایانی لیگ از شانس‌های صعود به لیگ برتر محسوب می‌شدند، فصل را با سهراب بختیاری‌زاده آغاز کردند، اما نتایج ناامیدکننده سهراب، موجب جدایب او و آمدن وحید بیاتلو، سرمربی جوان و اسبق نود ارومیه و ماشین سازی تبریز شد، پس از آمد بیاتلو، مالکیت خوشه طلایی تغییر کرد و حالا با کسب نتایجی مطلوب از قعر جدول جدا شدند، اما ساوه‌ای ها هم جزو تیم‌هاب خنثی لیگ یک محیوب می‌شوند، شاگردان بیاتلو با ۲۴ امتیاز در رده یازدهم جدول رده‌بتدی قرار دارند.

استقلال ملاثانی: شگفتی سازلن فصل گذشته لیگ دو که صعودی مقتدرانه به لیگ یک را جشن گرفتند، در خد بضاعتشان نتایج خوبی را کسب کرده‌اند و حالا جزو تیم‌هایی هستند که حتی با مشکلات مالی هم حضورشان در فصل آتی لیگ یک را قطعی کرده‌اند، شاگردان ابراهبم اشکش هم ۲۴ امتیتزه هستند و در رده دوازدهم جدول رده بندی قرار دارند.

فانوس به دستان لیگ آزادگان

خیبر خرم آباد: خرم‌آبادی‌ها که جایگزین داماش گیلان در لیگ یک شدند، فصل را با امبد روانخواه آغاز کردند و حالا با عبوالله ویسی به دنبال کسب رتبه‌ای درخور هستند، خیبری‌ها در نیم‌فصل خریدهای خوبی داشته‌اند و می‌توانتد در آینده نزدیک خود را از پایین جدول جدا کنند، د  حال حاضر خیبر با ۲۲ امتیاز در رده سیزدهم جدول رده‌بندی قرار دارد.

آرمان گهر: شاگردان قاسم شهبا که دو فصلی است در همان منطقه قرمز جدول رده‌بندی قرار دارند، با ۲۱ امتیاز در رده چهاردهم جدول قرار دارند اوضاعشان چندان تعریفی ندارد.

قشقایی شیراز: از دیگر تیم‌هایی که خطر سقوط را کاملا حس می‌کند، شاگردان داریوش هرمزی در قشقایی شیراز هستند، شیرازی‌ها با ۱۹ امتیاز در رده پانزدهم جدول قرار گرفته‌اند و برای بقا کار دشواری دارند.

چوکا تالش: شاگردان علی لطیفی در چوکا که ابتدای فصل را با مشکلات زیادی با هادی شکوری آغاز کردند، با خرید چند بازیکن خوب در نیم فصل به دنبال بقا در لیگ یک هستند، با تغییر تیم مدیریتی چوکا شرایط این تیم از لحاظ مدیریتی بهتر شده است، اما چوکایی ها هنوز نتوانسته اند خود را از قعر جدول جدا کنند، چوکایی‌ها هم ۱۹ امتیازه هستند و در رده شانزدهم جدول رده‌بندی قرار گرفته‌اند.

نود ارومیه: تیمی که فصل گذشته جزو شگفتی‌سازان لیگ آزادگان بود، با مشکلات مالی شدیدی روبه‌رو شد و در این فصل از مسابقات، مجبور به استفاده از بازیکنان جوان و بومی شدند، ارومیه‌ای‌ها با ۱۷ امتیاز در رده هفدهم جدول قرار دارند، اما در نیم فصل دوم روند خوبی داشته‌اند تا هوادادان پُرشورشان امیدوار به ماند نود در لیگ یک باشند.

گل‌ریحان البرز: تنها نماینده استان البرز در لیگ یک، از همین حالا بلیت سفر به لیگ دو را برای خود رزرو کرده‌اند، در شرایطی که این تیم از ابتدای فصل با چهار مربی قطع همکاری کرده است، هنوز در قعر جدول رده‌بندی جا خشک کرده‌اند، گل‌ریحانی‌ها با مشکلات مدیریتی روبه‌رو هستند و ماندنشان در لیگ یک، نیاز به یک معجزه دارد.

در هر حال باید منتظر ماند و شرایط این فصل از رقابت‌های لیگ آزادگان چه می‌شود. گفتنی است دو تیم از این هجده تیم به لیگ‌برتر صعود می‌کنند و سه تیم انتهای جدولی هم راهی لیگ دسته دوم می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1092634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =