«انفجار مهیب» کارخانه موشکی رژیم صهیونیستی؛ خطای انسانی یا تاوان اشتباه

برخی معتقدند انفجار کارخانه تولید موشک رژیم صهیونیستی که بنا به گفته رسانه های داخلی آن رژیم بر اثر خطای انسانی رخداده، میتواند تاوان اشتباهات مکرر آن رژیم در محاسبه قدرت منطقه ای خود باشد.

ایسکانیوز_گروه بین الملل: در اولین روز اردیبهشت و تنها نُه روز پس از حادثه نطنز که در آن شاهد تروریسم هسته ای علیه کشورمان بودیم، خبری مبنی بر انفجاری مهیب در کارخانه تولید موشک رژیم صهیونیستی دریافت شد.

 در همین این خصوص، «روزنامه هاآرتص» ادعا کرد که انفجار رخداده تنها یک «حادثه» بوده وهیچ تلفاتی هم به دنبال نداشته است.

این رسانه رژیم صهیونیستی در ادامه اینطور عنوان می کند که: به نظر می‌رسد که این انفجار در طی یک آزمایش معمول در یک کارخانه پیشرفته تولید اسلحه رخ داده که انواع مختلفی از موشک‌ها را در خود جای داده و به همین منظور مقامات ارشد دفاعی اسراییل اکنون در حال بررسی این حادثه هستند تا ببینند که چه اشتباهی رخ داده و آیا دستورالعمل‌ها رعایت شده یا خیر.

اما توالی دو سه مورد پیش آمده برای رژیم صهیونیستی و متحد آن یعنی ریاض، در همین ۹ روز پس از حادثه نطنز شامل هدف قرار گرفتن یک کشتی اسرائیلی در نزدیکی بندر فجیره امارات، حملات قاطع نیروهای انصارالله یمن به تاسیات نفتی آرامکو عربستان که موجبات اختلاف گسترده میان امارات و سعودی در موضوع یمن را فراهم کرد و در نهایت انفجار مهیب رخداده در کارخانه موشک سازی رژیم صهیونیستی برخی گمانه زنی ها را تقویت کرده است.

به اعتقاد برخی تحلیل گران، مقامات تل آویو دچار خطای محسابتی در میزان توان و قدرت خود در منطقه شدند و شاید تبلیغات رسانه ای که جهت خط دهی به افکار عمومی در محافل رسانه ای غربی و عربی از سوی آنها و متحدانشان پخش می شود بر آنها نیز اثرگذارگذاشته و به واقع گمان کرده اند که توان انجام هر اقدامی در کشورهای منطقه را دارند بی آنکه هزینه ای بابت آن پرداخت کنند.

علاوه بر این موارد، انتشار ویدیویی در فضای مجازی که گفته شده مربوط به زمان انفجار در کارخانه مذکوربوده و با آمادگی قبلی نیز تهیه و تنظیم شده، ظن ایجاد انفجار به دلیل عملیاتی از قبل طراحی شده را تقویت می کند.

به عبارت دیگر، مسئولین رژیم به خوبی از توانمندی های بازیگران منطقه ای آگاه هستند و می دانند که اگر نسبت به برخی اقدامات نسنجیده آنها پاسخی داده نمی شود دلیل بر ناتوانی طرف یا طرف های مقابل آن رژیم نیست.

در این گزارش بد نیست به این نکته اشاره شود که شاید رژیم صهیونیستی در«سطح تاکتیک» توانسته باشد برخی ضربات و صدمات را به برخی طرف های منطقه ای خود از جمله ایران وارد آورده باشد، اما در «سطح راهبردی» آنها بهتر از هر کس دیگری می دانند که شرایط آن رژیم در ابعاد مختلف چگونه است و بزرگترین کابوس و تهدید آنها به چه دلایلی خبر از عمر کوتاه آن رژیم داده است.

در خاتمه آنکه، تل آویو به خوبی از این امر آگاهی دارد که اقدامات پر سر و صدای یکی دو سال اخیر آنها، نه از سر اقتدار و توانمندی بلکه به دلیل ترس و نگرانی شدید آنها از زیر سوال رفتن ماهیت و مشروعیت آن رژیم است، اما با تبلیغات وسیع تلاش دارند آن را به حساب قدرت خود قلمداد کنند!

کد خبر: 1093757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =