ماشین سازی از چشم زنوزی افتاد و از لیگ هم افتاد

در ادامه هفته بیست و سوم مسابقات لیگ برتر فوتبال ورزشگاه شهید بهنام محمدی مسجدسلیمان میزبان ماشین سازان تبریز بود.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)،رضا بلوچی؛ دو تیم نفت مسجد سلیمان و ماشین سازی در حالی به مصاف هم رفتند که ماشین سازان را باید اولین جدا شده از لیگ برتر فوتبال بنامیم اما تیم مسجد سلیمانی برای بقا در لیگ و صعود به رده‌های بالاتر جدول نیاز مبرم به پیروزی در این بازی داشت.

ماشین سازی و ادای حیثیت

ماشین سازی تبریز یکی از تیم های با قدمت کشور و آذری زبان ها می باشد. که در سال های اخیر مدام با مشکلات مالی روبرو بوده است. مالکیت همزمان زنوزی برای دو تیم تراکتور و ماشین سازی تا حدودی  مشکلات ماشین سازان را کم تر کرده بود. اما قانون منع مالکیت همزمان دو تیم باعث شد تا زنوزی اعلام کند که فقط تمرکز خود را بر روی تراکتور گذاشته است. ماشین سازان هم طی کسب نتایج ضعیف با سرمربیان متعدد به علی رضا اکبر پور رسید. اما او هم ظاهرا نتوانسته وضعیت این تیم را سروسامان دهد تا همچنان ماشین سازان خود را در قعر جدول لیگ ببینند.

دو استقلالی در تقابل با هم

محمود فکری پس از یک دوره نه چندان دراز مدت از استقلال جدا شد و به نوعی به خانه ی خود در تیم مسجد سلیمان برگشت. جایی که هواداران و مردم این شهر خاطرات شیرین و روزهای خوب زیادی را با فکری تجربه کردند. تقابل فکری با علی رضا اکبر پور که روزگاری با هم در استقلال هم بازی بودند و از بهترین های ابی پوشان بودند در نوع خود حائز اهمیت بود.

برتری نفت در اکثر دقایق بازی

با وجود برتری نسبی شاگردان فکری در نیمه نخست بازی و خلق چندین  موقعیت‌  روی دروازه ماشین سازی گلی رد و بدل نشد و شاگردان فکری در امر گلزنی ناموفق بودند.

تیم نفت مسجدسلیمان که دوازدهمین بازی خانگی فصل خود را انجام می‌داد، انگیزه زیادی برای کسب ششمین پیروزی در لیگ ‌بیستم داشت؛ در آن طرف شاگردان اکبرپور به دنبال کسب سه امتیاز این دیدار بودند تا با دست پر به تبریز برگردند. بالاخره تیم نفت مسجد سلیمان  در دقیقه ۹۲ بازی با گل فردین رابط از  ماشین سازی پیش افتاد. تا فکری و شاگردانش سه امتیاز شیرین در خانه را کسب کرده باشند.

فردین رابط از جمله بازیکنان جوانی بود که به همراه فکری به استقلال آمد و دوباره با محمود فکری از استقلال جدا شد و به نفت مسجد سلیمان پیوست.

کرونا هم مانع حضور هواداران مسجد سلیمان نشد

نکته قابل توجه حضور حدود ۵۰۰ هوادار تیم نفت مسجدسلیمان بود که مثل همیشه در حالی که پرچم زردرنگ به دست داشتند از روی تپه‌های پشت ورزشگاه، پشت بام و پنجره خانه‌های اطراف ورزشگاه، نظاره‌گر بازی بودند و تیم خود را تشویق می‌کردند. برخی از هواداران نفت همچون دیدارهای قبل از بالای اسکوربورد ورزشگاه شهید بهنام محمدی نظاره‌گر بازی بودند؛ این در حالی است که اسکوربورد ورزشگاه مسجدسلیمان از ابتدای بازی تا انتها خاموش بود.

به منظور پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا، بازیکنان و اعضای کادر فنی هر ۲ تیم پیش از شروع بازی به سمت هم نرفتند؛ همچنین ناظران فدراسیون پزشکی ورزشی پیش از شروع مسابقه از وضعیت سلامت ورزشگاه مطمئن شدند.

این دیدار بدون حضور خبرنگاران برگزار شد اما با این وجود برخی از خبرنگاران بومی شهرستان قصد ورود به ورزشگاه را داشتند که از حضورشان جلوگیری شد.

فکری با مصدومان زیاد به پیروزی رسید

تیم ماشین سازی در حالی وارد میدان شد که هفت بازیکن خود را به دلایل مصدومیت و محرومیت در اختیار نداشت. اما فکری نشان داد که شاید واقعا برای نفت مسجد سلیمان ساخته شده و با هر شرایطی می تواند این تیم را مدیریت کند.

در این دیدار محمد بلبلی، نیما انتظاری و فرهاد کرمانشاهی از نفت مسجدسلیمان و آیدین قهرمانی از ماشین سازی کارت زرد دریافت کردند.

اعتراضات به داوری دیگر همیشگی شده است

سرمربیان ۲ تیم از ابتدا تا انتهای بازی به طور مستقیم با بازیکنان درون زمین در ارتباط بودند. در نیمه اول کادر فنی ۲ تیم و به ویژه ماشین سازی در برخی صحنه‌ها به داوری معترض بودند. و تقریبا نیمکت هر دو تیم با هر سوت داور اعتراضی از خود نشان می دادند. تا اینطور به نظر برسد که در لیگ حرفه ای ما هنوز هم بازیکنان و مربیان عادت نکرده اند که با داوران چطور رفتار کنند. و باید مسئولان فوتبال کشور فکری اساسی برای این موضوع در نظر داشته باشند.

تیم نفت مسجدسلیمان با احتساب این بازی ۲۷ امتیازی شد و در مکان دهم رده بندی لیگ برتر جای گرفت. همچنین تیم ماشین سازی با ۱۱ امتیاز در رده شانزدهم جدول ایستاد. تا خود را اولین سقوط کرده لیگ به دسته پایین تر بداند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1095905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =