پایان سلطه پی اس جی؛ لیل قهرمان لوشامپیونه شد

تیم فوتبال لیل شب گذشته با برتری در برابر آنژه قهرمان لیگ یک فرانسه شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)،مجتبی احسانی؛ هفته پایانی مسابقات لوشامپیونه فرانسه شب گذشته با برگزاری ده دیدار به پایان رسید.

پایان سلطه پاریسن ژرمن

تیم فوتبال پاریسن ژرمن که  در سه فصل گذشته قهرمان لیگ فرانسه شده بودند امسال رقابت را به تیم لیل واگذار کردند و به مقام نایب قهرمانی رضایت دادند. شاگردان مائوریسیو پوچتینو امیدوار بودند که با لغزش لیل بتوانند بار دیگر قهرمانی در لیگ یک را جشن بگیرند اما علی رغم پیروزی ۲-۰ مقابل برست، این لیل بود که به لطف برتری مقابل آنژه جشن قهرمانی برگزار کرد.

قهرمانی پس از ده سال

تیم فوتبال لیل شب گذشته با برتری در برابر حریف خود موفق شد قهرمانی لیگ یک فرانسه را بدست بیاورد. آنها با گل‌های جاناتان دیوید و بوراک ایلماز، موفق شدند ۲-۱ آنژه را شکست بدهند و به لطف یک امتیاز برتری، قهرمان لوشامپیونه شوند. این تیم آخرین بار در سال ۲۰۱۱ قهرمان فرانسه شده بود.

کسب چهارمین قهرمانی

باشگاه لیل تا پیش از این سه بار قهرمانی لیگ فرانسه را بدست آورده بود. نخستین قهرمانی آنها در سال ۱۹۴۶ رقم خورد و پس از آن در سال های ۱۹۵۴ و ۲۰۱۱ نیز در جایگاه نخست فرانسه ایستاده بودند. قهرمانی امسال لیل چهارمین قهرمانی آنها در سطح اول فوتبال فرانسه محسوب می‌شود.

موناکو صاحب آخرین سهمیه لیگ قهرمانان

رقابت موناکو و لیون برای کسب آخرین سهمیه لیگ قهرمانان اروپا نیز در این هفته در جریان بود که در پایان این موناکو بود که با وجود تساوی بدون گل در خانه لانس توانست رده سوم را حفظ کند تا این شانس را داشته باشد که از مرحله مقدماتی وارد لیگ قهرمانان اروپا شود. مهم‌ترین عاملی که سبب شد موناکو سهمیه لیگ قهرمانان اروپا را بدست بیاورد شکست لیون در برابر تیم نیس بود.

وضعیت انتهای جدول

در پایین جدول نیز تیم‌ های دیژو، نیم و نانت به ترتیب در جایگاه‌ های بیستم، نوزدهم و هجدهم فصل را به پایان رساندند. به این ترتیب تیم‌ های دیژو و نیم به‌ عنوان تیم‌ های بیستم و نوزدهم به دسته دوم سقوط کردند، اما نانت هنوز این شانس را دارد که در بازی پلی‌آف برای بقا در لوشامپیونه تلاش کند.

نتایج بازی‌های هفته پایانی لوشامپیونه به شرح زیر است؛

لیل ۲-۱ آنژه
پاریسن ژرمن ۲-۰ برست
لیون ۲-۳ نیس
موناکو ۰-۰ لانس
سن‌اتین ۰-۱ دیژو
رمس ۱-۲ بوردو
رن ۲-۰ نیم
استراسبورگ ۰-۱ لوریان
نانت ۱-۱ مون‌پولیه
متز ۱-۱ مارسی

انتهای پیام/

کد خبر: 1096707

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =