سوم خرداد، تاریخی به وسعت احساسات همه ایرانیان است

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی دهاقان گفت: فتح خرمشهر و پیروزی بزرگ، ایران اسلامی را غرق در شادی و سرور کرد و که تجدید خاطره آن در خرداد هر سال، باعث افتخار و غرور ملی ما و تحسین و آفرین بر غیرت جوانان ایرانی می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)، جواد استاد محمدی، معاون دانشجویی فرهنگی واحد دهاقان در گفتگو با ایسکانیوز به مناسبت گرامیداشت سوم خرداد، روز فتح خرمشهر گفت: زمانی که آمریکا، سرمایه گذاری‌های چندین ساله خود در ایران را با روی کار آمدن انقلاب اسلامی در خطر دید، بر آن شد تا به هر شکلی که می تواند قبل از استقرار کامل انقلاب، به آن خاتمه دهد. ایران با داشتن موقعیت استراتژیک در منطقه، بهشت موعودی برای دست اندازی های این ابرقدرت در معادلات و تحولات بین‌المللی محسوب می شد، اما روی کار آمدن انقلاب اسلامی، تمامی نقشه ها و دسیسه‌های آمریکا در منطقه را بر هم ریخت و جنگ تحمیلی راهی برای رهایی از کابوس انقلاب و شعارهای مرگ بر آمریکا به نظر می‌رسید.

او ادامه داد: پس از اشغال خاک ایران توسط ارتش حزب بعث عراق، آزادسازی سرزمین‌های اشغال شده از خاک کشورمان لحظه‌ای از فکرمان خارج نشد و تلاش های بسیار زیادی برای پایان دادن به این اشغال صورت گرفت و خون‌های پاک بسیاری از جوانان وطن برای دستیابی به این مهم ریخته شد.

محمدی، با اشاره به گوشه‌هایی از دلاور مردی‌های جوانان این مرز و بوم تصریح کرد: سوم خرداد، تاریخی به وسعت احساسات همه ایرانیان است که هیچگاه از حافظه ملت بزرگ ایران و تاریخ جهان پاک و فراموش نخواهد شد. در واقع سوم خرداد نقطه عطفی در تاریخ جنگ تحمیلی به‌شمار می‌رود. مهمترین هدف از انجام عملیات بیت المقدس آزادسازی خرمشهر بود که مرحله چهارم این عملیات در روز اول خرداد سال ۶۱ آغاز شد و در روز سوم خرداد به آزادسازی خرمشهر انجامید. این عملیات، ضربه‌ای بسیار سنگین و شکستی بزرگ به توان رزمی و روحیه نیروهای عراقی وارد ساخت.

وی افزود: با بررسی فرمایشات رهبر کبیر انقلاب اسلامی، متوجه نگاه توحیدی امام (ره)به این فتح بزرگ می شویم. امام فتح خرمشهر را حاصل رحمت، نعمت و توفیق و عنایت الهی خواندند که در صدر اسلام هم نظیرش بود. خداوند درون دل‌های دشمنان اسلام آن‌چنان رعب و وحشتی ‌افکند که با همۀ تجهیزات، در برابر غریو الله اکبر مسلمانان تسلیم شدند یا ضمن پیامی به مناسبت فتح خرمشهر، این پیروزی را «نصر عظیم» و افتخاری ابدی برای اسلام خواندند و ارتش اسلام را مفتخر به نشان «ما رمیت اذ رمیت ولکن الله رمی» و مورد قدردانی امام زمان شمردند و سفارش کردند که مردم این افتخار را از یاد نبرند.  

معاون فرهنگی واحد دهاقان با مقایسه فتح خرمشهر با قیام کربلا و نهضت امام حسین(ع) خاطرنشان کرد: به اهتزاز درآمدن پرچم مقدس کشورمان در مسجد جامع شهر خرمشهر و اقامه نماز جماعت در آن بلافاصله پس از فتح خرمشهر صورت گرفت که نشان از قیام سرخ عاشورا و نهضت کربلا دارد، این فتح و پیروزی بزرگ، ایران اسلامی را غرق در شادی و سرور کرد و که تجدید خاطره آن در خرداد هر سال، باعث افتخار و غرور ملی ما و تحسین و آفرین بر غیرت جوانان ایرانی می‌شود.

محمدی در پایان، شرکت فعال همه افراد در انتخابات خرداد1400 را، مصداق خرمشهرهای پیش رو دانست که مورد تأکید مقام معظم رهبری است.

انتهای پیام /

کد خبر: 1096749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =