گروه B؛ تیم اول جهان در گروه زندگی

دومین گروه جام ملت‌های اروپا، جایی است که تیم های بلژیک، روسیه، فنلاند و دانمارک برای صعود به مرحله حذفی این رقابت ها تلاش خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)،مجتبی احسانی؛ در ادامه معرفی تیم های حاضر در مسابقات یورو ۲۰۲۰ به بررسی گروه دوم این رقابت ها خواهیم پرداخت.

همچنین بخوانید؛ گروه A؛ جدال آتزوری با حریفانی سرسخت

بلژیک

یکی از پر ستاره ترین تیم های حاضر در یورو ۲۰۲۰ قطعا تیم ملی بلژیک است. تیم اول رنکینگ فیفا که تحت هدایت روبرتو مارتینز قرار دارد نه تنها جزو مدعیان صعود، بلکه جزو مدعیان کسب عنوان قهرمانی است. شیاطین سرخ اگر بتوانند مقام قهرمانی این دوره را بدست بیاورند برای اولین بار در تاریخ خود فاتح یک جام بزرگ خواهند شد. نقطه قوت بلژیک این است که تمام ارکان تیم از کیفیت بالایی برخوردارند. از تیبو کورتوا در خط دروازه تا کوین دبروینه و روملو لوکاکو که همگی در بالاترین سطح کلاس جهانی قرار دارند. نبود جایگزین مناسب برای بازیکنان اصلی مهمترین نقطه ضعف این تیم است مشکلی که در دوره قبل نیز باعث حذف آنها شد.

بازیکنان کلیدی

تمام خطوط تیم ملی بلژیک از بازیکنانی پر شده است که در بهترین تیم های اروپایی بازی می کنند. حضور کوین دیبروینه هافبک منچستر سیتی، روملو لوکاکو مهاجم اینتر، ادن هازارد و تیبو کورتوا بازیکنان رئال مادرید، بلژیک را به یکی از خطرناک ترین تیم های یورو تبدیل کرده است.

دانمارک

دانمارکی ها برای جبران عدم حضور در دوره قبلی این رقابت ها پای به میدان مسابقات یورو خواهند گذاشت. حدود ۳۰ سال از قهرمانی خاطره انگیز دانمارک در یورو ۹۲ می گذرد هرچند که تکرار این قهرمانی دور از ذهن است اما انتظار می رود که این تیم با حضور ستاره هایش عملکرد خوبی را از خود به جای بگذارد. ساختار دفاعی بسیار قدرتمند با حضور کاسپر اشمایکل در دروازه و جائر در خط دفاع و داشتن ذهنیت برنده در بازیکنان از جمله نقاط قوت تیم ملی دانمارک محسوب می‌شود. نقطه ضعف دانمارک را می توان خط حمله این تیم درنظر گرفت جایی که بر خلاف خطوط دیگر از صلابت کافی برخوردار نیست.

بازیکنان کلیدی

دانمارک پر از بازیکنانی است که هر یک در معتبرترین لیگ‌های اروپا توپ می‌زنند، از دروازه‌بان تیم کاسپر اشمایل که در لسترسیتی بازی می‌کند گرفته تا زوج آندریاس کریستنسن از چلسی و یانیک وستگارد از ساوتهمپتون در خط دفاعی و پیر امیل هویبرگ تاتنهام در خط میانی. همچنین حضور اریکسن هافبک اینتر نیز کمربند خط میانی این تیم را محکم کرده است.

روسیه

روس ها تا پیش از این تنها یک بار توانسته‌اند از مرحله گروهی جام ملت‌های اروپا صعود کنند که این اتفاق به یورو ۲۰۰۸ برمی‌گردد، جایی که تا مرحله نیمه نهایی نیز پیشروی کردند. نقطه ضعف آنها این است که از جام جهانی ۲۰۱۸ تا کنون هیچ ستاره ای به ترکیبشان اضافه نشده است همچنین بازنشستگی ایگور آکینفیف دروازبان مشهورشان آنها را تقریبا بدون ستاره کرده است. اما نقطه قوت شاگردان استانیسلاو چرچسوف اتحاد تیمی و یکدلی آنهاست موضوعی که سال ها از نبود آن رنج می بردند اما از حدود سه سال قبل و در بازی های جام جهانی ۲۰۱۸ این مشکل را برطرف کردند.

بازیکنان کلیدی

آرتم زیوبا مهاجم بلندقامت زنیت و کاپیتان روسیه، بهترین گلزن آنها و امید اولشان برای گلزنی در بین ملی پوشان است. از یوری ژیرکوف ۳۷ ساله و فیودور کوریشاوف ۳۴ ساله نیز می توان به عنوان دیگر ستاره های این تیم نام برد.

فنلاند

پس از دانمارک تیم دیگری که از منطقه اسکاندیناوی در مسابقات شرکت خواهد کرد فنلاند است. آنها که سابقه چندانی در این رقابت ها ندارند درپی خلق شگفتی و صعود از گروه خود خواهند بود. "شاه جغدها" با دفاع سرسخت، خط میانی پرتحرک و خط حمله جوان شده پای به این مسابقات گذاشته اند. نقطه قوت آنها سازماندهی خوب دفاعی است که کار را برای مهاجمان حریف سخت می کند. نداشتن تجربه بازی‌های بزرگ نقطه ضعف تیم ملی فنلاند است که می تواند در این مسابقات گریبان آنها را بگیرد.

بازیکنان کلیدی

پوکی مهاجم تیم نوریچ انگلیس، گلزن با استعداد و باسابقه‌ای است که می تواند به تیم ملی کشورش بسیار کمک کند. تیم اسپارف کاپیتان تیم، مارکوس فورس مهاجم برنتفورد نیز از دیگر بازیکنان تاثیر گذار فنلاند خواهند بود.

برنامه بازی های گروه B

هفته اول

دانمارک - فنلاند: شنبه ۱۲ ژوئن/ ۲۲ خرداد، کپنهاگ (ساعت ۲۰:۳۰ به وقت ایران)
بلژیک - روسیه: شنبه ۱۲ ژوئن/ ۲۲ خرداد، سن‌پترزبورگ (ساعت ۲۳:۳۰ به وقت ایران)

هفته دوم

فنلاند - روسیه: چهارشنبه ۱۶ ژوئن/ ۲۶ خرداد، سن‌پترزبورگ (ساعت ۱۷:۳۰ به وقت ایران)
دانمارک - بلژیک : پنجشنبه ۱۷ ژوئن/ ۲۷ خرداد، کپنهاگ (ساعت ۲۰:۳۰ به وقت ایران)

هفته سوم

فنلاند - بلژیک: دوشنبه ۲۱ ژوئن/ ۳۱ خرداد، سن‌پترزبورگ ( ساعت ۲۳:۳۰ به وقت ایران)
روسیه - دانمارک: دوشنبه ۲۱ ژوئن/ ۳۱ خرداد، کپنهاگ ( ساعت ۲۳:۳۰ به وقت ایران)

انتهای پیام/

کد خبر: 1098469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =