گروه E؛ رونمایی از لاروخا در غیاب رئالی ها!

در پنجمین گروه از رقابت های جام ملت های اروپا، چهار تیم اسپانیا، سوئد، لهستان و اسلواکی با هم دیدار خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)،مجتبی احسانی؛ در ادامه معرفی تیم های حاضر در مسابقات یورو ۲۰۲۰ به بررسی گروه پنجم این رقابت ها خواهیم پرداخت.

اسپانیا

ماتادور ها در شرایطی گام به مسابقات یورو می گذارند که لوئیز انریکه سرمربی این تیم حتی یک بازیکن از تیم رئال مادرید از جمله کاپیتان ماتادورها سرخیو راموس را به تیم ملی دعوت نکرده است. لاروخا با اضافه شدن بازیکنان جوان و با استعدادی مانند اریک گارسیا، فران تورس و پدری به ستاره‌های باتجربه قبلی مانند داوید دخه‌آ و آلوارو موراتا شانس خود را برای موفقیت در یورو افزایش داده است. پاشنه آشیل این تیم خط حمله آنهاست جایی که اگر موراتا روی فرم نباشد اسپانیا در گلزنی به مشکل خواهد خورد. نقطه قوت تیم ملی اسپانیا خط دفاعی قدرتمند این تیم است که در ۱۰ بازی مقدماتی ۵ گل خورد حالا باید ببینیم در غیاب راموس باز هم می توانند این عملکرد را تکرار کنند یا خیر؟

بازیکنان کلیدی

بدون شک اگر راموس به تیم ملی اسپانیا دعوت می شد از او به عنوان ستاره این تیم نام می بردیم اما حالا و در غیاب او داوید دخه‌آ، تیاگو آلکانترا، رودری، پدری، فابیان رویس و آلوارو موراتا مهم ترین بازیکنان لاروخا خواهند بود.

سوئد

خبر بازگشت زلاتان ابراهیموویچ پس از ۵ سال غیبت در تیم ملی سوئد، نوید یک تورنمنت موفق را به مردم این کشور داده بود اما مصدومیت بدموقع سبب شد که این آرزو بر باد برود. البته غیبت زلاتان به هیچ وجه این تیم را دست و پا بسته نکرده است چرا که آنها نشان داده اند در برابر تیم های بزرگ حرف های زیادی برای گفتن دارند. بهترین عملکرد سوئد در تاریخ جام ملت های اروپا تقریبا به ۲۰سال پیش بر می گردد، جایی که این تیم به عنوان میزبان مسابقات توانست تا مرحله نیمه نهایی پیش برود اما در این مرحله با شکست مقابل آلمان از صعود به دیدار نهایی باز ماند. با وجود غیبت زلاتان همچنان نقطه قوت این تیم خط حمله آنهاست جایی که حضور ایساک و کولوسوسکی در کنار امیل فورسبرگ، هافبک هجومی لایپزیگ و جردن لارسن، پسر هنریک لارسن میتواند هر دفاعی را آزار دهد.

بازیکنان کلیدی

الکساندر ایساک، پدیده ۲۱ ساله سوئدی ها که فصل درخشانی در رئال سوسیداد داشت ستاره تیم ملی کشورش محسوب می شود. در کنار او از دیان کولوسفسکی، ستاره ۲۱ ساله یووه نیز می توان به عنوان یکی از بهترین بازیکنان سوئد نام برد.

لهستان

یاران رابرت لواندوفسکی پس از دردسر هایی که برای انگلیس در مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ ایجاد کردند نشان دادند که در مقابل بزرگان اروپا تیمی دست و پا بسته نیستند. لهستان در کنار بازیکنان باتجربه، جوان های خوبی هم دارد یکی از آنها جاکوب مدر است که فصل درخشانی در برایتون داشت و می تواند در این بازی ها دست پائولو سوسا سرمربی را بگیرد. نقطه قوت این تیم یک دست بودن آنها است و به نظر می رسد که با حضور بازیکنان باتجربه در کنار جوانان پس از اسپانیا باید آنها را شانس دوم صعود بدانیم.

بازیکنان کلیدی

ستاره بی چون و چرای تیم ملی لهستان روبرت لواندوفسکی است که فصل گذشته بهترین گلزن بایرن مونیخ و برنده کفش طلای اروپا شد. در کنار او از وویچک شزنی دروازبان یوونتوس نیز میتوان به عنوان یکی دیگر از ستاره های این تیم نام برد.

اسلواکی

شاگردان تارکوویچ برای دومین بار در تاریخ خود به مسابقات جام ملت های اروپا راه یافته اند و اینبار میخواهند با خلق یک شگفتی عملکردی متفاوت را از خود به جای بگذارند. اسلواک ها در دو سال اخیر شرایط مناسبی را نداشته اند و پیروزی برابر ایرلند در مرحله پلی آف را می توان بزرگترین دستاورد آنها تلقی کرد با این حال انگیزه، خلاقیت، شجاعت و اتحاد میتواند رمز موفقیت آنها در این دوره باشد چیزی که با روی کار آمدن تارکوویچ بیش از پیش در این تیم نمایان شده است. مهم ترین نگرانی تیم ملی اسلواکی خط حمله ضعیف آنهاست ضعفی که سال هاست گریبان این تیم را گرفته است.

بازیکنان کلیدی

مارک هامسیک کاپیتان ۳۳ ساله اسلواک‌ها و بازیکن سابق ناپولی همچنان امید اول تیم ملی کشورش برای فرماندهی میانه میدان است. از میلان اشکرینیار مدافع مستحکم اینتر نیز می توان به عنوان دیگر بازیکن سرشناس اسلواکی نام برد.

برنامه بازی های گروه E

هفته اول

لهستان - اسلواکی: دوشنبه ۱۴ ژوئن / ۲۴ خرداد، سن‌پترزبورگ ( ساعت ۲۰:۳۰ به وقت ایران)
اسپانیا - سوئد: دوشنبه ۱۴ ژوئن / ۲۴ خرداد، سویا ( ساعت ۲۳:۳۰ به وقت ایران)

هفته دوم

سوئد - اسلواکی: جمعه ۱۸ ژوئن/ ۲۸ خرداد، سن‌پترزبورگ (ساعت ۱۷:۳۰ به وقت ایران)
اسپانیا - لهستان: شنبه ۱۹ ژوئن/ ۲۹ خرداد، سویا (ساعت ۲۳:۳۰ به وقت ایران)

هفته سوم

سوئد - لهستان: چهارشنبه ۲۳ ژوئن / ۲ تیر، سن‌پترزبورگ (ساعت ۲۰:۳۰ به وقت ایران)
اسلواکی - اسپانیا: چهارشنبه ۲۳ ژوئن / ۲ تیر، سویا (ساعت ۲۰:۳۰ به وقت ایران)

انتهای پیام/

کد خبر: 1098913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =