گروه F؛ نبرد غول های اروپا در گروه مرگ

در ششمین گروه از رقابت های جام ملت های اروپا، چهار تیم پرتغال، آلمان، فرانسه و مجارستان با هم دیدار خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)،مجتبی احسانی؛ در ادامه معرفی تیم های حاضر در مسابقات یورو ۲۰۲۰ به بررسی گروه ششم این رقابت‌ها خواهیم پرداخت.

پرتغال

مدافع عنوان قهرمانی در شرایطی گام به مسابقات می گذارد که در شرایط بسیار مطلوبی به سر می برد. پرتغالی ها در این بازی ها به دنبال این هستند تا عملکرد دوره قبلی را تکرار کنند و برای دومین بار متوالی روی سکوی قهرمانی قرار بگیرند اتفاقی که با وجود بازیکنان مستعد در ترکیبشان دور از ذهن نیست. فرناندو سانتوس سرمربی تیم ملی پرتغال سال ۲۰۱۴ هدایت این تیم را بر عهده گرفت و موفق شد برای اولین بار در تاریخ، سلسائو را قهرمان اروپا کند. او همچنین در سال ۲۰۱۹ نیز تیم ملی کشورش را در اولین دوره مسابقات لیگ ملت های اروپا به مقام قهرمانی رساند تا نشان دهد تبحر خاصی در قهرمان کردن تیم های ملی دارد. نقطه قوت پرتغال وجود بازیکنان گلزنان، باهوش، با مهارت و خلاقیت بالا است. نقطه ضعف آنها نیز در خط دفاع است جایی که په په با توجه به سن بالایش دیگر کارایی گذشته را ندارد.

بازیکنان کلیدی

بهترین گلزن تیم ملی پرتغال و بهترین بازیکنان تاریخ این تیم کریستیانو رونالدو است که در این مسابقات میخواهد رکورد علی دایی را بشکند. در کنار او ژوائو فلیکس، دیوگو ژوتا، دانیلو پریرا، برونو فرناندز، روبن دیاز و ژوائو کانسلو دیگر ستاره های سلسائوی اروپا هستند.

فرانسه

قهرمان جام جهانی ۲۰۱۸ همچنان یکی از بهترین تیم های اروپا محسوب می شود و امسال نیز از شانس های اصلی قهرمانی خواهد بود. فرانسه به نسبت تیمی که سه سال پیش در روسیه قهرمان جهان شد، حتی بهتر و ستاره‌هایش بیشتر هم شده‌اند. فرانسوی ها که در دوره قبلی در بازی فینال مغلوب پرتغال شده بودند در این دوره قصد دارند با شکست یاران رونالدو انتقام پنج سال قبل را از آنها بگیرند. دعوت مجدد کریم بنزما به تیم ملی فرانسه توسط دشان، خط حمله این تیم را قدرتمند تر از قبل کرده است. خط دفاع آنها می تواند نقطه ضعفشان باشد جایی که در دیدارهای اخیر حتی برابر تیم های کوچک نیز اجازه باز شدن دروازه شان را داده اند.

بازیکنان کلیدی

ستاره بی چون و چرای تیم ملی فرانسه کیلیان امباپه است که در اوج آمادگی پای به مسابقات گذاشته است. از آنتوان گریزمان، پل پوگبا، کریم بنزما، انگولو کانته و عثمان دمبله نیز می توان به عنوان دیگر ستاره های خروس ها نام برد.

آلمان

قهرمان جام جهانی ۲۰۱۴ در سه چهار سال اخیر شرایط خوبی را پشت سر نگذاشته‌است. آلمانی ها از لیگ A لیگ ملت‌های اروپا به لیگ B‌ سقوط کردند و متحمل یک شکست غیرمنتظره هم برابر مقدونیه شدند. بدتر از آن اما باخت سنگین‌ ۶ بر صفر مقابل تیم ملی اسپانیا بود که اعتبار ژرمن‌ها را زیر سؤال برد. همین عوامل سبب شد تا مسئولان فوتبال آلمان تصمیم بگیرند که بعد از ۱۵ سال سرمربی خود را تغییر دهند. بر همین اساس یوآخیم لو فارغ از هر نتیجه ای در این بازی ها از تیم ملی آلمان کنار خواهد رفت و هانسی فلیک جایگزین او خواهد شد. نقطه قوت آلمان ها خط میانی بسیار قدرتمند آنها است که لوو را در انتخاب نفرات دچار  مشکل کرده است. پاشنه آشیل آنها دفاع آسیب‌پذیر آنها است که مشکل خلاقیت و بازیسازی از عقب و کناره‌ها دارند.

بازیکنان کلیدی

تونی کروس هافبک بازیساز رئال مادرید امید اول ژرمن ها در میانه میدان محسوب می شود. جاشوآ کیمیچ، لئون گورتزکا، ایلکای گوندوغان، کای هاورتز و فلورین نیوهاوس نیز دیگر ستاره های آلمان ها هستند.

مجارستان

اگر بخواهیم بدشانس ترین تیم یورو ۲۰۲۰ را انتخاب کنیم بدون شک باید روی نام مجارستان دست بگذاریم آنها با قرار گرفتن در گروهی که سه تیم قرتمند اروپایی در آن حضور دارند عملا شانسی برای صعود نخواهند داشت. با این حال نباید خصیصه اصلی فوتبال که همان غیرقابل پیشبینی بودن آن است را فراموش کنیم و چه بسا که همین مجارستان بتواند همه را غافلگیر کند. مجارها زیر نظر مارکو روسی از سازماندهی تیمی خوبی دارند. داشتن بازیکنان باتجربه‌ای چون گالوسی و اوربان هم می‌تواند تیمشان به سمت موفقیت هدایت کند. مهمترین نقطه ضعف مجارستان، ضعف در گلزنی است که در دیدار های اخیرشان نیز خودش را نشان داده است.

بازیکنان کلیدی

دومینیک سوبوسلای هافبک تهاجمی سالزبورگ ستاره اصلی تیم مارکو روسی خواهد بود. همچنین گالوسی و اوربان نیز می توانند این تیم را در راه موفقیت و خلق شگفتی هدایت کنند.

برنامه بازی های گروه F

هفته اول

مجارستان - پرتغال: سه‌شنبه ۱۵ ژوئن/ ۲۵ خرداد، بوداپست (ساعت ۲۰:۳۰ به وقت ایران)
فرانسه - آلمان: سه‌شنبه ۱۵ ژوئن/ ۲۵ خرداد، مونیخ (ساعت ۲۳:۳۰ به وقت ایران)

هفته دوم

مجارستان - فرانسه: شنبه ۱۹ ژوئن/ ۲۹ خرداد، بوداپست (ساعت ۱۷:۳۰ به وقت ایران)
پرتغال - آلمان: شنبه ۱۹ ژوئن/ ۲۹ خرداد، مونیخ (ساعت ۲۰:۳۰ به وقت ایران)

هفته سوم

آلمان - مجارستان: چهارشنبه ۲۳ ژوئن / ۲ تیر، مونیخ (ساعت ۲۳:۳۰ به وقت ایران)
پرتغال - فرانسه: چهارشنبه ۲۳ ژوئن / ۲ تیر، بوداپست (ساعت ۲۳:۳۰ به وقت ایران)

انتهای پیام/

کد خبر: 1098944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =