از آلپ تا سیسیل، همه جا لنیانو است

نامه پرشور روبرتو مانچینی باعث شد که بار دیگر ستاره های آتزوری با فریادهایی از ته دل به حماسی ترین حالت ممکن سرود این کشور را اجرا کنند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، محمدمعین ملکی؛ شب گذشته در دیدار افتتاحیه یورو ۲۰۲۰ ایتالیا با سه گل از سد ترکیه گذشت و خود را در قامت مدعی قهرمانی نشان داد. نامه پرشور مانچینی اتحاد و همدلی پیش از آغاز یورو را در میان اعضای ایتالیا دو چندان کرد به گونه ای که اتحاد میان ستارگان آتزوری از ابتدای بازی به وضوح نمایان بود.

نامه مانچینی خطاب به ایتالیا

در فاصله ۴۸ ساعت مانده تا آغاز یورو مانچینی نامه ای خطاب به ملت ایتالیا منتشر کرد که در آن ضمن یادبود از درگذشتگان پاندمی کرونا در ایتالیا و گذراندن سالی سخت توسط مردم ایتالیا به هواداران این تیم قول داد که تا آخرین لحظه برای غرور کشورشان خواهند جنگید. در اینجا بخشی از نامه مانچو را مرور میکنیم:《ملت ما، در مسابقات یورو که چند ساعت دیگر آغاز میشود، بدانید که ما مردمی فوق العاده و مصمم هستیم و به همین دلیل من، همکارانم و ۲۶ پسری که در زمین به میدان خواهند رفت از دقیقه به دقیقه بازی ها استفاده میکنیم تا مایه فخر کشوری باشیم که نماینده آن هستیم. میدانیم که بازی هایمان لحظاتی خواهند بود که در آن میلیونها ایتالیایی با هم متحد میشوند. این بازی ها برای مدت کوتاهی به ما اجازه میدهد که سال سخت گذشته را فراموش کنیم به همین علت است که ما با آگاهی کامل از قدرت پیراهن لاجوردی و مردم این کشور پا به مسابقات میگذاریم. ما همه زیر آسمان آبی متحد میشویم و پیراهن آبی مان را به تن میکنیم. در پایان اجازه دهید که با بیش از ۶۰ میلیون ایتالیایی یکصدا فریاد بزنیم: پیروز باد ایتالیای لاجوردی پوش!》

نعره هایی به وسعت ایتالیا

یکی از جذابیت های همیشگی تیم ملی ایتالیا، همخوانی پرشور بازیکنان این تیم هنگام پخش سرود این کشور است. آنها با تمام وجود و از ته قلب سرود ملی ایتالیا را فریاد میزنند و بدین شکل با نهایت هیجان خود را برای مسابقه آماده میکنند. در ادامه متن این سرود هیجان انگیز را مرور خواهیم کرد.

متن سرود ملی ایتالیا

برادران ایتالیا، ایتالیا بیدار شد و او (ضمیر مونث) سرش را با کلاهخود شیپیو پوشانده است(ایتالیا به زنی تشبیه شده که قیام کرده و کلاهخود شیپیو آفریکانوس، یکی از معروفترین جنگاوران رومی را بر سر دارد).

پیروزی کجاست؟ اجازه دهید که او موهایش را کوتاه کند، بخاطر خدائی که او را برده رم آفرید.

از آلپ تا سیسیل همه جا لنیانو است( آلپ شمالی ترین و سیسیل جنوبی ترین بخش های این کشور هستند. لنیانو هم به جنگی به همین نام که توسط فدریک بارباروسا انجام شد اشاره دارد).

همه از فروچیو صاحب قلب شدند، صاحب دست شدند(منظور این است که همه ایتالیایی ها قلب و دست خود را از فرانسیسکو فروچیو جنگنجوی مزدور قرن شانزدهمی به ارث بردند).

فرزندان ایتالیا، بالیلا نام دارند( بالیلا لقب کودکیست که در اوایل قرن هجدهم علیه نیروهای اتریشی که جنوا را اشغال کرده بودند، قیام کرد).

امید است که مسابقات یورو علاوه بر افزایش سطح علمی مربیان ایرانی، چنین نکات آموزشی را برای فدراسیون فوتبال ایران و کادر فنی تیم ملی ایران به همراه داشته باشد و در آینده ای نزدیک شاهد اتحاد و همدلی مثال زدنی ملت ایران در حمایت از یوزهای خود باشیم.

کد خبر: 1099084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =