عراق جدی ترین محک تیم‌ملی

برای فوتبال ما که نزدیک به یک دهه است که عراق را نبرده است، از چند جهت این بازی چالش اصلی در این گروه حساب می‌شود.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)،امیر کریمی(کارشناس فوتبال)؛ برای فوتبال ما که نزدیک به یک دهه است که عراق را نبرده، از چند جهت این بازی چالش اصلی در این گروه حساب می‌شود، و اتفاقا برای اسکوچیچ هم جدی‌ترین محک برای به رخ کشیدن توانایی‌های خود. پس بازی با عراق خودبخود رنگ و بوی متفاوتی به خود گرفته است.

سرنوشت گروه
بازی با عراق برای ما برای صعود باید حتما با برد همراه باشد اما اگر با برد همراه نشود و احیانا با مساوی به تمام شود به اگر و اماهای زیادی صعود ایران ربط پیدا می‌کند ، باز هم رسیدیم به همان روزهایی که باید دست روی زانوی خود بگذاریم صعود کنیم.

لقب اسکوچیچ
این مربی با تمام حرف و حدیث ها حالا آمار صد در صد برد را با تیم ملی در کارنامه دارد، شاید اگر هر مربی دیگری بود الان یک لقبی برای او دست پا شده بود اما خب فوتبال هست دیگر، حیف که زمان نامناسبی او این سمت را دارا شد، در هر صورت اسکوچیچ چه بخواهیم چه نه نتایج مناسبی را کسب کرده تا اینجا آمار جالب توجهی دارد پس او هم دوست ندارد به سادگی این فضا را حداقل برای خود خراب کند.

انگیزه
خارج از تیم ملی اسکوچیچ به دلایل مطروحه بالا انگیزه شخصی خاصی را دارد، کیست که نداند در مقابل بردهای تیم ملی اویت که بیشترین سود را می‌کند، نه از لحاظ مالی، به هیچ عنوان. از بعد بدست آوردن رزومه و یک شخصیت بین المللی، پس به انگیزه‌های او می‌توان دل بست.

عراق
حالا که حرف انگیزه شد، از عراق در این بخش نمی‌توان به سادگی گذشت، آنها در بازی دوستانه هم قطعا در مقابل ما دارای شارژ روحی عجیبی هستند و به دنبال شکست ما. عراق حتی در دوران سیاه جنگ و کشمکش‌های داخلی تیمی با توانایی بالا و استعدادهای فردی بیشماری را روانه مسابقات می کرد اما نکته اینجاست که عراقی‌ها حتی قهرمانی در آسیا را هم تجربه کرده اند اما صعود به جام جهانی برای آنها حسرتی دراز مدت هست، پس به این سادگی این بازی را وا نخواهند داد،آنها یک قدمی صعود هستند.

طلسم
برای تیم ملی که شانزده لژیونر در اختیار دارد که برای بازی دادن به آنها باید وسواس به خرج دهد این مرحله و مشکلات کمی دور از انتظار هست ولی خب فدراسیون هست و مدیریت و داستان‌های جالب آن. از بازی در استادیوم کانبرا و اخراج نامروتانه مهرداد پولادی تا به امروز عراق موی بینی فوتبال ما بوده حالا که اسکوچیچ توانست طلسم منامه را بشکند و توب هم بشکند امیدواریم با شکست عراق از شکل گیری یک تابوی دیگر جلوگیری کنیم و با برد صعود از این گروه را به دیگران نسپاریم.

محک اصلی
تیم ملی در زمان محک اصلی خود قرار دارد جاییکه مشخص می‌شود ما چند مرد حلاج هستیم، بخصوص که چالش برد را در مقابل و احتیاج داریم. نکته بعدی اینکه حالا که سه بازی از انواع مختلف را گذرانده ایم  دیگر انتظار یک بازی دست و پا شکسته از تیم ملی به دور از ذهن هست و شاید بهترین زمان برای نشان دادن بلوغ فنی این تیم همین بازی هست.

ایران
اندازه فوتبال و تیم‌ملی ایران بالاتر از این حرف هاست، حالا با همه این مشکلات و دست پخت‌های نابجای مسئولین، اما فوتبال آسیا این باور را دارد، این بازی و این سطح از بازی‌ها جای ترس برای ما ندارد اما جای تفکر و عدم غره شدن را دارد، تیم ملی اگر تنها بازی نیمه دوم ببازی با بحرین را انجام دهد مطمئن باشید شب سختی برای عراق رقم خواهد خورد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1099336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =