چرا نباید شب ها هندوانه بخوریم؟

دانشمندان هندی می‌گویند مصرف هندوانه در شب برای بدن مضر است.

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری ایسکانیوز؛ هندوانه به عنوان میوه‌ای آبدار و شیرین یک گزینه ضروری در فصل تابستان محسوب می شود. کمتر کسی پیدا می‌شود به این میوه خنک تابستانی علاقه‌ای نداشته باشد.

 هندوانه میوه تابستانی شیرین و آبدار جایگزینی برای رفع تشنگی و عطش است.

تخمه هندوانه نیز مقوی است
هندوانه برای سلامتی فواید زیادی دارد. به طور طبیعی از نظر محتوای آب، مواد مغذی و قوی مانند پتاسیم و لیکوپن غنی است.

فواید خوردن هندوانه برای سلامتی
تحقیقات نشان می دهد میوه قرمز آبدار موجب تسکین یا کاهش درد عضلات می شود، سلامت قلب را بهبود می بخشد و حتی ترکیبات خاص موجود در آن خاصیت مبارزه با سرطان را دارند.

مصرف مرتب هندوانه به ویژه به زنان باردار توصیه می شود زیرا محتوای زیاد آب آن حدود تقریبا 92 درصد تورم بدنام بارداری و تهوع صبحگاهی را نیز کاهش می دهد. حتی تخمه های آن نیز گزینه بسیار سالمی به شمار می آید.

سالم ترین راه خوردن هندوانه
با وجود بسیاری از مزایای هندوانه برای سلامتی آیا می دانید اگر در زمان اشتباهی خورده شود می تواند مشکلاتی را پیرامون سلامتی ایجاد کند؟

با خوردن هندوانه در شب چه اتفاقی می افتد؟
هندوانه به عنوان یک ماده خنک کننده طبیعی فواید بسیاری را برای سلامتی به همراه دارد، بنابراین بسیاری از آن را درمیان وعده ها مصرف می کنیم یا حتی برخی ترجیح می دهند آن را به عنوان شام درست قبل از خواب بخورند، اما افراد باید از انجام این کار اجتناب کنند زیرا مصرف هندوانه در شب می تواند بیش از یک مشکل برای سلامتی ایجاد کند که در ادامه به برخی از آنها اشاره می کنیم.

معده را ناراحت می کند
روندهضم بعد از عصرها کندتر می شود و صبح ها در بالاترین سطح خود قرار دارد به همین دلیل همیشه توصیه می شود شام سبک و راحت بخورید.
میزان زیادآب و اسید موجود در هندوانه می تواند روند هضم مواد غذایی را به دردسر بیندازد و به بروز مشکلات معده منجر شود. در برخی موارد حتی باعث تحریک روده می شود.

سرشار از قند است
به یاد داشته باشید هندوانه حاوی مقدار زیادی قند (حتی اگر طبیعی باشد) است، بنابراین بهتر است از مصرف قند در شب خودداری شود زیرا باعث افزایش وزن می شود چیزی که هیچ کس به آن علاقه ای ندارد.

تعداد دفعات مراجعه به دستشویی را افزایش می دهد
خوردن هندوانه مشکل آبرسانی به بدن را در فصل تابستان حل می کند، اما مصرف آن در شب به طور بالقوه می تواند تعداد دفعات مراجعه به دستشویی را افزایش دهد در نتیجه منجر به ایجاد اختلال در روند خواب می شود. خوردن هندوانه به صورت کنترل نشده و بی رویه منجر به مشکل احتباس آب، تورم و افزایش میزان بیش از حد آب در بدن می شود.

بهترین روش خوردن هندوانه چیست؟
بدون شک هندوانه یکی از سالم ترین میوه هایی است که می توان در برنامه غذایی خود گنجاند. با این حال، برای حفظ فرم و به دست آوردن حداکثر مزایا باید این میوه قرمز رنگ را در طول روز مصرف کنید.
در واقع، بهترین زمان گنجاندن آن در وعده صبحانه است، همچنین در نظر داشته باشید پس از خوردن میوه حداقل 30 تا 45 دقیقه از نوشیدن آب خودداری کنید.

کد خبر: 1099907

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =