بازگشایی مرز زمینی ایران و ترکیه تا پایان تیر

نماینده مردم خوی در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به صحبت هایی که شده، احتمالا تا پایان تیر ماه، مرز زمینی رازی خوی به روی گردشگران باز شود.

عادل نجف زاده؛ عضو کمیسیون عمران و نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز از بازگشایی مرز رازی خبر داد و افزود: با توجه به اهمیت مرز رازی برای ترکیه و تردد سالانه حدود 1میلیون گردشگر ایرانی که زمینی وارد خاک این کشور میشوند اواخر اردیبهشت ماه ترکیه مرز خود را باز و تردد را برای گردشگران آزاد کرد.

وی افزود: ستاد ملی کرونا به دلیل واکسینه نشدن عموم مردم در داخل و نگرانی از شیوع مجدد آن در شهرهای مرزی و همچنین بحث انتخابات ریاست جمهوری که امر سیاسی مهم برای کشور تلقی میشود مرز زمینی را با ترکیه باز نمیکرد.

 نجف زاده اظهار کرد: با توجه به صحبت هایی که شده و احتمالا تا پایان تیر مرز زمینی رازی که نزدیک ترین و راحت ترین مرز ایران و ترکیه است به روی گردشگران باز خواهد شد.

گفتنی است؛ مرز رازی یا گمرک رازی خوی در بخش قطور واقع در شهرستان خوی در فاصله ۷۵ کیلومتری شهر خوی و ۵ کیلومتری شهر قطور و در مرز ایران با ترکیه قرار دارد. از مرز رازی تا شهر وان ۹۰ کیلومتر می‌باشد.این مسیر زمینی به لحاظ مسافت و امنیت راه‌ها مسیر امنی می‌باشد و کسانی که بنا به دلایل تجاری، ترانزیتی و سیاحتی، قصد سفر به شهر وان ترکیه را دارند، مرز زمینی را انتخاب می کنند.

کد خبر: 1100338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =