تداوم سیاست‌های مرزی ترامپ در دوران بایدن

در طول پنج ماه حضور جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا در کاخ سفید، تداوم سیاست اخراج مهاجران سبب شده تا حدود سه هزار و ۳۰۰ مهاجر گرفتار در مکزیک، ربوده شده و یا مورد تجاوز و حمله قرار گیرند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز به نقل از رویترز، یک نهاد حقوق بشری اعلام کرد که از ژانویه گذشته (دی- بهمن) تا کنون به موجب سیاست‌های مرزی دولت آمریکا، حدود سه هزار و ۳۰۰ مهاجر در مکزیک، ربوده شده و مورد تجاوز و حمله قرار گرفته اند.

این موسسه (Human Rights First) مستقر در نیویورک، این آمار را بر اساس مستندات پرونده‌های مهاجران و پناهجویانی که از زمان روی کار آمدن جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا در مکزیک گرفتار شده‌اند، ارائه کرده است.

آمار غم‌انگیزی که در هفته های اخیر سر به فلک کشیده است و از حدود ۵۰۰ مورد در ماه آوریل (فروردین- اردیبهشت) به سه هزار و ۳۰۰ نفر تا اواسط ماه ژوئن (خرداد) رسیده است.

به نوشته رویترز، بایدن اگر چه تلاش کرده تا سیاست‌های همتای سلف خود دونالد ترامپ در زمینه مهاجرت را معکوس کند اما سیاست اخراج، همچنان در صدر تدابیر اعمال شده کاخ سفید علیه مهاجران در ماه‌های اخیر بوده است.

در طول پنج ماه حضور بایدن در کاخ سفید، بیش از ۴۰۰ هزار مهاجر در مرز این کشور بازداشت شده و شمار زیادی از خانواده‌های مهاجر آمریکای مرکزی به مکزیک بازگردانده شده اند.

دولت بایدن اگر چه به طور علنی علت این رویکرد را مسئله مهار و کنترل شیوع ویروس کرونا عنوان کرده اما تا کنون داده‌های علمی برای حمایت از این توجیه ارائه نکرده است. تصمیمی که حتی بسیاری از کارشناسان بهداشتی با آن مخالفند.

فرمان مهاجرتی بایدن که گفته می شد در روزهای نخست انتظاراتی را در پناهجویان به امید آسانتر شدن شرایط مهاجرت به وجود آورد و بسیاری را از کشورهای آمریکای لاتین روانه مرزهای آمریکا کرده بود اکنون به نظر می رسد به پاشنه آشیل دولت تازه کار بایدن تبدیل شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1100516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =