وزیر جهاد کشاورزی دولت آینده باید درک درستی از امنیت غذایی مردم داشته باشد

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: آشنایی کامل به وزارت خانه، توجه به ظرفیت های موجود در کشور و انتخاب مسیر مناسب برای تامین غذای مورد نیاز مردم باید اولویت اصلی وزیر کشاورزی دولت آقای رییسی باشد.

غلامرضا نوری قزلجه؛ عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز در خصوص ویژگی های وزیر جهاد کشاورزی آینده گفت: وزیر جهاد کشاورزی دولت آینده باید درک درستی از امنیت غذایی، آب مصرفی هم دربخش کشاورزی هم شرب، وضع موجود فرسایش خاک داشته باشد.

وی بیان کرد: کسی باید در راس وزارت جهاد کشاورزی قرار بگیرد که نگاه عمیق به موضوعات داشته باشد و اشراف کامل به آماری  که در بحث تولیدات است داشته باشد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: بررسی و رسیدگی به وضعیت جنگل ها و مراتع، منابع طبیعی، آب، خاک و حفظ آنها از دیگر مسئولیت های وزیر جهاد کشاورزی است که بایستی به معنای واقعی اجرایی کند.

وی افزود: آشنایی کامل به وزارت خانه، توجه به ظرفیت های موجود در کشور و انتخاب مسیر مناسب برای تامین غذای مورد نیاز مردم باید اولویت اصلی وزیر کشاورزی دولت آقای رییسی باشد.

نوری تصریح کرد: چنانچه فردی برای وزارت جهاد کشاورزی معرفی شود که ویژگی های بالا را نداشته و در بطن کار نبوده و کار اجرایی نکرده باشد نمیتواند وزارت خانه مهمی مثل جهاد کشاورزی را مدیریت کند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: چنانچه وزیری که برای رای اعتماد به مجلس معرفی میشود ویژگی های مذکور را نداشته باشد قطعا این حوزه با چالش های جدی مواجه خواهد شد پس نیاز است که فردی توانمند، مدیر و آشنا به حوزه کشاورزی در راس این وزارتخانه قرار گیرد.

پایان پیام/

کد خبر: 1102596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =