3 روز مانده به پایان دولت روحانی/ آخرین موضع گیری‌ها و اقدامات دولتمردان تدبیر و امید

آخرین موضع گیری‌ها و اقدامات دولتمردان تدبیر و امید در روزهای پایانی را اینجا بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری ایسکانیوز؛ تنها 3 روز دیگر تا پایان دولت دوازدهم باقی مانده است و در این گزارش به آخرین موضع‌گیری‌ها و اقدامات دولتمردان تدبیر و امید پرداخته‌ایم.

بیشتر بخوانید:

5 روز مانده به پایان دولت روحانی/ آخرین موضع گیری‌ها و اقدامات دولتمردان تدبیر و امید

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز شنبه در جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، گفت: امروز هفتاد و هشتمین و آخرین جلسه ستاد ملی کرونا در دولت دوازدهم بود که مصادف با روز میلاد با سعادت امام هفتم حضرت موسی بن جعفر (ع) است. امیدواریم که از برکت روح بلند پیامبر (ص) و ائمه هدی (ع) مردم ما در مسیر صحت و سلامت قرار بگیرند و شر این ویروس به زودی از سر مردم و همه مردم جهان کوتاه شود.

رییس‌جمهوری ادامه داد: از آغاز کرونا در پایان سال ۹۸ که ستاد ملی کرونا شروع شد و هر هفته جلسات منظمی داشتیم و خدا توفیق داد در این جلسات مباحثی که قبلا در کمیته‌ها محل بحث و بررسی قرار گرفته بود مطرح و تصمیم گیری شود. این جلسه به جلسات برخط ستاد استانی یعنی همه استانداران و همه روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی بر خط متصب بود و این برخط بودن به ما در هماهنگی‌ها خیلی کمک می‌کرد.

روحانی افزود: اگر این اتصال نبود ایجاد هماهنگی در سراسر کشور ساده نبود اما چون بالاترین مرجع تصمیم گیر مقابله با کرونا ستاد ملی بود ضرورت داشت نکاتی که مورد نظر آنها بود مطرح می کردند و این اتصال و هماهنگی برای رسیدن به اهداف بسیار ما را یاری و کمک می‌کرد.  

وی گفت: در هر هفته تصمیماتی که احساس می کردیم ضروری است اتخاذ می‌کردیم و مجموعا در این  ۷۸ جلسه ۵۷۳ مصوبه را گذراندیم. این مصوبات همگی ابلاغ و اجرا شده است و اهتمام این بوده است. این جلسه جزو نهادسازی‌های نظام بود. نظام ما از آغاز درگیری با این ویروس احساس کرد که  یک نهاد جدیدی را برای این که بتواند با این ویروس مبارزه کند نیاز دارد. این نهاد از طریق شورای عالی امنیت ملی  مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تصویب شد. رهبر معظم انقلاب آن را تایید کردند.

رییس جمهوری اختیارات جلسات ستاد ملی مدیریت کرونا را  مساوی اختیارات شورای عالی امنیت ملی عنوان کرد و یادآور شد: کمتر اتفاق می‌افتد که این گونه باشد البته مواردی را داشتیم مثلا در ماجرای عراق در ۲۰۰۳، شورای عالی امنیت ملی مصوباتی را در دبیرخانه تصویب کرد. این مورد جزو آن مواردی بود که در طول یکسال و نیم این جلسات تشکیل شد. در این جلسه نیروهای مسلح و قوای دیگر حضور داشتند. این جلسه قوه اجرایی و نیروهای مسلح و از طرف قوه قضاییه دادستان کل شرکت می‌کرد و از طرف مجلس شورای اسلامی نماینده آنها بود و از صدا و سیما در همه جلسات رییس صدا و سیما بود و این هماهنگی و همفکری که بین سه قوه و مقامات لشکری و کشوری بود تقریبا شبیه ترکیب خود شورای عالی امنیت ملی داشت.  

روحانی یادآور شد: بسیار این نهادسازی درست و به موقع و دقیق و سریع انجام شد. کرونا در روز آخر بهمن سال ۹۸ وارد ایران شد و مصوبه شورای عالی امنیت ملی سوم اسفند بود و فوری تصمیمات اتخاذ شد. در کنار آن کمیته‌های مختلفی تشکیل شد. ۷۸ جلسه ستاد ملی دو همین تعداد جلسه هم با روسای کمیته‌ها داشتیم.

 قدردانی شریعتمداری از کارکنان و مدیران وزارت کار برای کسب رتبه های برتر

محمد شریعتمداری، وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در پیامی از تلاش کارکنان و مدیران مجموعه وزارتخانه تحت مسئولیت خود به خاطر کسب رتبه اول شفافیت طی دو دوره متوالی، رتبه برتر خدمات الکترونیک در سال جاری و ارتقاء رتبه در جشنواره شهید رجایی قدردانی کرد.

 در پیام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خطاب به کارکنان این وزارتخانه آمده است: از تلاش های همه همکاران ارجمندم ، قدردانی و سپاسگزاری می کنم و انتظار دارم کسب رتبه های برتر در آینده تداوم داشته باشد.

شریعتمداری در این پیام، استمرار کسب رتبه اول شفافیت در بین ۱۴۴ دستگاه اجرایی،بهبود جایگاه وزارتخانه در جشنواره شهید رجایی از رتبه ۱۱ در سال ۹۷ به رتبه سوم در سال ۹۸ و همچنین کسب رتبه اول خدمات دولت الکترونیک در بین ۱۶۶ نهاد دولتی و حکومتی را حاصل سختکوشی مستمر و تلاش های بی وقفه کارکنان و مدیران دانست.

وی اظهار امیدواری کرده است؛ تلاش های وافری که برای ارتقاء وزارتخانه در جشنواره شهید رجایی سال ۹۹ به همت کارکنان و مدیران صورت گرفته به نتیجه برسد و این بار نیز بتواند به جایگاه بالاتری دست یابد.

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی در این پیام تصریح کرده است:  موفقیت بزرگ وزارتخانه در بخش خدمات الکترونیک، در حالی به دست آمده که هنوز بخش مهمی از خدمات سازمان تامین اجتماعی مانند حذف دفترچه های خدمات درمانی ، نسخه پیچی الکترونیکی ، بخشی از خدمات ۳۰۷۰ ،  خدمات الکترونیکی شستا، شرکت‌های تابعه صندوق بازنشستگی کشوری و  صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد و صندوق بیمه اجتماعی روستائیان، کشاورزان و عشایر،  در محاسبات و ارزیابی ها درنظر گرفته نشده است.

وی تاکید کرده است: در صورت لحاظ شدن این موارد، فاصله وزارتخانه در بخش خدمات الکترونیک از دیگران بسیار بیشتر خواهد شد.

 شریعتمداری در پایان پیام خود تصریح کرده است:  از زحمات و تلاش های بی دریغ همکاران مجموعه  وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی درحوزه  ستاد و استان ها نیز  تشکر می کنم.

ابلاغ مراتب ثبت ملی ۷ تپه و یک محوطه تاریخی به استاندار لرستان

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در نامه‌های جداگانه به استاندار لرستان مراتب ثبت ملی هشت اثر فرهنگی‌تاریخی را ابلاغ کرد.

در یکی از نامه‌های دکتر علی‌اصغر مونسان به سیدموسی خادمی آمده است:

«در اجرای بند (ج) ماده واحده قانون تشکیل سازمان میراث‌فرهنگی کشور مصوب ۱۳۶۴ مجلس شورای اسلامی و بند ششم ماده سوم قانون اساسنامه سازمان میراث‌فرهنگی کشور مصوب ۱۳۶۷ مجلس شورای اسلامی مبنی بر ثبت آثار ارزشمند منقول و غیرمنقول فرهنگی‌تاریخی کشور در فهرست آثار ملی و فهرست‌های ذی‌ربط، مراتب ثبت اثر فرهنگی‌تاریخی «تپه گویژه بالا ۲» واقع در استان لرستان، شهرستان دلفان که پس از طی تشریفات قانونی لازم به شماره ۳۳۱۸۳ مورخ ۱۳۹۹/۱۰/۲۲ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است، ابلاغ می‌شود.

اثر مذکور تحت حفاظت و نظارت این وزارت است و هر گونه دخل و تصرف یا اقدام عملیاتی که منجر به تخریب یا تغییر هویت آن شود برابر مواد ۵۵۸ لغایت ۵۶۹ از کتاب پنجم قانون مجازات‌های اسلامی، تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده، جرم محسوب می‌شود و مرتکب مشمول مجازات‌های قانونی خواهد شد و مرمت و بازسازی اثر صرفا با تأیید و نظارت این وزارت ممکن خواهد بود.»

همچنین در ۷ نامه مشابه دیگر دکتر مونسان به استاندار لرستان، مراتب ثبت ۷ اثر فرهنگی‌تاریخی دیگر استان به شرح زیر ابلاغ شد:

۱. «محوطه چم جافربگ» واقع در شهرستان دلفان به شماره ۳۳۱۷۵ مورخ ۱۳۹۹/۱۰/۲۲،
۲. «تپه چیاحسینی» واقع در شهرستان دلفان به شماره ۳۳۱۷۷ مورخ ۱۳۹۹/۱۰/۲۲،
۳. «تپه سرزل» واقع در شهرستان دلفان به شماره ۳۳۱۷۸ مورخ ۱۳۹۹/۱۰/۲۲،
۴. «تپه چیا نورین» واقع در شهرستان دلفان به شماره ۳۳۱۷۹ مورخ ۱۳۹۹/۱۰/۲۲،
۵. «تپه چیا گلان» واقع در شهرستان دلفان به شماره ۳۳۱۸۰ مورخ ۱۳۹۹/۱۰/۲۲،
۶. «تپه سنگ‌سیاه» واقع در شهرستان دلفان به شماره ۳۳۱۸۱ مورخ ۱۳۹۹/۱۰/۲۲،
۷. «تپه گویژه بالا ۱» واقع در شهرستان دلفان به شماره ۳۳۱۸۲ مورخ ۱۳۹۹/۱۰/۲۲.

انتهای پیام/

کد خبر: 1105013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =