تشریح وضعیت وخیم بیمارستان‌های شمال کشور/ بهای سفرهای تفریحی مرگ هموطنان است

بیمارستان‌های شمال کشور با کمبود ذخیره اکسیژن مواجه هستند و ورود مسافران فشار وارد بر کادر درمان این استان‌ها را بیشتر می‌کند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز، پیک پنجم کرونا همچنان قربانی می‌گیرد و تجربه این دو سال تلاش برای مهار کرونا نشان داده که تعطیلی‌های غیراصولی و بدون نظارت بیش از آنکه بازدارنده باشند و فشار بیماری را کم کنند، خود عامل شیوع بیشتر می‌شوند.

اقدام برخی از هم‌وطنان برای مسافرت رفتن در روزهای قرنطینه می‌تواند خطرناک باشد زیرا کشور در بحران قرار دارد و بخش بزرگی از سیستم درمانی به بیماران کرونایی اختصاص یافته و از طرفی امکانات درمانی یک شهر کفاف مردم همان شهر را می‌دهد و در این شرایط که بیمارستان‌های شهر حتی برای مردم خود جا ندارند، بیمار شدن مسافران هم بخشی از فضای درمانی را اشغال و بار مضاعفی به کادر درمان تحمیل می‌کند.

البته نمی‌توان انگشت اتهام را تماما سمت مردم گرفت زیرا وظیفه نظارت و جلوگیری از سفرهای غیرضروری برعهده دولت است. از طرفی اقدام به جایی نیست که سفر رفتن با ماشین شخصی و در فضای بسته ممنوع باشد اما ازدحام اتوبوس، قطار و هواپیما کنترل نشود.

متولی؛ پرستار با سابقه اورژانس ۱۱۵ است که در استان گیلان و مازندران فعالیت می‌کند. از او درباره وضعیت فعلی بیمارستان‌های این شهر پرسیدیم که گفت: متاسفانه مسافران بیشترین تاثیرپذیری را از کرونا داشتند در برخی موارد علائم خفیف را جدی نگرفته و مراجعه نکردند و به مرور وضعیتشان وخیم شده و در بیمارستان‌های استان‌ بستری شدند.
او افزود: آی سیوها به هیچ عنوان تخت خالی ندارند و اگر هم تختی خالی می‌شود یا بیمار قبلی فوت کرده و یا پزشک مجبور می‌شود که بین بیمار بدحال و وخیم یکی را انتخاب کند. در هر بیمارستان حداقل هشت بیمار رزرو آی سیو وجود دارد. بیرون بیمارستان‌ هم بیمارانی هستند که در منزل نگهداری می‌شوند و رزرو بستری هستند.
تشریح وضعیت وخیم بیمارستان‌های شمال کشور/ بهای سفرهای تفریحی مرگ هموطنان است
کاهش ذخیره اکسیژن بیمارستان‌ها
متولی با اشاره به افزایش قیمت کپسول‌های اکسیژن و دستگاه اکسیژن‌ساز در روزهای اخیر افزود: داخل بیمارستان هم با کمبود اکسیژن مواجه هستیم. دستگاه‌های اکسیژن‌ساز بیمارستان ظرفیت محدودی دارند. نیاز به اکسیژن با لیتر بالا چندبرابر شده و علاوه بر دستگاه از کپسول هم استفاده می‌شود اما بیمارستان ما که ذخیره اکسیژنش به زیر ۸۵ درصد نمی‌رسید برخی روزها تا ۵۵ درصد هم آمد اما کاری از دستمان بر نمی‌آید.

لغو مرخصی‌های کادر درمان
این پرستار در پایان از خستگی و فشار کاری بسیار بر کادر درمان گفت و توضیح داد: کمبود نیرو داریم و همکاران علی‌رغم دریافت دو نوبت واکسن مبتلا می‌شوند و به مرخصی می‌روند و ما جای دو نفر کار می‌کنیم. مسئولان کم‌کاری کردند اما از مردم خواهش می‌کنم که رعایت کنند. عوارض کرونا تا مدت‌ها همراه بیماران است. کسانی که آسیب بیش از ۲۰ درصد در ریه دارند در دراز مدت به بهبودی می‌رسند و بعد از کرونا هم با ضعف و عوارض آن دست و پنجه نرم می‌کنند. همه شغل‌ها مرخصی دارند اما از یک ماه پیش همه مرخصی‌های ما لغو شده است.

کد خبر: 1107065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =