مرندی: رفع تحریم‌ها و راستی آزمایی ضامن توافقات وین است

تحلیلگر سیاسی حاضر در وین  گفت تا زمانی که توافق هسته‌ای تضمین کننده رفع تحریم‌ها و راستی آزمایی آن نباشد، امکان دستیابی به توافق وجود نخواهد داشت.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز؛ محمد مرندی تحلیلگر سیاسی حاضر در وین اتریش خبر داد که برخی از موضوعات در مذاکرات وین حل شده اما برخی دیگر همچنان پابرجا هستند.

وی که با شبکه خبری المیادین مصاحبه می‌کرد، افزود: «هیئت ایرانی امیدوار است که به زودی به توافق برسد اما هنوز اختلافات مهمی باقی مانده است.

مرندی در ادامه گفت: تا زمانی که اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها خواسته‌های ایران و پاینبدی به توافق هسته‌ای را نپذیرند، امکان دستیابی به توافق وجود ندارد و اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها باید بپذیرند که ایران برای نقض مجدد توافق هسته‌ای امتیازی به آنها نمی‌دهد.

ین تحلیلگر سیاسی افزود: اگر آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها انعطاف و عقلانیت نشان دهند، مسائل باقی مانده را می‌تواند خیلی سریع حل کرد.

وی ادامه داد: از صحبت‌ غربی‌ها درباره رسیدن به 98 درصد از تفاهم‌ها شگفت زده شده‌ایم و تا زمانی که توافق هسته‌ای، تضمین کننده رفع تحریم‌ها و راستی آزمایی آن نباشد امکان دستیابی به توافق وجود ندارد

مرندی گفت: ضرب الاجل‌هایی که آنها درباره آن صحبت می‌کنند را نادیده گرفته و برای ما مهم نیست.

منبع: برنا

کد خبر: 1130105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =