دانشجویان مقاطع کاردانی و کارشناسی به اردوی راهیان نور می‌روند/ سفر اولی‌ها، در اولویت شرکت در اردوی راهیان نور

مدیر کل اداره کل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه در سال‌جاری برای نخستین بار در دانشگاه آزاد اسلامی از مقطع کاردانی و کارشناسی ثبت‌نام در اردوهای راهیان نور انجام می‌شود، گفت: با توجه به شرایط کرونا و محدودیت‌های موجود سفر اولی‌ها در اولویت هستند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، از سال ۱۳۷۷ تاکنون اردوی راهیان نور به همت بسیج دانشجویی واحدهای دانشگاهی برگزار شده است.  در سال های اخیر  به دلیل  شیوع کرونا این اردوی فرهنگی و معنوی برگزار نشده است، اما در فروردین ۱۴۰۱ به‌دلیل تزریق واکسن کرونا امکان برگزاری این اردو برای همگان وجود دارد و دانشجویان علاقمند می‌توانند در این اردو شرکت کنند.

علیرضا زارع شهرآبادی، مدیر کل اداره کل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره تمهیدات  دانشگاه آزاد اسلامی برای برگزاری راهیان نور گفت: هم‌اکنون ابلاغیه راهیان نور به تمامی واحدها ارسال شده است. راهیان نور از لحاظ فرهنگی و معنوی به عنوان یکی از اقدامات فرهنگی از  اهمیت بسزایی برخوردار  است. 

زارع شهرآبادی تاکید کرد: بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب  اردوی راهیان نور یک فناوری فرهنگی است. در سال‌های اخیر به  دلیل شیوع پاندمی کرونا  از سال ۹۸ تا ۹۹ ابلاغیه مبنی‌بر برگزاری این سفر فرهنگی و معنوی به واحدهای دانشگاهی ارسال نشده است.

وی افزود: از طریق ستاد کل سپاه به دانشگاه‌ها نامه‌نگاری انجام شده و دستوراتی مبنی‌بر لغو عدم برگزاری اردوی راهیان نور ابلاغ شده است. در سالجاری به‌دلیل تزریق واکسن و برگزاری کلاس‌ها در شهرها آبی و برگزاری مراسم‌های فرهنگی و معنوی همچون جشنواره  فیلم فجر با توجه به وضعیت قرمز برگزار شد، در وضعیت کنونی هم به دلیل تزریق واکسن می‌توان  ابتلا به کرونا را به حداقل رساند.

ثبت‌نام در اردوی راهیان نور منوط به تزریق دو دز واکسن

مدیر کل اداره کل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: در شرایط کنونی برگزاری اردوی راهیان نور ابلاغ شده و در دستور العمل هم ذکر شده که فقط از داوطلبان با تزریق دو دز واکسن  می‌توان ثبت نام کرد، در غیر این صورت  امکان حضور دانشجو در اردو وجود ندارد.

وی درباره ظرفیت اردوگاه‌ها برای اسکان دانشجویان در شرایط کرونایی ادامه داد: اسکان افراد به شکل مناسب و استفاده نیمی از ظرفیت وسایل حمل و نقل عمومی برای تردد دانشجویان در اولویت اقدامات قرار گرفته است. تمامی تصمیم‌گیری‌ها بر اساس دستورالعمل ستاد مقابله با کرونا و لزوم تزریق دو دز واکسن و ارائه کارت واکسن از اهمیت برخوردار است.

زارع شهرآبادی با بیان اینکه برگزاری دوره‌های اردوی راهیان نور بر عهده بسیج دانشجویی دانشگاه است، ادامه داد: پشتیبانی و تمهیدات لازم و ابلاغ دستور العمل‌ها بر عهده بسیج دانشجویی است و واحدهای دانشگاهی در این شرایط اقدامات لازم را برای ایجاد زمینه حضور دانشجویان لحاظ می‌کنند.

دانشجویان مقاطع کاردانی و کارشناسی به اردوی راهیان نور می‌روند

مدیر کل اداره کل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه در سالجاری برای نخستین بار در دانشگاه آزاد اسلامی از مقطع کاردانی و کارشناسی ثبت‌نام در اردوهای راهیان نور انجام می‌شود، ادامه داد: راهیان نور اردویی تربیتی و رنج سنی ۱۸ تا ۲۱ سال را شامل می‌شود. همچنین برای دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری اردوهای راهیان نور علمی تبیین شده است، چون فضای تحصیلی دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری بیشتر با دیدگاه‌های علمی و پژوهشی همراه است.

به گفته وی برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی اردوی  راهیان نور  به شکل علمی برگزار می‌شود. اردوی  امسال با دیدگاه تربیتی فعالیت‌های خود را آغاز کرده است.

سفر اولی‌ها اولویت حضور در  اردوی راهیان نور هستند

زارع شهرآبادی با بیان اینکه سفر اولی‌ها در اردوی راهیان نور در اولویت قرار دارند، گفت: با توجه به شرایط کرونا و محدودیت‌های موجود نمی‌توان همچون گذشته جمعیت انبوه در این سفر شرکت کنند و در وضعیت کنونی سفر اولی‌ها در اولویت هستند.

وی با بیان اینکه محدودیت تعداد در برگزاری اردو وجود دارد، افزود: بر اساس شاخص‌ها و ارزیابی‌های  انجام شده یک و نیم درصد دانشجویان کاردانی و کارشناسی در اردوی راهیان نور شرکت می‌کنند. البته این تعداد حداقل‌های بررسی شده است، اما حداکثر تعداد شرکت کنندگان در اردوی راهیان نور به بودجه واحدهای دانشگاهی  بستگی دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1130657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =