دانشجویان عراقی وافغانستانی بیشترین تعداد محصلان غیرایرانی در دانشگاه آزاد اسلامی

معاون بین الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی بیشترین دانشجویان خارجی متقاضی تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی را از کشورهای  عراق و افغانستان دانست و افزود: اغلب این دانشجویان در رشته‌های فنی، پزشکی، آی تی حقوق و ... از رشته‌های مورد علاقه دانشجویان خارجی است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، بر اساس بررسی‌های انجام شده  ۱۵ هزار دانشجوی غیرایرانی در ترم اول سال تحصیلی  ۱۴۰۰-۱۴۰۱ ثبت نام کردند. هرچند تا قبل از سال تحصیلی فعلی، حدود ۴۰ هزار دانشجوی غیرایرانی در دانشگاه آزاد اسلامی تحصیل می‌کردند، که حدود ۱۰ هزار دانشجو خارجی مقیم و ۳۰ هزار دانشجویان غیر مقیم هستند و به واسطه پذیرش در این دانشگاه در ایران زندگی می‌کنند. برای جذب دانشجوی خارجی علاوه‌بر امکانات و تجهیزات رفاهی در کنار کیفیت بخشی به سطح آموزش باید زمینه لازم برای این جذب فراهم شود.

علاءالدین بروجردی، معاون بین الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی به خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز از راه اندازی واحدهای بین‌الملل در کشور عراق و یمن خبر داد و گفت: در برنامه‌ریزی سیاست جذب دانشجوی خارجی از کشورهای خاورمیانه، اروپا و آفریقا را دنبال کنیم. دانشگاه آزاد اسلامی باید در کیفیت و کمیت سرآمد باشد و با حرکت بر محور کارآفرینی، ثروت تولید کند.

وی افزود: هم‌اکنون واحدهای برون مرزی ما در ۴ کشور انگلستان، اکسفورد، عمارت متحده ، افغانستان ، دبی، بیروت  فعال هستند. البته در کشور عراق و صنعا(یمن) واحدهای دانشگاهی در آستانه راه‌اندازی است و سیاست ما گسترش واحدهای برون مرزی با هدف حضور بیش از پیش دانشگاه آزاد اسلامی است.

معاون بین الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: بر اساس بررسی‌های انجام شده دانشجویان از کشورهای عراق و افغانستان در راس دانشجویان خارجی این دانشگاه قرار دارد. البته از ۲۰ کشور دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی تحصیل می‌کنند که  هدف ایجاد تنوع جغرافیایی جذب دانشجو از شبه قاره عربستان، سریلانکا و ... است.

وی بیشترین دانشجویان خارجی متقاضی تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی را از کشورهای  عراق و افغانستان دانست و افزود: برای این دانشجویان رشته‌های فنی، پزشکی، آی تی حقوق و ... از رشته‌های مورد علاقه دانشجویان خارجی است.

بروجردی با تأکید بر توسعه رشته‌های مهارت محور در دانشگاه آزاد اسلامی افزود: توسعه رشته‌های فنی و مهارت محور باید با مطالعه دقیق برای جذب دانشجو مدنظر قرار بگیرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1132719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =