تبیین باورها رسالت اصلی نهاد رهبری در دانشگاه است

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه امروز تأکید مقام معظم رهبری بر وجوب جهاد تبیین، مصداق بازری از تبیین باورهای اصیل است، افزود: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی به حکم وظیفه ذاتی و سازمانی خود مسأله تبیین باورها را در سرلوحه رسالت‌های خود می‌داند و بر این باور است که باید پابه‌پای هجمه‌ شبهات در عرصه تبیین حضوری خلاق و نوآورانه داشت.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد شریفانی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه ریشه بسیاری از سستی‌ها و بی‌توجهی به معروف و آلودگی به منکرات ضعف باورها و اعتقادات افراد است، گفت: در میان ارکان یک دین یعنی؛ احکام، عقائد و اخلاق، جایگاه باورها و عقائد، از آن منظر که حلقه واسط بین احکام و اخلاق است ویژه دیده می‌شود. می‌توان باورها را مهمترین پشتوانه پایبندی افراد به احکام و شعائر دین و اخلاقیات دانست.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی، افزود: از آنجا که عقائد، ریشه در فطرت انسان‌ها دارد، بنابراین انسان‌ها بالفطره نوعی خداباوری در سرشتشان نهفته شده است، اما ضعف تبیین رشد از غَی سبب می‌شود که در برابر کوچک‌ترین شبهه‌ها وادادگی به وجود می‌آید، بنابراین تبیین رشد از غَی دستور صریح دین است؛ که «لا اِکْراه فِی الدّینِ قَدْ تَبَینَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَی» و به قول امیرالمومنین(ع): «الْعَالِمُ بِزَمَانِهِ لَا تَهْجُمُ عَلَیْهِ اللَّوَابِسُ» کسی‌که عالم به زمان خود است شبهات به او هجوم نمی‌آورند.

وی با اشاره به اینکه امروز تأکید مقام معظم رهبری بر وجوب جهاد تبیین، مصداق بازری از تبیین باورهای اصیل است، افزود: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی به حکم وظیفه ذاتی و سازمانی خود مسأله تبیین باورها را در سرلوحه رسالت‌های خود می‌داند و بر این باور است که باید پابه‌پای هجمه‌ شبهات در عرصه تبیین حضوری خلاق و نوآورانه داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین شریفانی تاکید کرد: امسال به‌دلیل اهمیت مسأله امامت امام مهدی (عج) و تزیین سال به دو میلاد آن حضرت، موضوع مهدویت مهمترین مساله تبیین نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی بود و در این راستا حداقل ۴۰ نشست علمی با حضور استادان برجسته در استان‌ها و ۱۰ها نشست فرعی در واحدهای دانشگاهی با تنوع مباحث و ۱۰ جشنواره شعر با حضور حداقل ۴۰۰ هزار استاد در این نشست‌ها مایه مباهات و شکرگزاری است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی در پایان گفت: از همکاری معاونت فرهنگی، دبیرخانه مهدویت، موسسه امامت و پژوهشکده قرآن و عترت و اهتمام دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تشکر می‌کنم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1133205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =