ارز دارو در بودجه ۱۴۰۱ تأمین شده است / نگرانی از قاچاق دارو به خارج از کشور

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: دولت ارز مورد نیاز دارو را در لایحه پیش بینی کرده بود و وزارت بهداشت مسئول هر گونه اختلال در این زمینه است.

حجت‌الاسلام سیدجواد حسینی‌کیا در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، درباره حذف ارز ترجیحی و گرانی دارو اظهار کرد: دارو از مواردی است که ارز مورد نیاز آن در لایحه بودجه تأمین شد و اگر اختلالی در این زمینه وجود دارد، وزارت بهداشت باید نسبت به آن پاسخگو باشد.

وی با تصریح اینکه نباید شاهد گرانی اقلام دارویی مورد نیاز مردم باشیم، گفت: یارانه دارویی باید به گونه‌ای مدیریت شود که دارو به خارج از کشور قاچاق نشود. اکنون شاهد قاچاق بخش زیادی از داروها هستیم.

بیشتر بخوانید:

دلیل افزایش چند برابری قیمت دارو چیست؟

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: گرانی بازار دارو با نظارت کنترل و قیمت‌ها متعادل می‌شود که این مهم نیازمند ورود جدی وزارت بهداشت به مسئله است.

حسینی کیا گفت: باید شرکت‌های دریافت کننده ارز تحت نظارت جدی قرار گیرند و در صورت تخلف و گران فروشی با آنها برخورد شود تا بودجه تخصیص داده شده برای دارو موجب تأمین نیاز و آرامش مردم شود.

به گزارش ایسکانیوز، صحبت از تخصیص ارز ترجیحی به دارو در حالی از سوی نمایندگان مجلس مطرح می‌شود که هفتم فروردین ماه بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت در دیدار با کارکنان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، اظهار کرد: در سال جاری در موضوع دارو، ارز ترجیحی برداشته شده و شرکت‌ها دیگر معطل دریافت مواد اولیه با ارز ترجیحی نیستند، زیرا پروسه‌ای زمان بر بود. سخنان عین اللهی تنها چند ساعت پس از انتشار توسط محمد هاشمی سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت تکذیب شد.

وی افزود: تاکنون حذف ارز ترجیحی برای تامین دارو و تجهیزات پزشکی به وزارت بهداشت اعلام نشده و کماکان تخصیص ارز ترجیحی ادامه دارد و افزایش قیمت دارو ناشی از عملکرد دولت قبل است. استارت افزایش قیمت دارو از اواخر سال ۹۹ و حتی در  نیمه اول ۱۴۰۰ با حذف چراغ خاموش ارز دولتی زده شده است.

کد خبر: 1135485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =