ایسکانیوز: «اشرف غنی احمدزی» رئیس جمهور افغانستان و «سرتاج عزیز»  مشاور امنیت ملی و روابط خارجی نخست وزیر پاکستان بر روی از سرگیری روابط عادی میان کابل و اسلام آباد تاکید کردند و اعلام کردند زمینه برای اعتمادسازی میان دو کشور باید فراهم شود.
سرتاج عزیز، مشاور امنیت ملی و روابط خارجی نخست وزیر پاکستان، صبح روز گذشته وارد کابل شد و با مقامات ارشد حکومتی از جمله رییس جمهور و وزیر خارجه افغانستان دیدار کرد.
به گزارش خبرگزاری بخدی، ارگ ریاست جمهوری افغانستان با انتشار اعلامیه ای اعلام کرده است که فضای این دیدار بین مقامات دو کشور صمیمی بوده است.
در این دیدار «اشرف غنی احمدزی» خطاب به سرتاج عزیز گفت: که از وارد کردن اتهامامات علیه یکدیگر خودداری شود و برای تامین صلح در دو کشور گام های عملی برداشته شود.
افغانستان و پاکستان در سال های اخیر، روابط به شدت تنش آلود داشته و این تنش ها حتی در برخی موارد به دستور آماده باش نظامیان دو کشور منجر شده است.
دولت حامد کرزای، بارها پاکستان را متهم به حمایت از تروریسم در منطقه کرده است اما اسلام آباد این اتهامات را رد کرده و معتقد است مردم پاکستان قربانی تروریسم هستند.
کرزای در روزهای پایان ریاست جمهوری خود اعلام کرد صلح افغانستان در دست امریکا و پاکستان است و تاکید کرد اگر این دو کشور صادقانه با افغانستان همکاری کنند، در این کشور صلح تامین خواهد شد.
در اعلامیه ارگ ریاست جمهوری افغانستان از قول اشرف غنی احمدزی آمده است امروز روزنه ای جدید در روابط میان دو کشور گشوده شده و امید است که این روزنه به همکاری های بیشتر مبدل شود.
احمدزی به سرتاج عزیز اطمینان داده است که خاک افغانستان به پناهگاه تروریسم تبدیل نخواهد شد.
در همین حال، وزارت خارجه افغانستان با انتشار اعلامیه ای اعلام کرد «ضرار احمد مقبل» سرپرست این وزارت خانه با سرتاج عزیز دیدار کرده و در مورد حل چالش های موجود در روابط دو کشور گفت و گو کرده است.
سرتاج عزیز قول داده است تا برای حل چالش های موجود میان افغانستان و پاکستان تلاش کند.
در اعلامیه از قول عزیز آمده است: پاکستان آماده است برای بهبود وضعیت امنیتی در منطقه و راه اندازی پروژه های مشترک اقتصادی با افغانستان همکاری صادقانه و همه جانبه داشته باشد.
او گفت: گام های عملی در تطبیق پروژه های مشترک منطقه ای باید برداشته شود.
اشرف غنی احمدزی نیز گفت : زمینه برای سرمایه گذاری تاجران پاکستانی در افغانستان فراهم است و تاکید کرده که روابط تجاری میان دو کشور گسترش یابد.
سرتاج عزیز، از رییس جمهور و «عبدالله عبدالله» رییس اجرایی حکومت دعوت کرده تا به پاکستان سفر کنند.

 
کد خبر: 115032

وب گردی

وب گردی