فارغ‌التحصیلان رشته تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی در مدارس سما جذب می‌شوند

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی از جذب فارغ التحصیلان رشته تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی در مدارس سما خبر داد و افزود: برای اولین بار در تابستان سال‌جاری سازمان سما بین متقاضیان فعالیت در بخش تربیت بدنی مصاحبه انجام داده تا در مدارس سما سراسر کشور مشغول به کار شوند.

جمشید همتی، عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌ و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره روند برگزاری مسابقات ورزشی در مرحله کشوری از سوی سازمان سما گفت: در روزهای اخیر مسابقات فوتسال تیم‌های دانش آموزی سازمان سما به میزبانی استان زنجان برگزار شد و ۴ استان به مرحله نیمه نهایی راه یافتند. هدف از  برگزاری این مسابقات ورود دانش آموزان، نخبگان و  ورزشکاران تربیت یافته در مدارس سما به اردوهای تیم ملی و شرکت در مسابقات برون مرزی نخبگان ورزشی است.

وی با بیان اینکه در بین دانش آموزان سازمان سما نخبگان ورزشی و دانش آموزان مستعد در استان‌های کرمان، خوزستان، تهران، البرز و ... را شاهد هستیم، افزود: بازیکنان حاضر در مسابقات کشوری به عنوان منتخب استان شرکت کرده از خروجی آکادمی‌ها در قالب تیم فوتسال جزو استعدادهای استانی محسوب شده و در تیم‌های ملی دانش آموزی قرار می‌گیرند. امیدواریم سازمان سما به عنوان دانشگاه غیرانتفاعی بتوانند نقش داشته و در مسابقات دانش آموزی سهیم باشد.

همتی ادامه داد: در بخش مسابقات دانش آموزی از افراد مستعد و با انگیزه در مرحله ارتقایی استفاده شده است و تیم‌های منتخب هر رشته با شرکت در اردوها و مسابقات دانش آموزان ( دختر و پسر) در رشته‌های ورزشی فوتسال، کاراته، والیبال، ووشو، تکواندو و ... استعدادیابی و تشکیل تیم‌ها و حضور در تیم‌های سمای دانشگاه آزاد اسلامی در لیگ‌های معتبر باشگاهی مورد توجه قرار گرفته است.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی درباره استقبال دانش آموزان از لیگ‌های ورزشی و برگزاری کلاس‌های آموزشی گفت: تابستان ۱۴۰۱ شاهد رونق و استقبال بی‌سابقه از برنامه‌ های ارائه شده از سوی پایگاه‌ها و آکادمی‌های ورزشی هستیم. برای مثال در برخی از استان‌های کشور به دلیل کاهش نرخ ابتلا به پاندمی کرونا شاهد استقبال گسترده از رشته شنا هستیم. البته باید دانست که بر اساس شرایط جغرافیایی هر استان رشته ورزشی مورد استقبال از سوی دانش آموزان و افراد بومی متفاوت است. در این میان شاهد درآمدزایی مناسب از طریق رشته‌های ورزشی برای مدارس سما و تشکیل مدارس تخصصی هستیم.

وی درباره مربیان منتخب ورزشی برای فعالیت در مدارس سما گفت: معلمان و مربیان ورزش از فارغ التحصیلان رشته تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی جذب می شوند. برای اولین بار در هر استان سازمان سما به برگزاری مصاحبه بین متقاضیان فعال پرداخته و راهبران تربیت بدنی به عنوان نماینده سازمان سما از طریق راهبران تربیت بدنی سمای استان‌ها فعالیت‌های گزینش و انتخاب مربیان را انجام می‌دهند. با این تفاسیر دانشجویان فارغ التحصیل در اولویت جذبسازمان سما هستند.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان تنها دانشگاه در کشور از پیش دبستانی تا مقطع دکتری برای فارغ التحصیلان امکان فعالیت را فراهم کرده و همین قابلیت فراگیر می‌تواند انگیزه برای فعالیت در مدارس سما باشد. البته هم اکنون فراخوان جذب فارغ التحصیلان مصاحبه‌ها و گزینش‌ها در حال انجام است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1151249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =