تهران- ایسکانیوز: رئیس پیشین اتاق اصناف ایران گفت:  قوانین جاری کسب و کار نمی تواند مشکلات اصناف را برطرف کند از این رو بازنگری در این قوانین الزامی است.


قاسم نوده فراهانی در گفتگو با ایسکانیوز با اشاره به اعتراضات اخیر  اعضای صنف های گوناگون به روسای مربوطه مبنی بر نبود رونق و کاهش درآمد، افزود: قوانین کسب و کار در ایران نیازمند بازنگری است؛ زیرا نمی توانند شرایط اقتصادی حاکم بر کشور را در خود تعمیم دهند و در حال حاضر به عنوان یک مانع در جهت کسب درآمد برای بخش های تولیدی و خدماتی به شمار می روند.


وی ادامه داد: به عنوان مثال، قوانین مربوط به مالیات بر ارزش افزوده نیاز به بررسی مجدد دارد؛ زیرا این روزها بازار و کسبه با رکودی تورمی روبه رو شده اند و نمی توانند این میزان مالیات را پرداخت کنند.


نوده فراهانی با تاکید بر نبود قدرت مالی اصناف در پرداخت مالیات بر ارزش افزوده یادآور شد: میزان مالیات بر ارزش افزوده هر ساله افزایش می یابد اما آیا به همین میزان نیز قدرت مالی و سود کسبه بالا می رود؟


رئیس پیشین اتاق اصناف ایران افزود: به نظر می رسد این قوانین یک سویه تنظیم شده است و منفعت اصنافی که ایجاد اشتغال کرده اند و گردشی در نظام اقتصادی کشور به وجود آورده اند در آن لحاظ نشده است.


به گزارش ایسکانیوز در آخرین جلسه اتاق اصناف ایران، روسای اتحادیه ها و انجمن های اصناف سراسر کشور از اعتراض اعضای صنف مربوطه خود به قوانین کسب و کار خبر دادند.  در این جلسه روسای صنفی کشور ،قوانین کنونی کسب و کار را مانع  فعالیت خود دانسته و این اعتراض خود را به شکل ضمنی به مسئولان مربوطه ارجاع دادند. به طوری که از مسئولان خواسته شده در این قوانین کسب کار جاری بازنگری انجام شود در تا برخی از آنها به ویژه قوانین مالیاتی برای سال آینده تغییراتی را  شاهد بود تا این قوانین بتوانند به اصناف در افزایش درآمد کمک رسان باشند.

کد خبر: 115130

وب گردی

وب گردی