دانشجویان جهادگر تحت پوشش بیمه غرامت بسیجیان قرار می‌گیرند

مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور از بیمه کردن تمامی دانشجویانی که فعالیت جهادی دارند، خبر داد و گفت: این دانشجویان تحت پوشش بیمه غرامت بسیجیان قرار می‌گیرند.

محمدحسین کفعمی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با بیان اینکه بیمه کردن دانشجویان جهادگر فقط بر عهده سازمان بسیج دانشجویی نیست، اظهار کرد: با این وجود؛ تمامی دانشجویانی که در اردوهای جهادی فعالیت می‌کنند، مشمول بیمه غرامت بسیجیان می‌شوند؛ حتی اگر این دانشجویان عضو بسیج دانشجویی نباشند؛ بازهم بیمه خواهند شد. 

وی در پاسخ به این پرسش که آیا دانشجویانی که در مراحل برگزاری اردوهای جهادی فوت می‌کنند، شهید محسوب می‌شوند یا خیر، گفت: بسیج دانشجویی این مسئله را در کمیسیون‌های مربوطه به صورت جدی مطرح کرده و پیگیر است؛ اما این موضوع از حیطه اختیارات بسیج دانشجویی خارج است.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور تصریح کرد: افرادی که در مجموعه‌های وابسته به بسیج مشغول مجاهدت هستند، به صورت کامل بیمه بوده و اگر دچار آسیب جدی شده و فوت شوند، دیه کامل آنها پرداخت خواهد شد. 

وی درباره دانشجویانی که در جریان برگزاری اردوهای جهادی دچار آسیب‌های منجر به نقض عضو می‌شوند، گفت: دانشجویان طبق ضابطه و قوانین نظام‌نامه اردوهای جهادی تحت پوشش بیمه هستند و تمامی مخارج درمان توسط بیمه به فرد پرداخت ‌می‌شود.

کفعمی با تاکید بر اینکه در حال حاضر خلا قانونی برای حفظ سلامت و ایمنی دانشجویان جهادگر وجود دارد، گفت: برای اینکه دانشجویانی که در حین فعالیت جهادی و حضور در اردوهای جهادی طولانی مدت دچار حادثه شده؛ شهید محسوب شوند نیازمند وضع قوانین جدید است. بنابراین مجلس شورای اسلامی به عنوان قوه مقننه باید با قانون‌گذاری به حل این چالش کمک کند. در واقع برای اینکه این دانشجویان شهید شهری محسوب شوند و خانواده‌های آنها تحت حمایت و تسهیلات بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار بگیرند، نیازمند قانون مجلس هستیم. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1151359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =