در جلسه روز شنبه شوراي مشورتي جبهه اصلاحات تاكيد همه دوستان اين بود كه اين شورا در مقام يك حزب فعاليت نخواهد داشت و بر همين اساس مستقيما در انتخابات دخالت نخواهيم كرد. در واقع شوراي مشورتي اصلاحات در پيگيري و هماهنگي مساله انتخابات تلاش مي كند و كاركرد مشورتي دارد. شوراي مشورتي كاركرد تشكيلاتي ندارد و بنا ندارد كه براي انتخابات ليست ارايه دهد. ارايه ليست از مسووليت هاي احزاب اصلاح طلب است و در اين جلسه هم تلاش بر همين موضوع بود و آقاي خاتمي بر اين امر تاكيد كردند.

همچنين در اين جلسه همچون مانند انتخابات رياست جمهوري 92 در جلوگيري از تشتت و كمك به انسجام اصلاح طلبان بحث هايي مختلفي مورد ارزيابي قرار گرفت. دراين جلسه مسائلي مانند موضوعات اقتصادي و مسائل جاري كشور و همچنين مسائل منطقه و تروريست داعش مورد بحث قرار گرفت. البته در اين جلسه بيشتر درباره مسائل در ارتباط با انتخابات بحث شد تا موضوع انتخابات. از آنجايي كه ما در اعلام كانديداهاي خود محدوديت هايي داريم تا جايي كه توجه اصلاح طلبان در انتخابات مجلس دهم بر اعلام فهرستي است كه مقبول مردم و حاكميت باشد. بر اين اساس بايد تلاش كنيم تا افراد معرفي شده، يكدست شوند.

اينكه اصلاح طلبان چقدر ميدان داشته باشند تا بتوانند فهرست ارايه كنند يقينا از مهم ترين دغدغه هاي امروز است. بر اساس تصميم شوراي هماهنگي از تشكل ها و احزاب اصلاح طلب خواسته شده تا در انتخابات مجلس نماينده تام الاختيار خود را براي رسيدن به تصميم جمعي معرفي كنند. بر اساس اين راهبرد شوراي هماهنگي مانند انتخابات شوراي شهر تلاش خواهد كرد تا تصميمات درست و منطبق با مطالبات و دغدغه هاي احزاب اصلاح طلب، به فهرست واحد و مقتدري دست يابد. كميته انتخابات شوراي هماهنگي اصلاحات متشكل از 18 دبير كل احزاب اصلاح طلب است كه اين افراد با آقايان خاتمي، عارف و هاشمي رفسنجاني برسر چگونگي رسيدن به فهرست واحد انتخاباتي هماهنگي هاي لازم را انجام خواهند داد. به هر حال طرح برنامه عملي براي انتخابات مجلس هنوز زود است اما از يك سو براي تحليل و پيگيري مسائل مربوط به آن و از سوي ديگر براي بررسي و موانعي كه بر سر راه داريم لازم است تا جلسات بيشتري براي رسيدن به استراتژي انتخاباتي صحيح برگزار شود.

همچنين مساله ديگري كه در اين جلسه مورد توجه قرار گرفت مساله مشاركت مردم در انتخابات بود. اصلاح طلبان تلاش خواهند كرد تا شرايطي را ايجاد كنند كه مردم نسبت به انتخابات بي تفاوت نباشند. مشخص شدن و معرفي كردن كانديداهاي مستقل كه به دنبال منافع مردمي و ملي باشند يكي ديگر از مباحث مورد بحث در آخرين جلسه شوراي هماهنگي اصلاحات بود چرا كه يكي از راه هاي مجاب كردن افكار عمومي براي شركت در انتخابات معرفي كانديداهاي با كيفيت و مستقل است. به هر حال اعضاي شوراي مشورتي و آقاي خاتمي معتقدند كه مشكلات كشور بايد از طريق صندوق راي حل شود و اين راهي است كه اصلاح طلبان انتخاب كرده اند.

حجت الاسلام دکتر محسن رهامی/عضو شورای مشورتی اصلاح طلبان
کد خبر: 115165

وب گردی

وب گردی