بسیج امکانات واحد ایلام برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین/ موکب فرهنگی دانشگاه آزاد در مرزِ مهران مستقر می‌شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ایلام گفت: پیش بینی می‌شود خروج ۷۰درصد زوار و بازگشت بیش از ۸۰ درصد آن‌ها از مرز مهران صورت گیرد؛ لذا تمام امکانات دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام را برای خدمت‌رسانی به کارکنان زائر دانشگاه بسیج کرده‌ایم.

بهروز ناصری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز اظهار کرد: پیش بینی می‌شود خروج ۷۰درصد زوار و بازگشت بیش از ۸۰ درصد آن‌ها از مرز مهران صورت گیرد؛ لذا تمام امکانات دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام را برای خدمت‌رسانی به همکاران زائرمان بسیج کرده‌ایم. همچنین توانستیم در تعامل با آستان قدس رضوی و مجموعه آب و فاضلاب استان سهمیه‌ای از پخت روزانه ۵۰هزار پرس غذای آن‌ها به دانشگاه برای پذیرایی از همکاران زائرمان اختصاص دهیم. یکی از خیرین ایلام نیز با استفاده از محلی که در اختیارش می‌گذاریم،  از ۵ شهریور، روزانه ۷هزار نان برای پذیرایی از زائرین مهمان دانشگاه آزاد اسلامی را پخت خواهد داشت.

وی ادامه داد: مرکز دانشگاه آزاد اسلامی در شهر مهران از پیش از ایام عرفه آماده پذیرایی از زوار اباعبدالله الحسین (ع) شده که تا امروز در آن به ۲حدود هزار نفر انواع خدمت‌رسانی شامل اسکان در مهمانسرای دانشگاه و پارکینگ را داشته است. در سفری هم که دیروز به این مرکز داشتیم، تصمیماتی برای اضافه‌کردن امکانات جدید مورد نیاز گرفته و همچنین مقرر شد بسیج دانشجویی موکبی در پایانه مرزی مهران و با استفاده از امکانات سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی راه‌اندازی کند.

ناصری عنوان کرد: طبق اعلام سازمان هواشناسی بیشینه گرما را در ایام اربعین خواهیم داشت و دمای هوای ایلام در خنک‌ترین ساعات به ۴۲ درجه می‌رسد، به همین منظور علاوه‌بر مهمانسرا، برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا با همکاری سازمان مرکزی دانشگاه آزاد تمامی فضای کلاس‌ها و بخش اداری مرکز دانشگاهی‌مان در مهران را به سیستم سرمایشی مجهر کنیم تا مورد استفاده زائرین قرار بگیرد. 

این مقام مسئول دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام بیان کرد: بنابر تصمیم ستاد اربعین دانشگاه آزاد اسلامی به ریاست صالحی آرا، موکب ما در پایانه مرزی، یک موکب فرهنگی خواهد بود؛ برنامه‌هایی شامل سخنرانی، مداحی، توزیع اقلام فرهنگی و همچنین معرفی اقدامات دانشگاه آزاد از قبیل بیانیه تعلیم و تربیت دکتر طهرانچی و سند تحول پنج ساله دانشگاه از جمله فعالیت‌های ما در این موکب است.

به گفته او، تاکنون تصمیمی برای اعزام کاروان از سوی دانشگاه گرفته نشده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام تاکید کرد: از خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی شامل سازمان مرکزی و همچنین واحدهای دانشگاهی سراسر کشور می‌خواهیم تا در روند خدمت‌رسانی به زوار امام حسین(ع) به ما کمک کنند. ضمنا آماده دریافت نذورات و امکانات مختلف ارسالی آن‌ها برای افزایش کیفیت و دامنه خدمات هستیم. ما نیز علاوه بر استفاده از نهایت ظرفیت دانشگاه آزاد در استان، همچون ۱۳ سال گذشته که افتخار پذیرایی از زائرین حسینی را داشته‌ایم، همه امکانات شخصی خود را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهیم.

همچنین نصرت الله حیدری معاون فرهنگی‌دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز ضمن تشریح فعالیت‌های حوزه فرهنگی این دانشگاه گفت:  راهپیمایی اربعین به عنوان بزرگ‌ترین اجتماع جهان اسلام تاثیرات اجتماعی حساس و مهمی بر همگرایی امت اسلامی دارد. دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام که در نقطه اتصال ایران به عتبات عالیات جای گرفته، برنامه های فرهنگی و اجتماعی مختلفی را در دستور کار دارد. معاونت فرهنگی دانشجویی در دو موکب شهرهای ایلام و مهران با فعالیت‌هایی با محوریت بسیج دانشجویی و همراهی کانون‌ها مانند توزیع اقلام فرهنگی گوناگون همچون ادعیه، زیارت‌نامه، پوسترهایی با مضامین اربعین و ... به خدمت‌رسانی می‌پردازد.

وی افزود: بخشی از خدمات دانشگاه آزاد استان ایلام به صورت عمومی به همه زوار و بخشی دیگر به کارکنان واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی از طریق هماهنگی های قبلی ارائه می‌شود. 

انتهای خبر/

کد خبر: 1151656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =