دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه علم و فناوری گام بر می‌دارد

سرپرست معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با جدیت در مسیر حل مسائل کشور، کارآفرینی و تولید ثروت از حوزه علم و فناوری گام بر می‌دارد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، نوزدهمین جلسه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان به ریاست دکتر مجید مشکینی سرپرست معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی، مشاور و نماینده تام‌الاختیار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در هیأت‌ امنای استانی و با حضور حجت‌الاسلام محمد عبادی‌زاده نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس، مهدی دوستی استاندار هرمزگان، دکتر محمدحسین رنجبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان و سایر اعضا در واحد بندرعباس برگزار شد.

دکتر مشکینی در این جلسه با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی از آموزش محوری به سمت مهارت محوری و کارآفرینی تغییر رویکرد داده است، گفت: این دانشگاه با جدیت در مسیر حل مسائل کشور، کارآفرینی و تولید ثروت از حوزه علم و فناوری گام بر می دارد. 

وی توجه به آمایش محوری و حرکت در مسیر نیازمندی‌های کشور را ضروری دانست و افزود: همه مسائل و راه کنش‌ها در تدوین سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی به خوبی دیده شده و حرکت در این مسیر می‌تواند چشم انداز روشنی را برای ادامه فعالیت‌های علمی و پژوهشی رقم بزند. آمایش سرزمینی برای ترسیم، هدف گذاری و توجه به پتانسیل و توانمندی هر منطقه می‌تواند آهنگ توسعه همه جانبه را شتاب بیشری بخشد.

سرپرست معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد سامانه آزمایشگاه‌های همکار (ساها) را یکی از موفقیت‌های این دانشگاه در ایجاد هم افزایی و استفاده از ظرفیت‌های سایر واحدهای دانشگاهی در سراسر کشور دانست و گفت: در هرمزگان به دلیل وجود صنایع بزرگ و گمرک، درصدد راه اندازی آزمایشگاههای استاندارد به منظور خدمت رسانی به این مراکز هستیم. 

حجت‌الاسلام محمد عبادی‌زاده نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس نیز در این نشست گفت: رسالت جهاد تبیین امروز باید به عنوان اصلی ترین رکن حرکتی در جوامع علمی و دانشگاهی مورد اهتمام قرار گیرد. 

وی خواستار توجه دانشگاه ها به خصوص دانشگاه آزاد اسلامی به صنایع دستی و خانگی هرمزگان شد و افزود: ایجاد رشته های مرتبط، تشویق و عملیاتی ساختن تولید و تجارت صنایع دستی گسترش یابد.  

مهدی دوستی استاندار هرمزگان حفظ و گسترش استقلال را در گرو حرکت جهادی در حوزه علم و دانش دانست و تصریح کرد: برای موفقیت باید با حرکت های جهادی و تکمیل زنجیره توسعه، اشتغال و تولید ملی را در حوزه تولید علم و فناوری افزایش دهیم.

وی خواستار گسترش و توسعه مدارس سما در استان هرمزگان به خصوص شرق هرمزگان شد و گفت: ایجاد ظرفیت‌های مهارتی، علمی و کلاس‌های تخصصی کنکور و افزایش بنیه علمی دانش‌آموزان در کنکورهای سراسری باید با جدیت عملیاتی شود.

 محمدحسین رنجبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان نیز در این جلسه گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در استان هرمزگان بزرگترین مجتمع آموزش عالی است که بدون بودجه دولتی و با اعتماد و تکیه بر مردم به فعالیت خود ادامه می‌دهد و توانسته با کسب موفقیت‌های چشمگیر، خدمات ماندگاری را به استان ارائه کند.

وی توجه و افزایش رشته‌های مهارت‌محور، گسترش رشته‌های تحصیلات تکمیلی، پیگیری ساخت و دریافت مجوزهای لازم برای پارک علم و فناوری، انتشار مجلات جدید، تولید بذر هیبریدی، تولید سوخت مکمل، ایجاد آزمایشگاه‌های استاندارد و معتمد، گسترش شرکت‌های دانش‌بنیان و هسته‌های فناور را از جمله اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان عنوان کرد.  

انتهای پیام/

کد خبر: 1151695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =